اولین سرویس تاکسی هوایی خودران در نیوزیلند افتتاح شد

حمل و نقل هوایی میتواند راهکار مناسبی برای حل بسیاری از معضلات ترافیک باشد. شرکت ویسک با همکاری دولت نیوزیلند اولین تاکسی هوایی خودران جهان را در این کشور راه اندازی کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ویسک طبق تفاهم نامه ای که با دولت نیوزیلند امضا کرده است، حمل […]

حمل و نقل هوایی میتواند راهکار مناسبی برای حل بسیاری از معضلات ترافیک باشد. شرکت ویسک با همکاری دولت نیوزیلند اولین تاکسی هوایی خودران جهان را در این کشور راه اندازی کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ویسک طبق تفاهم نامه ای که با دولت نیوزیلند امضا کرده است، حمل و نقل هوایی درون شهری در این کشور را به عهده گرفته است. دولت نیوزیلند بر اساس اهداف بلند مدت خود برای به صفر رساندن تولید آلاینده های کربنی تا 2050 این طرح را اجرا کرده است.

شرکت ویسک که حاصل سرمایه‌گذاری مشترک بوئینگ و مجموعه‌ی کیتی‌هاوک محسوب می شود، پرنده‌ی خودران عمودپرواز الکتریکی خود به نام کورا (Cora) را برای این کار انتخاب کرده است. این پرنده 12 موتور الکتریکی کوچک برای نشستن و برخاستن و یک موتور بزرگ در عقب برای افزایش سرعت افقی دارد. این هواپیما صدای پرواز کمی دارد و از محدودیت های آن برد پروازی 40 کیلومتر و حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت است.

از لحاظ امنیت نیز این هواپیما با ساخته های قبلی شرکت های دیگر تفاوت خاصی ندارد. برای کنترل این هواپیما سه کامپیوتر مجزا در آن به کار رفته است. همچنین یک چتر نجات برای فرود آرام این هواپیما در مواقع ضروری در نظر گرفته شده است. البته این چتر نجات در مواقعی که هواپیما در فاصله کمتر از 20 متر دچار نقص فنی شود کاری از پیش نخواهد برد. این مشکل در تمامی تاکسی های پرنده وجود دارد و هنوز راه حل مطمئنی برای آن ارائه نشده است. کورا تاکنون هزار پرواز موفق را ثبت کرده و تائیدیه های لازم از سازمان هوانوردی نیوزیلند (CCA) و اداره‌ی هواپیمایی فدرال ایالات متحده (FAA) گرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال