امکان زیرنویس مکالمات در گوگل میت فراهم شد

گوگل‌میت (Google Meet) پس از آزمایش این ویژگی در سال گذشته، شروع به انتشار نسخه‌های ترجمه‌‌ی زنده کرده‌است. این زبان بر روی وب یا موبایل کار می‌کند اما هنوز هم نسبتا محدود است و تنها جلسات انگلیسی را به چهار زبان ترجمه می‌کند: فرانسوی، آلمانی، پرتغالی و اسپانیایی. به گزارش سرویس نرم افزار آژانس خبری […]

گوگل‌میت (Google Meet) پس از آزمایش این ویژگی در سال گذشته، شروع به انتشار نسخه‌های ترجمه‌‌ی زنده کرده‌است. این زبان بر روی وب یا موبایل کار می‌کند اما هنوز هم نسبتا محدود است و تنها جلسات انگلیسی را به چهار زبان ترجمه می‌کند: فرانسوی، آلمانی، پرتغالی و اسپانیایی.

به گزارش سرویس نرم افزار آژانس خبری تکنا، گوگل در یک وبلاگ Workspace نوشت: «عنوان‌های ترجمه شده با از بین بردن موانع مهارت زبانی، به فراگیرتر شدن تماس‌های ویدیویی Google Meet و مشارکت بیشتر کمک می‌کنند.» «زمانی که شرکت‌کنندگان ملاقات محتوا را به زبان مورد نظر خود مصرف می‌کنند، این کار به یکسان‌ کردن به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات، یادگیری و همکاری کمک می‌کند و تضمین می‌کند که جلسات شما تا حد امکان برای همه مؤثر باشد.»

این ویژگی به گونه‌ای طراحی شده‌است که برای همه دست اندرکاران و یا جلسات آموزشی با تیم‌های حاضر در سراسر جهان مفید باشد. به گفته گوگل، همچنین می‌تواند در محیط‌های آموزشی مفید باشد، «به مربیان اجازه می‌دهد با دانش‌آموزان، والدین و سهام‌داران جامعه با پیشینه‌های مختلف ارتباط برقرار کنند و با آن‌ها تعامل داشته باشند.»

برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید عناوین را در تنظیمات تغییر داده و آن را بر روی انگلیسی تنظیم کنند قبل از اینکه زیرنویس‌های ترجمه شده را تغییر دهند. سپس آن‌ها می‌توانند یکی از گزینه‌های زبان ترجمه‌شده را انتخاب کنند. برای اطلاعات دقیق‌تر، صفحه راهنمای توضیحات ترجمه گوگل‌میت را میتوانید بررسی کنید.

گوگل برای اولین بار این ویژگی را در کنفرانس I/O توسعه‌دهنده خود در سال گذشته معرفی کرد، و Otter خدمات مشابهی را برای Google Meet و Zoom ارائه می‌دهد. عناوین ترجمه‌شده زنده برای Workspace Business Plus گوگل، استاندارد سازمانی، شرکت پلاس، ارتقا آموزش و یادگیری و Workspace گوگل برای مشتریان آموزش پلاس در دسترس هستند. به تدریج مانند دیروز در حال حرکت است، بنابراین می‌تواند ۱۵ روز طول بکشد تا شما آن را ببینید. برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.