انتشار نسخه جدید فایرفاکس و امکان هشدار به رمز عبور نا امن

نسخه جدید مرورگر فایرفاکس با قابلیت بالایی از سیستم امنیت منتشر شد. در این نسخه رمز عبورهای ناامن و یا افشا شده بصورت هشدار به کاربران اطلاع رسانی می شود. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، نسخه 76 فایرفاکس برای سیتم عامل های ویندوز، لینوکس و مک منتشر شد. در نسخه جدید شاهد […]

نسخه جدید مرورگر فایرفاکس با قابلیت بالایی از سیستم امنیت منتشر شد. در این نسخه رمز عبورهای ناامن و یا افشا شده بصورت هشدار به کاربران اطلاع رسانی می شود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، نسخه 76 فایرفاکس برای سیتم عامل های ویندوز، لینوکس و مک منتشر شد. در نسخه جدید شاهد رفع باگ های قدیمی، افزودن قابلیت های جدید و سیستم امنیتی هستیم. در قابلیت های جدید نیز بسته مدیریت رمز عبور یکی از ویژگی های مهم این بخش به شمار می رود.

سیستم مدیریت رمز فایرفاکس Lockwise با قابلیت های بهتر در اختیار کاربران قرار گرفته است. در این بخش کلیه پسوردهای کاربر پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور سیستم عامل نمایش داده خواهد شد که این ویژگی در نسخه قبلی وجود نداشت و امکان نمایش رمزها برای همه امکان پذیر بود. بدین ترتیب دسترسی و یا کپی از رمزها توسط مجرمان سایبری به راحتی انجام نخواهد شد.

همپنین در نسخه جدید سیستم امنیتی پیشرفته تری به Lockwise اضافه شده که قادر است رمزهای وارد شده را اسکن کند. این ویژگی به کاربر کمک می کند تا رمزهای عبوری که امکان افشا شدن دارند را تغییر دهد و یا رمزهای افشا شده در نفوذهای قبلی را بصورت هشدار اعلام خواهد کرد. این مسئله کمک میکند تا مجرمان سایبری بار دیگر نتوانند با استفاده از دیتابیس رمزهای افشا شده به نفوذ بعدی دست پیدا کنند.

قابلیت دیگر این سیتم اعلام هشدار پس از وارد شدن به سایت هایی است که قبلا توسط مجرمان مورد حمله قرار گرفته است. بدین ترتیب کاربر مجبور است رمز عبور خود را تغییر دهد. طبق ادعای موزیلا خود این شرکت نیز به رمزهای عبور دسترسی نخواهد داشت و کاربران از این مورد نگرانی نداشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال