تصاویر ثبت شده جدید ناسا یک انفجار خورشیدی را نشان می دهد

به نظر می رسد خورشید بخشی از انرژی ذخیره شده خود را به شکل یک بمب مغناطیسی و به صورت یک انفجار شدید آزاد کرده است. این پدیده یا همان فلر خورشیدی توسط ناسا ثبت شده است. این انفجارهای خورشیدی که به طور ناگهانی روی سطح خورشید دیده می شود همراه با نیرو های شدید […]

به نظر می رسد خورشید بخشی از انرژی ذخیره شده خود را به شکل یک بمب مغناطیسی و به صورت یک انفجار شدید آزاد کرده است. این پدیده یا همان فلر خورشیدی توسط ناسا ثبت شده است. این انفجارهای خورشیدی که به طور ناگهانی روی سطح خورشید دیده می شود همراه با نیرو های شدید مغناطیسی همراه است. از طرفی منجمان در رابطه با چنین انفجارهایی روی سطح خورشید ابراز نگرانی می‌کنند. زیرا ممکن است برخی از آنها با شدت بسیار زیاد روی شبکه های الکتریکی زمینی نیز تاثیر بگذارند و حتی در مخابرات رادیویی زمینی نیز تداخلات ایجاد کنند. پیش از این در انفجار های خورشیدی شاهد اختلال در ارتباطات رادیویی اقیانوس آرام و هندی بوده ایم. این تاثیر در ارتباطات دریایی بیشترین آسیب مربوط به فلرهای خورشیدی قبلی بوده است. از طرفی در صورت قرارگیری فضانوردان در خط حرکت این ذرات امکان مرگ آنها و به خطر افتادن فضاپیماها نیز وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از طرفی به گفته ناسا این انفجار ها در دسته میانی M5.5 قرار دارند که با شدت متوسط امکان اختلال ارتباطات رادیویی زمین را ندارند. اگرچه شدت این فلرها چندان بالا نیست اما بخشی از زمین که به سمت خورشید است می‌تواند توسط آنها تحت تاثیر قرار بگیرد. در هر دوره خورشیدی تقریباً ۳۰۰ انفجار خورشیدی از نوع M اتفاق می‌افتد که در دوره اوج آن شدت بیشتری دارد. در حال حاضر دوره خورشیدی کنونی نسبت به دوره قبلی فعال تر بوده و به همین دلیل فعالیت هایی از خورشید را شاهد هستیم که نسبت به سال گذشته هرگز اتفاق نیفتاده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال