راهکاری نوین برای کاهش ترافیک

انقلاب در حمل‌ونقل تهران؛ با شاتل دیگر منتظر تاکسی نمانید

شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، از راه‌اندازی سرویس جدیدی به نام “شاتل” خبر داد. این سرویس نوین به شهروندان این امکان را می‌دهد تا به جای انتظار طولانی در خیابان، صندلی تاکسی خود را به صورت آنلاین رزرو کنند. به گزارش سرویس داخلی رسانه اخبار فناوری تکنا، مالکی با […]

شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، از راه‌اندازی سرویس جدیدی به نام “شاتل” خبر داد. این سرویس نوین به شهروندان این امکان را می‌دهد تا به جای انتظار طولانی در خیابان، صندلی تاکسی خود را به صورت آنلاین رزرو کنند.

به گزارش سرویس داخلی رسانه اخبار فناوری تکنا، مالکی با اشاره به تفاوت مدل خدمات تاکسی در ایران با بسیاری از کشورهای دیگر، بر لزوم بهبود و هوشمندسازی این سیستم تاکید کرد. وی گفت: “در حال حاضر، تاکسی‌های تهران به صورت هوشمند نظارت نمی‌شوند و این موضوع منجر به مشکلات متعددی برای شهروندان شده است.”

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران، با درخواست از اعضای شورای شهر برای حمایت از این طرح، افزود: “حمل‌ونقل عمومی تهران نیازمند تحول جدی است. با راه‌اندازی سرویس شاتل، امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات شهروندان در حوزه حمل‌ونقل را حل کنیم.”

سرویس شاتل به شهروندان امکان می‌دهد تا صندلی تاکسی خود را به صورت آنلاین رزرو کنند. از انتظار طولانی در خیابان خلاص شوند و هزینه‌های سفر خود را کاهش دهند.

مالکی همچنین به چالش‌های پیش روی این طرح از جمله تبلیغات و افزایش تعداد ون‌ها اشاره کرد و بر اهمیت حمایت شهرداری برای تحقق این پروژه تاکید نمود. راه‌اندازی سرویس شاتل، گامی مهم در جهت بهبود کیفیت خدمات حمل‌ونقل عمومی در تهران محسوب می‌شود و می‌تواند به کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز کمک کند.