پوشش جدید پنجره تا 30 درصد از انرژی مصرفی می کاهد

محققان کره ای نوعی پوشش برای پنجره ها توسعه داده اند که می تواند بدون مصرف انرژی ساختمان را خنک کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پوشش جدید ساخته شده قادر است دمای داخل ساختمان ها را همانند یک دستگاه تهویه مطبوع خنک کند. در حال حاضر با افزایش گرمایش جهانی، استفاده […]

محققان کره ای نوعی پوشش برای پنجره ها توسعه داده اند که می تواند بدون مصرف انرژی ساختمان را خنک کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پوشش جدید ساخته شده قادر است دمای داخل ساختمان ها را همانند یک دستگاه تهویه مطبوع خنک کند. در حال حاضر با افزایش گرمایش جهانی، استفاده از دستگاههای تهویه مطبوع در حال افزایش است. در حالی که استفاده از آن چندان ارزان نیست. پوشش جدید توسه داده شده بدون حتی یک وات انرژی مصرفی دمای اهل ساختمان را کاهش می دهد. استفاده از سیستم های سرمایشی می تواند حدود ۱۵ درصد از انرژی جهانی را مصرف کند.

در حال حاضر در پنجره های دارای شیشه های معمولی امکان ورود نور مادون قرمز و ماورا بنفش وجود دارد که این موضوع باعث گرم شدن داخل اتاق میشود. پژوهشگران دانشگاه کیونگ هی تلاش کردند تا پوششی ابداع کنند که جلوی نفوذ و ورود این پرتوها را بگیرد. پوشش آنها می بایست گرمای سطح پنجره را با همان طول موج خروجی از جو به فضای بیرون منعکس کند.

یونگ کیو لی، سرپرست این مطالعه می گوید: ساخت موادی که بتواند نیاز ما را در این موارد برطرف کند و امکان عبور نور مرئی را نیز فراهم کند، بسیار مشکل است.

در لایه شفاف ساخته شده این پژوهشگران لایه های نازک دی اکسید سیلیکون، نیترید سیلیکون و اکسید آلومینیوم یا دی اکسید تیتانیوم وجود دارد که روی یک پایه شیشه ای پوسیده شده از پلی دی متیل سیلوکسان قرار می‌گیرد. بهینه سازی این لایه های تیز با کمک یادگیری ماشینی انجام گرفت. بدین وسیله پوششی ایجاد شد که توانست حتی عملکردی بهتر از بهترین نمونه های تجاری کاهش دهنده حرارت موجود در بازار داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال