تشکیل کارگروه راستی‌آزمایی در رگولاتوری

چرا بسته اینترنت زود تمام می‌شود؟ وزیر ارتباطات به دنبال پاسخ است

ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی گزارش‌های متعدد کاربران مبنی بر اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنت، دستور بررسی دقیق این موضوع را صادر کرد. وی با اشاره به دریافت گزارش‌هایی از سوی مردم و نمایندگان مجلس در خصوص این مسئله، اعلام کرد که تیمی در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی ماموریت یافته‌اند تا […]

ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی گزارش‌های متعدد کاربران مبنی بر اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنت، دستور بررسی دقیق این موضوع را صادر کرد.

وی با اشاره به دریافت گزارش‌هایی از سوی مردم و نمایندگان مجلس در خصوص این مسئله، اعلام کرد که تیمی در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی ماموریت یافته‌اند تا به صورت جدی به بررسی میزان مصرف واقعی اینترنت کاربران و دلایل اتمام زودهنگام بسته‌ها بپردازند.

به گزارش سرویس داخلی رسانه اخبار تکنولوژی تکنا،‌ وزیر ارتباطات همچنین بر اهمیت بهبود پوشش و کیفیت اینترنت در مناطق روستایی تاکید کرد و خبر از برگزاری نشست خبری در آینده نزدیک برای ارائه گزارش‌های اولیه در این زمینه داد. با این حال برخی کارشناسان معتقدند که استفاده بیش از حد از فایل‌های ویدئویی یکی از اصلی‌ترین دلایل مصرف بالای اینترنت و اتمام زودهنگام بسته‌ها است. به گفته آنها، حجم بالای فایل‌های ویدئویی و پخش آنلاین محتواهای ویدئویی، به سرعت حجم اینترنت را مصرف می‌کند.

علاوه بر این، به روزرسانی خودکار نرم‌افزارها و فعالیت‌های پس‌زمینه دستگاه‌ها نیز می‌تواند در مصرف بیشتر اینترنت موثر باشد. در سال‌های گذشته نیز موضوع اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنت مطرح شده بود و مسئولان مربوطه همواره تاکید می‌کردند که سیستم‌های اندازه‌گیری مصرف اینترنت به صورت هوشمند عمل می‌کنند و امکان دستکاری در آن‌ها وجود ندارد.

با توجه به اهمیت این موضوع برای کاربران، انتظار می‌رود که نتایج بررسی‌های انجام شده توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی به زودی منتشر شود و راهکارهای مناسبی برای حل این مشکل ارائه گردد.