آغاز آزمایش پروژه Connected Car در شهر نیویورک بر روی 10,000 خودرو

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، حمل و نقل فدرال اعلام کرد که دولت، بودجه‌ای 20 میلیون دلاری را به شهر نیویورک اختصاص داده تا بتوانند پروژه‌ی Connected Car را با همکاری دانشگاه میشیگان، بر روی 10,000 خودرو، آزمایش نمایند. دولت آمریکا از سال 2012 در حال آزمایش تکنولوژی Vehicle-to-Vehicle (به اختصار V2V) در شهر Ann Arbor ایالت میشیگان […]

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، حمل و نقل فدرال اعلام کرد که دولت، بودجه‌ای 20 میلیون دلاری را به شهر نیویورک اختصاص داده تا بتوانند پروژه‌ی Connected Car را با همکاری دانشگاه میشیگان، بر روی 10,000 خودرو، آزمایش نمایند.

دولت آمریکا از سال 2012 در حال آزمایش تکنولوژی Vehicle-to-Vehicle (به اختصار V2V) در شهر Ann Arbor ایالت میشیگان می‌باشد و حالا برای وسعت دادن تحقیقات و آزمایش، این شرکت قصد دارد نیویورک را نیز به لیست شهرهای مورد آزمایش خود اضافه نماید. در این پروژه، تعدادی از خودروها، تاکسی‌ها و کامیون‌ها، به دستگاه‌هایی حسی مجهز شده‌اند که می‌تواند ارتباط نامحسوس V2V را ایجاد کرده و به دولت در جهت کاهش و جلوگیری از تصادفات، کمک نماید. همچنین این تکنولوژی در برخی از ایستگاه‌ها و واحدهای کنار جاده‌ای برای کنترل بهتر نیز نصب شده است.

دستگاهی که بر روی خودروهای مختلف نصب شده، شبکه‌ای مخصوص و بدون سیم را ایجاد کرده و از طریق آن، رانندگان را از خطرات احتمالی پیش روی آنها همچون از کار افتادن ترمزها، عوض کردن خطوط راننده‌ها بدون زدن راهنما و همچنین اطلاع از وجود خودروها یا افراد در مناطقی که به خوبی مشخص نیستند، با خبر سازد. همچنین به کمک تکنولوژی Vehicle-to-infrastructure که در آن، سنسورهایی در واحد‌های جاده‌ای نصب شده، رانندگان قادر خواهند بود تا از مواردی همچون رد کردن چراغ قرمز یا هر مورد دیگری که نباید به آنجا بروند، آگاه گردند.

وزیر حمل و نقل دولت آمریکا، آقای Anthony Foxx در بیانیه‌ای رمسی اذعان داشت که آغاز این پروژه در نیویورک، می‌تواند یک گام بزرگ به جلو و آغازگر راهی برای پیشرفت آینده باشد. هدف اصلی دولت از انجام این پروژه نیز  کم کردن تعداد تصادفات جاده‌ای و همچنین کاهش ترافیک اعلام شده است.

پیشرفت و آینده‌ای این تکنولوژی به حدی رسیده که دولت آمریکا به دنبال این است که بتواند مجهز کردن خودروها در آمریکا به تکنولوژی V2V را به یک “نیاز اساسی” برای تولید خودروها تبدیل کند. تنها یک مشکل در مورد این تکنولوژی وجود دارد و آن، تداخل شبکه‌های موبایلی با V2V می‌باشد که البته سناتورهای آمریکا قصد دارند برای رفع این موضوع، پهنای باند را تا 5.9 گیگاهرتز برای کاربران افزایش دهند.

هم‌اکنون تکنولوژی V2V و پروژه‌ی Connected Car، در شهرهای Tampa، Florida و Wyoming در حال آزمایش بوده و شهر نیویورک نیز جدیدترین بخشی است که به آن اضافه شده. مسئولین دولتی به دنبال قرار دادن این تکنولوژی در گوشی‌های هوشمند عابران پیاده نیز هستند تا بتوانند آنها را نیز درگیر V2V کرده و به عنوان مثال، از تصادفات اتومبیل‌ها با عابرهای پیاده، جلوگیری نمایند. نظر شما در مورد این تکنولوژی چیست؟ آیا پروژه‌ی Connected Car می‌تواند در نهایت موفق باشد و آیا می‌توانیم این تکنولوژی را در سایر کشورها نیز ببینیم؟

نظرات خود را با تک‌نیوز به اشتراک بگذارید

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال