هزینه ی سفر به دبی چقدر است؟

دبی به عنوانی یکی از توریستی ترین شهر های دنیا هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. ایرانی ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و خیلی از آنها علاقه دارند حداقل برای یک بار هم که شده به این شهر سفر کنند. شاید یکی از دلایلی که برخی از گردشگران را […]

دبی به عنوانی یکی از توریستی ترین شهر های دنیا هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. ایرانی ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و خیلی از آنها علاقه دارند حداقل برای یک بار هم که شده به این شهر سفر کنند. شاید یکی از دلایلی که برخی از گردشگران را از سفر به این شهر منصرف می کند هزینه های سفر باشد. در این مقاله قراراست برآورد مختصری داشته باشیم ازهمه ی هزینه های سفر به دبی. 

 هزینه ی اخذ ویزا

 برای ورود به خاک دبی شما احتیاج به دریافت ویزا دارید و باید برای آن هزینه ایی نیز بپردازید.

ویزای 96 ساعته

ویزای 96 ساعته ارزان‌ترین ویزای دبی است که هزینه آن 175 درهم (معادل یک میلیون و هفتصد هزار تومان )است. این ویزا برای افرادی که قصد عبور از امارات را دارند یا به دلیل کار و تجارت، سفرهای متعددی به دبی انجام می‌دهند، پیشنهاد می‌شود. با ویزای 96 ساعته شما تنها 4 روز می‌توانید در این کشور اقامت داشته باشید.

ویزای 10 روزه عادی

پرطرفدارترین نوع ویزا، ویزای 14 روزه عادی است که اغلب برای سفرهای تفریحی و توریستی صادر می‌شود. هزینه این ویزا 290 درهم ( معادل دو میلیون و هشتصد هزار تومان )است.

ویزای سینگل

با ویزای سینگل تنها یک بار می‌توانید به کشور امارات سفر کنید. این ویزا به صورت یک ماهه با قیمت 310 درهم ( سه میلیون تومان)و سه ماهه با قیمت 799 درهم .( هفت میلیون و هفتصد هزار تومان) صادر می‌شود.

ویزای مولتی

 ویزای مولتی به شما اجازه چند بار سفر به دبی را با یک ویزا می‎‌دهد. این ویزا به صورت یک ماهه با قیمت 790 درهم(هفت میلیون و ششصد هزار تومان) و سه ماهه با قیمت 1850 درهم(هجده میلیون تومان) صادرمی‌شود.

هزینه عوارض خروج از کشور

 بعد ازهزینه ی اخذ ویزا مهم ترین هزینه ایی که باید در نظر گرفت ، هزینه عوارض خروج از کشور است.

در سال ۱۴۰۱ عوارض خروج از کشور برای سفرهای عادی اول ۴۰۰ هزار تومان است. در سفرهای عادی دوم و سوم باید به ترتیب مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

هزینه بلیط هواپیما

 اگر قصد داشته باشید فاصله ی تهران تا دبی را با هواپیما طی کنید باید  بین دو میلیون تا یازده میلیون تومان را برای آن در نظر بگیرید. برای خرید بلیط هواپیما با مناسب ترین قیمت می توانید به وب سایت هتل متل مراجعه کنید.

هزینه هتل ها در دبی

 مهم ترین بخش هزینه ی هر سفر مربوط  می شود به اقامتگاه در دبی شما می توانید در هتلی لوکس و پنج ستاره ساکن شوید یا برای صرفه جویی کردن در هزینه ها هتلی یک ستاره یا هاستل را انتخاب کنید. برای اقامت در یک هتل پنج ستاره هزینه ایی که برای یک شب باید بپردازید بین دو میلیون و ششصد تا 70 میلیون است.

  هم چنین برای  یک شب اقامت در یک هتل سه ستاره  مبلغ یک میلیون وچهارصد تا 27 میلیون را باید بپردازید. اگر قصد داشته باشید در یک هتل دوستاره اقامت کنید هزینه ی یک میلیون وچهارصد تا هفت میلیونی را برای شما در پی خواهد داشت و در صورت اقامت درهتل یک ستاره نهایت هزینه ی شما 3 رمیلیون تومان خواهد بود.

هزینه غذا و خورد و خوراک در دبی

 بعد از هزینه های مربوط به اقامت و تفریح مهم ترین بخش هر سفر غذا و خورد و خوراک است. در دبی  برای یک وعده غذا با کیفیت متوسط در یک رستوران ارزان قیمت، باید ۳ درهم (حدود 290 هزار تومان) و برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران لاکچری به طور متوسط باید ۱۹۵ درهم (حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومان) پرداخت کنید. قیمت غذاهای مک‌ دونالد در شهر دبی تقریباً ارزان‌تر است و حدود ۲۵ درهم (حدود 240 هزار تومان) است.

هزینه تفریحات دبی

جاذبه‌های گردشگری و تفریحات یکی از قسمت هایی است که باید برای آن هم مبلغی را کنار بگذارید  پس برای محاسبه ی هزینه های سفر به دبی ، بد نیست از هزینه ی این تفریحات هم اطلاع داشته باشید .

برج خلیفه

برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۹ متر، به‌عنوان مرتفع‌ترین آسمان‌خراش جهان و مشهورترین مکان در شهر دبی است. شما می‌توانید از بالاترین طبقه ی این برج مناظر زیبای شهر دبی ببینید. وجود آسانسوری فوق پرسرعت با نمای ۳۶۰ درجه جذابیت این برج  را دوچندان کرده است. آب‌نما و فواره با بازی نور و آب، گردشگران را به سوی خود جذب می‌کنند. ورودی برج خلیفه ۱۴۹ تا ۶۰۸ درهم (حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان تا شش میلیون و پانصد) است.

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین دیدنی‌های دبی است که دردبی‌مال قرار دارد. این آکواریوم که یکی از بزرگترین آکواریوم‌های معلق دنیاست، مخزنی با حجم ۱۰ میلیون لیتر دارد و هزاران جاندارآبزی را در خود جای داده است. برای ورود به آکواریوم دبی باید بین ۱۷۵ تا ۴۰۰ درهم (یک میلیون وششصد و نود تا سه میلیون و هشتصد تومان) هزینه در نظر بگیرید.

دلفیناریوم

برای ورود به دلفیناریوم دبی باید ۷۵ درهم (730هزار تومان) ورودی  پرداخت کنید. در این مجموعه نه تنها می‌توانید شاهد شیرین‌کاری ها و بازیگوشی های دلفین‌ها باشید، بلکه می توانید دقایقی را با آن‌ها در آب شنا کنید.

پارک آبی وایلد وادی

روبروی برج العرب معروف، پارکی وجود دارد که نظیرش در خاورمیانه و حتی کل اروپا وجود ندارد. هر تفریح آبی که فکرش را بکنید می‌توانید در این پارک تجربه کنید. از سرسره‌ای که ۳۲ متر ارتفاع دارد تا ترن سواری در آب.

این پارک جزو ده پارک آبی برتر دنیا است. حدود ۳۰ نوع سرگرمی در این پارک آبی وجود دارد. ورودی پارک آبی وایلد وادی ۲۹۹ درهم (حدود دو میلیون ونهصد) است.

سایر تفریحات

اگر قصد قایق‌سواری در دبی را داشته باشید باید ۶۵ درهم (630 هزار تومان)،  برای تورهای سافاری و صحراگردی بین ۱۵۰ تا ۳۱۰ درهم (یک میلیون و چهارصدتا سه میلیون تومان)، جهت  تورهای هلی‌کوپتر سواری از ۶۷۰ درهم (حدود 6 میلیون و 500 هزار تومان)، برای استفاده از جت اسکی ۳۷۰ درهم (3 میلیون و 500 هزار تومان) وبرای استفاده از فلای بورد از ۳۷۰ درهم (حدود 3میلیون و پانصد هزار تومان) باید پرداخت کنید.

هزینه ی خرید در دبی

 برای اینکه در دبی خرید های خودتان را با مبلغ کمتری انجام دهید می توانید زمان سفر خود را مقارن با بعضی از جشنواره وها  فستیوال ها انتخاب کنید. مثلا فستیوال زمستانی دبی که هرسال اواسط ژانویه تا اواسط فوریه برگزار می‌شود ، یکی از بهترین زمان ها برای خرید ارزان در دبی است.

جشنواره تابستانی دبی نیز سالانه در اواخر ژوئن تا اواخر جولای در هوای بسیار گرم برگزار می‌شود ولی قیمت‌ها در این زمان مناسب است. بازار سفرعربی که معمولاً در ماه می‌برگزار می‌شود فرصت مناسبی برای خرید مقرون به صرفه در دبی است.

گفتنی است بازارهای محلی دبی مثل چهارشنبه بازار مارین، پنج‌شنبه بازار پارک السطوه ۳، جمعه بازار زعبیل، بازار محلی ساحل JBR، بازارچه سیلیکون اوسیس، مینا بازار، بازار پارچه دبی، بازار ادویه، شنبه بازار البراشا و شنبه بازار پارک ، قیمت ها ی پایین تری را به نسبت بازارهای دیگر دارند. از بین پاساژها و مراکز خریدی که در دبی وجود دارد، انصار مال هم قیمت اجناسش پایین‌تر است و تنوع اجناس بیشتری نیز دارد.

نکات مهم برای کنترل هزینه سفر به دبی

 برای داشتن یک سفر ارزان و مقرون به صرفه به دبی بهتر است  به برخی نکات دقت کنیم . از جمله اینکه :

  • بهتر است از تاکسی استفاده نکنید و از وسایل حمل و نقل عمومی برای جابه جایی در سطح شهر استفاده کنید .
  •  می توانید از نول کارت‌ها برای کاهش هزینه سفر به دبی استفاده کنید
  • نول کارت یا بلیت الکترونیک دبی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دبی استفاده می‌شوند.
  • سیم‌کارت شما در سفر به دبی به صورت خودکار به حالت رومینگ در می‌آید ولی برای کم شدن هزینه بهتر است یک سیم‌کارت ۱۰۰ درهمی بخرید.
  • قسمت قدیمی شهر دبی (بستکیه) یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی دبی محسوب می‌شود که قیمت‌ها و هزینه‌ها در این قسمت نسبت به قسمت مرکزی دبی بسیار ارزان‌تر است
  • دبی سواحل زیبای عمومی بسیار تمیز و پر از امکانات مثل پارک ساحلی المظار، ساحل غروب آفتاب، ساحل جی‌بی‌آر و ساحل کایت، دارد. در این سواحل شنا کنید، حمام آفتاب بگیرید و از تفریحات آبی دبی لذت ببرید. تفریحات آبی دبی نسبت به دیگر تفریحات در این شهر قیمت پایین‌تری دارند.

 در این مقاله سعی کردیم شما را با تمام هزینه های سفر به دبی آشنا کنیم . گفتنی است برای کاهش هزینه های سفر و خرید بلیط هواپیما و رزوهتل با مناسب ترین قیمت می توانید به وب سایت هتل متل مراجعه کنید.