کودکان و سالمندان مراقب باشند

اولین مورد مرگ و میر تایید شده آبله میمون در امریکا گزارش شد

اداره بهداشت عمومی لس آنجلس روز دوشنبه (12 سپتامبر) گزارش داد یکی از ساکنان لس آنجلس که سیستم ایمنی بدنی ضغیفی هم داشت بر اثر آبله میمون درگذشت. به گزارش سرویس اخبار پزشکی آژانس خبری تکنا به نقل از اداره بهداشت، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) ، این مورد مرگ […]

اداره بهداشت عمومی لس آنجلس روز دوشنبه (12 سپتامبر) گزارش داد یکی از ساکنان لس آنجلس که سیستم ایمنی بدنی ضغیفی هم داشت بر اثر آبله میمون درگذشت. به گزارش سرویس اخبار پزشکی آژانس خبری تکنا به نقل از اداره بهداشت، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) ، این مورد مرگ و میر رسما ارزیابی و تأیید شده است که مرگ ناشی از عفونت آبله میمون بوده است.

در بیانیه وزارت بهداشت امریکا آمده است: «این شخص به شدت دچار نقص ایمنی بود و در بیمارستان بستری شده بود. تکنا قبلا گزارش داده بود که به طور کلی، افراد دارای نقص ایمنی با خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت‌های شدید آبله میمون‌ها نسبت به عموم مردم روبرو هستند، مانند کودکان زیر 8 سال، افراد با سابقه اگزما و افرادی که باردار یا شیرده هستند.

در ادامه بیانیه آمده است: «برای حفظ محرمانه بودن و حفظ حریم خصوصی، اطلاعات تکمیلی در مورد این پرونده علنی نخواهد شد. افرادی که به شدت دچار نقص ایمنی هستند و مشکوک به ابتلا به آبله میمون هستند، حتما به دنبال مراقبت‌های پزشکی و درمان باشند و در طول بیماری خود تحت مراقبت پزشک باشند.»