Opera 43 پرسرعت‌ترین نسخه ارائه شده تا کنون است

با توجه به این‎که امروزه کروم دنیای مرورگر دستگاه‎های رومیزی را اشغال کرده است، به راحتی می‎توان فراموش کرد گزینه‎های دیگری نیز وجود دارند. یکی از قدیمی‎ترین مرورگر‎ها بدون شک اپرا است. امروز این شرکت ظهور نسخه‎ی جدید آن را اعلام کرد. ادعا می‎شود که Opera 43 پرسرعت‌ترین نسخه ارائه شده تا کنون است و برای […]

با توجه به این‎که امروزه کروم دنیای مرورگر دستگاه‎های رومیزی را اشغال کرده است، به راحتی می‎توان فراموش کرد گزینه‎های دیگری نیز وجود دارند. یکی از قدیمی‎ترین مرورگر‎ها بدون شک اپرا است. امروز این شرکت ظهور نسخه‎ی جدید آن را اعلام کرد. ادعا می‎شود که Opera 43 پرسرعت‌ترین نسخه ارائه شده تا کنون است و برای تصاحب این عنوان چندین قابلیت جدید دارد.

اولین آن‌ها قابلیت بارگذاری فوری صفحه است که پیش از این‎که تایپ یک URL را در نوار آدرس تمام کنید ماهیت آن‎را پیش‎بینی می‎کند و در پس‎زمینه بارگذاری آن لینک را انجام می‎دهد. بنابراین زمانی که در واقع شما برای ورود به وب‎سایت مذکور اینتر را فشار می‎دهید، به نظر خواهد رسید که آن وب‎سایت به صورت فوری لود شده است. قابلیت بارگذاری فوری صفحه با گذشت زمان با درک عادات گردشگری در وب شما هوشمندتر نیز می‎شود. علاوه بر این، زمانی که شما از نوار آدرس برای جستجوی چیزی استفاده می‎کنید، این قابلیت نتایجی که احتمال کلیک بر روی آن‎ها بیشتر از همه باشد را از پیش بارگذاری خواهد کرد.

در ویندوز، هم‎چنین یک قابلیت تفاوت عملکرد داخلی در آخرین نسخه‎ی اپرا دیده می‎شود. این قابلیت بهینه‎سازی هدایت‎شده پروفایل (PGO) نامیده می‎شود و یک تکنیک کامپلایر است که می‎تواند باعث اجرای بارز سریع‎تر نرم‎افزار در ویندوز با اشغال کمتر پردازنده شود. PGP مهم‎ترین قسمت‎های مرورگر را بهینه می‎کند تا در مقایسه با گذشته 13 درصد اجرای آن سریع‎تر شود. بنچمارک‎ها تایید می‎کنند که موتور مرورگر نیز با افزایش عملکرد روبرو شده است به نحوی که بسته به بنچمارکی که استفاده می‎کنید 3.35 تا 60.3 درصد افزایش عملکرد مشاهده خواهید کرد.

در پایان باید اشاره داشت که Opera 43 دارای قابلیتی به اسم “انتخاب کلاسیک لینک” است، یعنی شما قادر به انتخاب سریع و آسان یک متن در لینک بدون فشار دادن و انتخاب لینک خواهید بود. این کار با تغییر در عملکرد کلیک و کشیدن (drag) صورت گرفته است. شما حالا می‎توانید از کلیک و کشیدن افقی برای انتخاب متن و اگر بخواهید یک لینک را بکشید از کلیک و کشیدن عمودی استفاده کنید. در گذشته، بدون توجه به جهت لینک کشیده و انتخاب متن داخل آن بسیار مشکل می‎شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال