فناوری جدید پوشیدنی که روی بافت های بدن نظارت داشته و سرطان را درمان می کند

محققان دانشگاه کالیفرنیا نوعی فناوری پوشیدنی با قابلیت فراصوت توسعه دادند که قادر است بافت های عمیق بدن را بصورت سه بعدی زیر نظر داشته باشد. بدین ترتیب امکان درمان سرطان و آسیب های ورزشی وجود خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران اقدام به توسعه نوعی فناوری پوشیدنی کرده اند […]

محققان دانشگاه کالیفرنیا نوعی فناوری پوشیدنی با قابلیت فراصوت توسعه دادند که قادر است بافت های عمیق بدن را بصورت سه بعدی زیر نظر داشته باشد. بدین ترتیب امکان درمان سرطان و آسیب های ورزشی وجود خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران اقدام به توسعه نوعی فناوری پوشیدنی کرده اند که می تواند روی بافت های عمیق نظارت یه بعدی داشته باشد.این نظارت از طریق امواج فراصوت انجام میشود و با کمک آن می توان مشکلات بافت های پوستی مانند سفتی ، سرطان و یا آسیب های ورزشی را شناسایی کرد.

از ویژگی های این فناوری پوشیدنی قابلیت ارتجاعی و کشش است. همچنین تصویربرداری سه بعدی و غیر تهاجمی از بافت پوست تا عمق ۴ سانتی متر و با وضوح ۰.۵ میلی متر عرضه می کند.

هونگجی هو، از محققان و نویسندگان این مطالعه می گوید: دستگاه پوشیدنی اختراع شده می تواند به طور مداوم سفتی پوست را اندازه گیری کند. در این فناوری مجموعه فراصوت در ماتریس الاستومری نرم ادغام شده و برای اتصال نیز از الکترودهای مارپیچی کشش پذیر استفاده شد. اکنون این دستگاه می تواند برای نظارت بر سفتی پوست با آن سازگار باشد.

از مهمترین کاربردهای این دستگاه استفاده از آن در تحقیقات پزشکی است. این تحقیقات در زمینه داده های مربوط به پیشرفت بیماری هایی مانند سرطان و سفت شدن سلول ها کاربرد دارد.

ورزشکاران نیز می توانند از این برچسب پوشیدنی برای تشخیص آسیب های ورزشی و عضلانی و یا دیگر بافت های نرم استفاده کنند. همچنین این برچسب در زمینه ارزیابی اثربخشی درمان ها در بیماری های کبدی و قلبی نیز کاربرد خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال