تحریم های جدید آمریکا و توقف فروش چیپ به روسیه

در پی تحریم‌های آمریکا علیه روسیه شرکت های سازنده تراشه از جمله TSMC و اینتل از فروش چیپ به این کشور منع شدند. ایالات متحده پس از شروع حمله روسیه به اوکراین تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کرد که یکی از آنها توقف فروش چیپ توسط شرکت های صنعت تراشه سازی به روسیه بوده […]

در پی تحریم‌های آمریکا علیه روسیه شرکت های سازنده تراشه از جمله TSMC و اینتل از فروش چیپ به این کشور منع شدند. ایالات متحده پس از شروع حمله روسیه به اوکراین تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کرد که یکی از آنها توقف فروش چیپ توسط شرکت های صنعت تراشه سازی به روسیه بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و طی گزارش واشنگتن پست ایالات متحده قصد دارد بخش اعظم واردات فناوری های پیشرفته به روسیه را متوقف کند. پس از آن نیز یک منبع آگاه اعلام کرد شرکت تراشه سازی TSMC نیز فروش خود به روسیه و واسطه های آن را متوقف می کند. البته TSMCدر بیانیه خود از تعهد این شرکت به اجرای قوانین جدید کنترل صادرات خبر داد و اعلام کرد که به طور کامل به آن متعهد خواهد بود. پس از آن اینتل نیز از تبعیت خود نسبت به تحریم های صادر شده جدید علیه روسیه خبر داد.

شرکت GlobalFoundries نیز با هدف اجرای تحریم‌های جدید سیستمی را برای مسدود سازی سفارش روسیه ایجاد کرده است. این سیستم پیش از این برای تحریم هواوی در سال‌های اخیر استفاده شده بود. به گفته تحلیلگران این تحریم ها باعث آسیب و ضربه سنگین به روسیه خواهد شد. زیرا این کشور امکان تولید تراشه را نداشته و ایالات متحده نیز از شرکت های ساخت نیمه رسانای تایوانی، کره ای،  آمریکایی و ژاپنی خواسته است تا در تحریم های روسیه تابع این کشور باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال