خودروی جدید نیسان لیف تامین‌ کننده برق ساختمان ها میشود

نیسان لیف اولین خودرویی است که از سیستم شارژ دو جهته استفاده می کند. کمپانی نیسان اکنون این ویژگی مدرن و به روز را با استفاده از خودروی تمام الکتریکی نیسان لیف در ایالات متحده تایید کرده است. به گزارش سرویس اخبار خودرو آژانس خبری تکنا، این خودرو از شارژر FE-15 شرکت Fermata Energy بهره […]

نیسان لیف اولین خودرویی است که از سیستم شارژ دو جهته استفاده می کند. کمپانی نیسان اکنون این ویژگی مدرن و به روز را با استفاده از خودروی تمام الکتریکی نیسان لیف در ایالات متحده تایید کرده است.

به گزارش سرویس اخبار خودرو آژانس خبری تکنا، این خودرو از شارژر FE-15 شرکت Fermata Energy بهره برده است که قابلیت تامین برق ساختمان‌ ها را دارد. به طور واضح تر با استفاده از باتری خودروی برقی، برق رسانی به خانه ها و ساختمان ها انجام میشود. سپس انرژی ذخیره‌شده میتواند به شبکه بازگردد. این نوع ویژگی اولین نوع سیستم است که برای شارژ دو جهته گواهینامه UL 9741 را دارا است.

بقیه کمپانی‌ های خودروسازی نیز راه حل هایی برای شارژ دو جهته دارند، که به ویژگی‌ هایی نظیر پشتیبان گیری هوشمند فورد برای کامیون تمام الکتریکی F-150 Lightning. همچنین ویژگی هیوندای Ioniq 5 و 6 V2L نیز وجود دارد که می تواند همراهی عالی در کمپینگ باشد. از سوی دیگر، تسلا نسبت به این ویژگی خیلی اشتیاق نشان نداده و در عوض راه حل اختصاصی پشتیبان باتری PowerWall خود را به کار می گیرد. این همان ویژگی است که هم اندازه نیروگاه های مجازی برق است.

این راه حل ساده ای برای کمپانی های نیسان و فرماتا است. در یک پیام مطبوعاتی، دیوید اسلوتسکی، مدیر عامل شرکت Fermata Energy اینچنین بیان کرد که مالکان خودروهای لیف می‌ توانند «مقدار انرژی ذخیره شده در باتری خودرو را افزایش دهند» و با استفاده از شارژر خودرو، افراد میتوانند برق ساختمان را انرژی خودروی الکتریکی تامین کرده و هزینه کل مالکیت این نوع خودرو را نیز کاهش دهد.

اسلوتسکی همچنین کفته است که در زمان های اوج مصرف این قابلیت می‌تواند به کاهش تنش در شبکه برق نیز کمک کند، اگرچه در حال حاضر چنین مشکلی وجود ندارد، اما احتمالا می‌ تواند در آینده مشکلاتی به وجود آورد، مگر اینکه اپراتورها و شرکت‌ های برق سرمایه‌ گذاری های مناسبی را در این حیطه انجام دهند. برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری جهان مراجعه کنید.