احراز هویت هوشمند در راه است

دنیای بدون رمز عبور با اندروید و کروم

ورود به حسابهای کاربری برای اغلب مردم با چالشهایی روبروست؛ مانند بازنشانی رمز عبور، درخواست‌های دو عاملی و… احتمالا شما نیز خوشحال میشوید اگر بدانید گوگل به لطف تکنولوژی رمزهای عبور رمزنگاری شده، آینده‌ای جدید و بدون رمز عبور برای اندروید و کروم را نوید داده است. به گزارش سرویس اخبار موبایل آژانس خبری تکنا، […]

ورود به حسابهای کاربری برای اغلب مردم با چالشهایی روبروست؛ مانند بازنشانی رمز عبور، درخواست‌های دو عاملی و… احتمالا شما نیز خوشحال میشوید اگر بدانید گوگل به لطف تکنولوژی رمزهای عبور رمزنگاری شده، آینده‌ای جدید و بدون رمز عبور برای اندروید و کروم را نوید داده است.

به گزارش سرویس اخبار موبایل آژانس خبری تکنا، ممکن است ایده دسترسی به حساب‌های خود بدون وارد کردن اطلاعات ورود به سیستم، عجیب و غریب و کاملاً بد به نظر برسد، اما وقتی واقعاً به ایده ای که Google در حال پیاده‌سازی است نگاه می‌کنید، ممکن است نظرتان تغییر کند.

در این مفهوم، پسورد شما به یک رکورد دیجیتال و ایمن امضا شده در دستگاهی مانند موبایل یا لپتاپ ذخیره میشود و درست مانند سایر داده‌هایی که در تلفن خود ایمن نگه می‌دارید، می‌توانید با بیومتریک‌های راحت مانند اثر انگشت به آن‌ها دسترسی داشته باشید که بسیار آسان‌تر و ایمن‌تر از تایپ رمز عبور است.

Android از طریق سرویس Google Password Manager از رمزهای عبور پشتیبانی می‌کند که به همگام‌سازی آن‌ها (sync) در سخت‌افزار شما کمک می‌کند. بنابراین حتی با هماهنگی Google برای توزیع کلیدهای عبور شما، نمی‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند و از آنها برای ورود به حساب های خود استفاده کنید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پشتیبانی اولیه عمدتاً حول دسترسی به سرویس‌های وب ساخته شده است و علاوه بر استفاده از کلیدهای عبور روی تلفن خود برای ساده‌سازی دسترسی در تلفن همراه، می‌توانید از آنها برای اتصال روی دسکتاپ نیز استفاده کنید: Chrome در رایانه شخصی شما می‌تواند یک کد QR برای سرویس، که سپس با گوشی خود اسکن کرده و کلید عبور را تأیید کنید. در مرحله بعد، گوگل در حال کار بر روی دسترسی برنامه‌نویسان به یک API Android برای پشتیبانی از کلید عبور بومی است که قرار است اواخر امسال ارائه شود.

قبل از اینکه هر یک از اینها به عنوان جریان اصلی از راه دور احساس شود، کار زیادی باید انجام شود: برنامه ها و وب سایت ها باید به روز شوند، مدیران رمز عبور شخص ثالث باید برای این تغییر دریایی آماده شوند، و کاربران باید در مورد این تعاملات جدید آموزش ببینند. اما با وعده‌هایی مبنی بر امنیت تلفن همراه قوی‌تر، و دردسر کمتر برای همه چیزهای مرتبط با احراز هویت، ما بسیار هیجان‌زده هستیم که ببینیم این تلاش در نهایت آغاز می‌شود.