مقاله تبلیغاتی

همه چیز درباره بیت کوین

اگر بخواهیم ساده بیان کنیم، بیت کوین نوعی پول دیجیتالی می باشد. ارز دیجیتال بیت کوین به شما این امکان را می دهد که آن را مانند تراکنش های بانکی خود، برای دیگران ارسال کنید. با این تفاوت که هیچ یک از بانک ها و یا موسسات مالی متمرکز نیز از معاملات شما با خبر […]

اگر بخواهیم ساده بیان کنیم، بیت کوین نوعی پول دیجیتالی می باشد. ارز دیجیتال بیت کوین به شما این امکان را می دهد که آن را مانند تراکنش های بانکی خود، برای دیگران ارسال کنید. با این تفاوت که هیچ یک از بانک ها و یا موسسات مالی متمرکز نیز از معاملات شما با خبر نخواهند شد.

تعریف های مختلفی از بیت کوین شده است که همه آنها می توانند درست یا کامل نباشند. نوعی سیستم مال موازی، روشی جدید برای زندگی و … . همه این تعاریف درست هستند اما می توانند کامل نباشند. در این مقاله از سری مقالات بلاگ اوکی اکسچنج، به معرفی ارز دیجیتال بیت کوین پرداخته و همه جوانب آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تعریف بیت کوین به زبان ساده

ارز دیجیتال بیت کوین، پول رایج کشورها بوده و تبادلات مالی بین افراد، کارکرد عمده آن می باشد. می توان گفت کارکرد ارز دیجیتال بیت کوین، مشابه دلار آمریکا است. اما بین این ارز و ارزهایی مانند دلار، تفاوت هایی نیز وجود دارد.

هر بیت کوین، توسط یک الگوریتم ریاضی تولید می شود. ثبت و نگهداری هر تراکنش برای ارز دیجیتال بیت کوین، بر عهده دستگاه های محاسباتی است. الگوریتم ریاضی بیت کوین، تکنولوژی رمزنگاری شده ای است که بر پایه بلاک چین می باشد. این تکنولوژی، حریم خصوصی کاربران را با استفاده از شفافیت شبکه فراهم کرده و با توجه به امکان ناشناس بودن در شبکه، همه کاربران می توانند به جزئیات تراکنش ها دسترسی داشته باشند.

تاریخچه بیت کوین

ارزش پول هر کشوری در گذشته، توسط ذخایر طلای آن کشور مشخص میشد. از این رو، کشورهایی که طلای بیشتری را ذخیره می کردند، ثروتمندتر بودند. اما اکنون، ارزش پول هر کشور را توان اقتصادی و سیاسی آن کشور مشخص می کند. پس هر بحران سیاسی، تاثیر مستقیمی بر افزایش یا کاهش ارزش پول آن کشور دارد.

اگر به تاریخچه بیت کوین نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که این ارز دیجیتال، بعد از بحران مالی آمریکا در سال 2008 راه اندازی شد. بیت کوین تلاش می کند ارزش پول کاربرانش را حفظ کرده و حتی آن را افزایش دهد. ساتوشی ناکاموتو، در ژانویه سال 2009، اولین بلاک بلاک چین را استخراج کرد.

عملکرد ارز دیجیتال بیت کوین چگونه است؟

ارز دیجیتال بیت کوین، از کلید عمومی رمزنگار شده یا آدرس عمومی استفاده می کند. این ارز دیجیتال، شبکه همتا به همتایی است که انجام تراکنش ها را با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات کار تایید می کند. به عبارت دیگر، این ارز از یک آدرس به آدرس دیگری ارسال و به ازای هر ارسال، توسط کاربران تراکنش دریافت می شود.

هر تراکنشی که صورت می گیرد، به کل اعضای شبکه اعلام شده تا از دوباره خرج شدن بیت کوین های موجود جلوگیری شود. پس از آنکه تراکنش ها توسط نودهای شبکه تایید شدند، مهر زمان دریافت کرده و اطلاعات کاملشان در بلاک چین ذخیره می شود.

منظور از اثبات کار، این است که هر تراکنش با قدرت پردازشی بالایی ثبت می شود. این قدرت بالای پردازش، شبکه پرداخت سریع و قابل اعتمادی را برای بیت کوین مشخص می کند تا کاربران بیشتری مجاب به انجام تراکنش های خود با استفاده از آن شوند.

با این وجود، شما به عنوان کاربری که به تازگی به بازار معاملات ارزهای دیجیتال ورود پیدا کرده است، علاوه بر آگاهی از زیر ساخت های ارز دیجیتال بیت کوین، به آگاهی و تجربه از بازار معاملاتی و نحوه کسب درآمد از آن نیز نیازمند می باشید؛ شما باید با نحوه خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال و انتقال  آن به یک کیف پول شخصی آشنا شده و سپس کار با این شبکه ارز دیجیتال را آغاز کنید.

برای کسب درآمد از ارز دیجیتال بیت کوین، چه راه هایی وجود دارد؟

از جمله هوشمندانه ترین فرصت ها برای کسب درآمد، ورود به بازارهای نوظهور و استفاده از تکنولوژی آنها می باشد. ارز دیجیتال بیت کوین فرصت ارزشمندی را در اختیار تمام کاربران قرار داده است. روش هایی که برای کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال بیت کوین وجود دارد، بسیار متنوع می باشد. در ادامه به معرفی بهترین روش های کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال بیت کوین خواهیم پرداخت.

ترید و معامله کوتاه

انجام معامله در بازه های زمانی کوتاه یا به اصطلاح ترید، و همچنین سرمایه گذاری بلند مدت، دو روش محبوب کسب درآمد برای ارز دیجیتال بیت کوین می باشد. تریدرها می توانند به وسیله نوسانات بازار به کسب درآمد بپردازند. ایده اولیه این کار آسان است اما نیازمند آشنایی و شناخت انواع روش های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال می باشد.

سرمایه گذاری بلند مدت

این روش مشابه ترید کردن است؛ با این تفاوت که در سرمایه گذاری بلند مدت، مدت زمان بین معاملات خرید و فروش، می تواند بین چند ماه تا چند سال نیز باشد. قیمت بیت کوین در زمان نگارش این مقاله 17128.49 دلار و دامیننس آن 37.42% می باشد.

کسب درآمد رایگان

اگر سرمایه اولیه شما صفر است اما می خواهید از بازار معاملاتی بیت کوین به کسب درآمد بپردازید، روش هایی برای این کار وجود دارد. مثلا می توانید با دیدن تبلیغات کلیکی در سایت های مخصوص این کار کسب درآمد کرده و یا در شبکه های اجتماعی بلاگر اختصاصی این حوزه باشید. روشی که برای کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال بیت کوین انتخاب می کنید، می تواند ریسک فعالیت و درآمدتان را تغییر دهد.

استخراج

پس از ترید و سرمایه گذاری، از جمله محبوب ترین روش ها برای کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال، “استخراج” می باشد. استخراج به دانش فنی خاصی نیاز نداشته و با راه اندازی یک دستگاه ماینر و نود استخراج و اتصال آن به کیف پول بیت کوین امکان پذیر است. این روش از ریسک های مختلفی برخوردار است؛ مانند هزینه های بالای استخراج، قوانین داخلی هر کشور برای استخراج و … .

با وجود اینکه قیمت ارز دیجیتال بیت کوین، نسبت به سایر ارزهای دیجیتال بالاتر است، اما همچنان از محبوبیت زیادی در بین کاربران برای استخراج برخوردار است.

ارز دیجیتال بیت کوین و هر ارز دیجیتال دیگری، با استفاده از کامپیوترها و به کارگیری دانش فنی برنامه نویسی به وجود آمده اند. یک عدد از این ارز دیجیتال، در واقع رشته کد رمزنگاری و ثبت شده در شبکه بلاکچین می باشد. این رشته کد، مشخصات همه واحدهای ارز، گذشته معاملات و سوابق تراکنش ها را در خود ذخیره دارد.

برای ثبت اطلاعات جدید شبکه توسط بلاک چین، نیاز است که به صورت منظم، بلاک هایی به آن اضافه شود. بنابراین اگر بخواهیم استخراج را به زبان ساده بیان کنیم، می توانیم بگوییم که “فرآیند حل معادلات ریاضی بلاک چین برای اضافه کردن یک بلاک” است. همچنین ماینر یا استخراج کننده نیز کسی است که برای تأیید تراکنش‌های شبکه و امنیت آن، توان محاسباتی و زمان فعالیت کامپیوتر خود را اختصاص می‌دهد.

از جمله کارهای دیگری که یک ماینر باید انجام دهد، ایجاد یک واحد جدید از بلاک به وسیله انجام این محاسبات می باشد. (در نهایت از شبکه برای خدماتی که انجام داده است، پاداش دریافت می کند.)

آموزش خرید و فروش

با توجه به اینکه بیت کوین یک ارز دیجیتال بر بستر بلاک چین است، منطقی ترین راهی که برای خرید بیت کوین و فروش آن، روش آنلاین می باشد. در ادامه بهترین و محبوب ترین روش های خرید و فروش بیت کوین را توضیح خواهیم داد.

خرید از اشخاص

به دلیل اینکه عملکرد ارز دیجیتال بیت کوین همتا به همتا است، کاربران ترجیح می دهند که میزان ارزی را که می خواهند، از یک شخص حقیقی دریافت کنند. درست است که در این روش، عملیات خرید بدون احراز هویت انجام می شود، اما به جهت کارمزد بالایی که شبکه برای تراکنش آنی یا لحظه ای دریافت می کند، چندان به صرفه نبوده و استقبال از آن، روز به روز کاهش می یابد.

خرید از صرافی های داخلی

کاربران ایرانی بازار ارزهای دیجیتال، می توانند از صرافی های داخل معتبر مانند اوکی اکسچنج و …، به خرید بیت کوین و فروش آن بپردازند.

خرید از صرافی های خارجی

بسیاری از کاربران ایرانی ترجیح می دهند در صرافی هایی مانند بایننس و … به خرید و فروش ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین بپردازند. اینکه بازار ارزهای دیجیتال از عمق بالاتری برخوردار باشد و معاملات با سرعت بالاتری در آن انجام شوند، می تواند از مهم ترین مزایای صرافی های خارجی نسبت به داخلی باشند. با توجه به تحریم هایی که همه روزه کاربران ایرانی را تهدید می کند و امکان بلوکه شدن حساب آنها، رسیک استفاده از پلتفرم های خارجی برای آنها افزایش پیدا کرده و این روش را برای آنها به روشی نامطمئن برای کسب سود تبدیل کرده است.

بلاک چین چیست؟

تا این بخش از مقاله، با ارز دیجیتال بیت کوین آشنا شدیم. برای درک بهتری از عملکرد این ارز دیجیتال، مفهوم تخصصی تری به نان “بلاک چین” وجود دارد که باید با آن آشنا شویم. بلاک چین، نوعی تکنولوژی در برنامه نویسی می باشد که به کاربران امکان حفظ و ذخیره سازی اطلاعاتشان را می دهد. می توان گفت تفاوت عمده روش بلاک چین با دیگر تکنولوژی ها، همین غیر متمرکز بودن آن است.

تکنولوژی بلاک چین، از ترکیب دو مفهوم زنجیره و بلاک تشکیل شده است. هر زنجیره از بلاک چین، تعدادی بلاک را شامل می شود که داده ها و اطلاعات بلاک چین اصلی در آن وجود دارد. زنجیره بلاک چین، با تداوم این بلاک ها شکل می گیرد.

منظور از بلاک در بلاک چین چیست؟

می توان گفت هر بلاک در بلاک چین دارای سه بخش اصلی است:

  • اطلاعات مربوط به آخرین معاملات و تراکنش ها (به عنوان مثال، زمان انجام تراکنش، مبلغ آن و …)
  • بلاکی که مشخصات گیرنده و فرستنده ارز را به همراه دارد
  • اطلاعاتی که هر بلاک را از سایر بلاک ها متمایز می کند. (در بلاک چین به این اطلاعات، “عدد نانس” نام گذاری می شوند.)

برای اینکه یک بلاک به بلاک چین اضافه شود، باید تمامی اعضای فعال در شبکه، برای اضافه شدن آن به توافق برسند. به این نوع توافق، “الگوریتم اجماع” می گویند. برای بستر بلاک چین در ارز دیجیتال بیت کوین، الگوریتم اجماع با پروتکل اثبات کار یا همان POW (Proof Of Work)) انجام می شود. به این معنا که نودهای شبکه، با توان پردازشی بالایی که دارند، یک بلاک را به بلاک چین اضافه کرده و با تایید 3 نود، بلاک به بلاک چین اضافه خواهد شد. در نتیجه، اطلاعات جدید به راحتی فضایی برای ذخیره شدن پیدا خواهند کرد.

اصطلاحات

تا این بخش از مقاله، با ارز دیجیتال بیت کوین، نحوه عملکرد آن و تکنولوژی بلاک چین آشنا شدیم. برای اینکه بتوانیم به کامل ترین درک از این ارز دیجیتال برسیم، باید آشنایی کاملی با اصطلاحات رایج برای ارز دیجیتال بیت کوین و بازار معاملات ارزهای دیجیتال داشته باشیم.

آلت کوین

به هر ارز دیجیتال دیگری به غیر بیت کوین، آلت کوین گفته می شود. اصطلاح Altcoin، از دو کلمه Alternative و Coin ساخته شده است. هدف از تشکیل آلت کوین ها، این بوده است که جایگزین ارز دیجیتال بیت کوین شوند و بتوانند مشکلات فنی آن را حل کنند. به همین دلیل، “کوین های جایگزین” نام گذاری شدند.

آدرس عمومی

منظور از آدرس عمومی، رشته ای از حروف و اعداد می باشد که زمان انجام تراکنش، باید به فرستنده ارائه شوند. عملکرد آدرس عمومی ارز دیجیتال بیت کوین، مانند شماره حساب های بانکی است که در بر دارنده اطلاعاتی مانند مشخصات حساب بوده و موجودی کاربر را در شبکه این ارز نشان می دهند. با در اختیار داشتن آدرس عمومی کیف پول، یک فرد می تواند ارز ارسال کرده و موجودی آن کیف پول را مشاهده کند. اما امکان برداشت از آن حساب بانکی را ندارد.

آدرس خصوصی

آدرس خصوصی یا همان کلید خصوصی (Privet Key)، به منزله رمز حساب بانکی کاربر می باشد. این آدرس، به کاربر اجازه کنترل حسابش را می دهد؛ به این معنا که می تواند از حساب کیف پول خود برداشت کرده، همه و یا بخشی از آن را نیز به کیف پول شخص دیگری ارسال کند.

آی سیک

به دستگاه های استخراج ارز دیجیتال بیت کوین، آی سیک می گویند؛ یعنی مدارهای مجتمعی شکلی که قدرت بیشتری برای انجام محاسبات شبکه بلاک چین نسبت به CPU و GPU دارند.

ساتوشی

ارز دیجیتال بیت کوین را شخصی به نام “ساتوشی ناکاماتو” ایجاد کرد. اما نکته جالب اینجاست که ساتوشی ناکاماتو فقط نام یک شخص نیست؛ هر بیت کوین می تواند به صد میلیون واحد تقسیم شده و هر کدام از آنها ساتوشی نام دارند.

فاست

از جمله راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال بیت کوین، عضویت در سایت های فاست می باشد. کلمه فاست در لغت به معنی قطره بوده و کار سایت های فاست نیز تنظیم قطره چکانی برای کاربران می باشد. از جمله راه های افزایش تعداد کاربران در گذشته،، می توان به فاست اشاره کرد. لازم به ذکر این نکته است که این روش در حال حاضر به صرفه نمی باشد.

کیف پول

کیف پول بیت کوین، روشی برای دسترسی به کلید خصوصی این ارز دیجیتال می باشد.

دسته بندی کیف پول های بیت کوین

  • آنلاین (گرم)
  • آفلاین (سرد)
  • کاغذی

از جمله کیف پول های آنلاین و محبوب ارز دیجیتال بیت کوین، بلاک چین و تراست ولت می باشد. کیف پول های ارز دیجیتال بیت کوین، به طور کلی برای مدیریت و نگهداری بیت کوین و آلت کوین ها استفاده می شوند. به طور کلی می توان گفت هر نوع از کیف پول های ارزهای دیجیتال، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

آلت کوین

منظور از آلت کوین ها، ارزهای دیجیتالی است که با ارائه خدمات بهتر، می توانند جایگزین ارز دیجیتال بیت کوین شوند. Namecoin، از جمله اولین آلت کوین هایی بود که در سال 2011 معرفی شد. این ارز دیجیتال مانند از الگوریتم اثبات کار استفاده کرده و همچنین از 21 میلیون واحد دلار برخوردار است. لازم به ذکر است که این ایده، با مشارکت ساتوشی ناکاماتو و گوین اندرسون نیز شکل گرفت.

محبوب ترین و پولساز ترین آلت کوین ها کدامند؟

  • اتریوم
  • تتر
  • ریپل
  • لایت کوین
  • ایاس
  • بیت کوین کش
  • کاردانو
  • استلار لومن
  • بایننس کوین

تا کنون بیش از 13 هزار توکن به بازار معاملاتی ارزهای دیجیتال ورود پیدا کرده و هر کدام از آن ها در تلاشند تا سهم خود را از بازار ارزهای دیجیتال دریافت کنند. تا کنون هیچ ارز دیجیتالی نتوانسته است جایگزین بیت کوین شود اما همه آنها نیز به بهبود کارکرد بلاک چین در زندگی واقعی کاربران کمک کرده اند.

کشورهای مختلف برای ارز دیجیتال بیت کوین چه قوانینی را تعریف کرده اند؟

برخی از کشورها، قوانین واضح و شفافی را برای معاملات ارزهای دیجیتال تصویب کرده اند. با توجه به نیازی که کاربران برای شفاف بودن این حوزه دارند، الزام با قانون گذاری ارزهای دیجیتال روز به روز بیشتر می شود. علاوه بر این، قانون گذاری برای معاملات بیت کوین و سایر رمز ارزها، ممکن است بازار و همچنین آینده بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد. شاید با اجرای قانون گذاری در کوتاه مدت، روند بازار ارزهای دیجیتال نزولی باشد، اما بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که در بلند مدت، اگر تغییرات به درستی انجام شوند، به بازار ثبات بخشیده و آن را به بستر امن تری برای سرمایه گذاری، خرید ارز دیجیتال و فروش آن تبدیل می کند.

معاملات ارز دیجیتال در آمریکا چه قوانینی دارد؟

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کشور آمریکا قانونی بوده و کمیته هایی مانند بورس و اوراق بهادار و همچنین کالا و تجارت به صورت جدی در این حوزه فعال بوده و در تلاش هستند تا قوانین طرح شده را بهبود دهند.

معاملات ارز دیجیتال در اتحادیه اروپا چه قوانینی دارد؟

اتحادیه اروپا در سال 2016، به تغییر دستورالعمل خود در راستای اصلاح رمز ارزها، برای چهارمین بار پرداخت. آخرین پیشنهاد مطرح شده، این بود که کاربران به رعایت الزاماتی برای جلوگیری از پولشویی و … موظف هستند. این دستورالعمل باعث شد تا هر توکن، به عنوان یک بازنمای دیجیتالی از ارزش مالی در نظر گرفته شده و افراد حقیقی و حقوقی نیز آن را بپذیرند. (لازم به ذکر این نکته است که بانک مرکزی و هیچ دولتی آن را تولید نکرده و پشتوانه آن نیست.) با روی کار آمدن این توافق، ارزهای دیجیتال می توانند برای پرداخت های مالی و … استفاده شوند.

معاملات ارز دیجیتال در چین چه قوانینی دارد؟

از جمله مخالفان سرسخت استفاده از ارزهای دیجیتال، کشور چین می باشد. تا کنون، کشور چین با اعلام ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال، استخراج و …، آثار منفی زیادی برای بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. لازم به ذکر این نکته است که کشور چین، اولین ارز دیجیتال خود را در سال 2019 معرفی کرد؛ اما اکنون اجازه تبدیل ارزهای دیجیتال به پول فیات و … را به هیچ کشوری نمی دهد.

معاملات ارز دیجیتال در روسیه چه قوانینی دارد؟

استفاده از ارزهای دیجیتال، از یک ژانویه سال 2021 در کشور روسیه امکان پذیر و قانونی شده است. اما کاربران باید به این نکته دقت کنند که نمی توانند از ارزها برای خرید کالا، خدمات و … استفاده کنند. با این وجود، دفتر کل دادستان روسیه پیشنهاد کرده است که ارز دیجیتال، نوعی دارایی در قانون کیفری تعریف شود.

معاملات ارز دیجیتال در ایران چه قوانینی دارد؟

در حال حاضر، استخراج بیت کوین در ایران قانونی است. ماینرها با دریافت مجوز از وزارت صنعت، امکان وارد کردن دستگاه های ماینر را دریافت می کنند. درست است که استخراج بیت کوین در ایران قانونی است، اما معاملات ارزهای دیجیتال با قوانین فراوانی مواجه است.

در سال 1398، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، خبر به رسمیت شناخته شدن کریپتو کارنسی با موافقت کمیسیون اقتصادی دولت را به کاربران منتقل کرد. با این وجود، قانونی بودن کار در دنیای کریپتوکارنسی با ابهام همراه بوده و صرافی های ارز دیجیتال در ایران به استناد ماده دوم قانون مجازات عمومی فعالیت می‌کنند.

سوالات متداول

  1. ارز دیجیتال بیت کوین با چه هدفی ایجاد شد؟

ارز دیجیتال بیت کوین، با یک هدف خیلی ساده ایجاد شد. به گفته سازنده یا سازندگان آن، با ایجاد بیت کوین، امکان ذخیره مطمئن پول و انتقال ارزش در سراسر دنیا برای همه فراهم می شود؛ آن هم بدون آنکه نیاز به کنترل شخص ثالثی باشد. چرا که کنترل دارایی ها در دست خود کاربران بوده و می توانند با استفاده از کلیدهای خصوصی که در اختیار دارند، به خرید و فروش بیت کوین بپردازند.

  1. چه تعداد بیت کوین وجود دارد؟

در مجموع، 21 میلیون بیت کوین موجود می باشد. این محدودیت، در ابتدای طراحی توسط سازنده آن مطرح شد.

  1. با فرض اینکه روزی بیت کوین تمام می شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

دلار، پوند، تومان، یورو و …، به عنوان ارزهای فیات در کنترل بانک های مرکزی و دولت قرار داشته و تولید و چاپ آن به صورت نامحدود است؛ اما بیت کوین اینگونه نبوده و تولید و عرضه آن محدود می باشد. در صورت استخراج آخرین بیت کوین و تمام شدن آن، دیگر نمی تواند هیچ بیت کوین جدیدی تولید شود. بنابراین، ماینرها فقط در صورت تایید تراکنش ها، از کامزد معاملاتی که در شبکه تایید می شوند، سود خواهد برد.

  1. چرا ارز دیجیتال بیت کوین با طلا مقایسه می شود؟

به دلیل شباهت هایی که ارز دیجیتال بیت کوین با طلا دارد، آن را طلای ارز دیجیتال می نامند؛ به عنوان مثال هر دو استخراج می شوند اما استخراج آن ها نیز متفاوت می باشد. استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به صورت الگوریتمی و بر بستر بلاک چین است.

  1. بزرگ ترین طرفداران رمز ارز بیت کوین چه کسانی هستند؟

از جمله بزرگ ترین طرفداران ارز دیجیتال بیت کوین، می توان ساتوشی ناکاماتو (خالق آن)، ایلان ماسک (مدیر شرکت خودرو سازی تسلا) و مایکل سیلور (مدیر اجرایی شرکت میکرو استراتژی) را نام برد.

سخن پایانی

در این مقاله از سری مقالات بلاگ اوکی اکسچنج، به معرفی ارز دیجیتال بیت کوین، تاریخچه آن، موسس و نحوه کسب درآمد از آن پرداختیم. ارز دیجیتال بیت کوین، یک ارز رمزنگاری شده است که امکان انجام معاملات همتا به همتا را فراهم کرده است. حریم خصوصی کاربران در شبکه بلاک چین این ارز دیجیتال حفظ شده و برای دریافت تایید از معاملات بین دو کاربر، نیازی به واسطه سوم نیست.

شبکه ارز دیجیتال بیت کوین، بر بستر بلاک چین و با الگوریتم اثبات کار نیز فعالیت می کند. برای اینکه فعالیت شبکه ادامه داشته باشد، شبکه ارز دیجیتال بیت کوین به ماینرهایی که بلاک های جدید را استخراج کنند نیاز دارد. هر ماینر پاداش خود را از دو بخش پاداش بلاک و کارمزد تراکنش ها دریافت می کند.

منبع: https://blog.ok-ex.io/what-is-bitcoin/