ترفندهایی برای عملکرد بهتر صفحه نمایش همیشه روشن در آیفون ۱۴ پرو

خیلی از افراد فکر می‌کنند که صفحه نمایش همیشه روشن جدید اپل برای سری آیفون ۱۴ پرو چندان خوب نیست، اما یک سری ترفندها و نکات وجود دارد که این قابلیت را بهتر به ما نمایش خواهد داد. این ویژگی به تازگی در آیفون معرفی شده است، اما فناوری صفحه نمایش همیشه روشن، سال‌ها است […]

خیلی از افراد فکر می‌کنند که صفحه نمایش همیشه روشن جدید اپل برای سری آیفون ۱۴ پرو چندان خوب نیست، اما یک سری ترفندها و نکات وجود دارد که این قابلیت را بهتر به ما نمایش خواهد داد. این ویژگی به تازگی در آیفون معرفی شده است، اما فناوری صفحه نمایش همیشه روشن، سال‌ها است که در دستگاه‌های اندرویدی وجود داشته است. به‌عنوان مثال، گلکسی اس ۲۲ به‌عنوان یک موجودیت جدا از صفحه قفل معمولی، این قابلیت را ارائه کرده و اطلاعات محدودی مانند تاریخ و زمان را در حالی که گوشی شما هنوز در حالت اسلیپ است، ارائه می‌کند. این تقریبا مانند یک ویژگی بهره‌وری است که شارژ گوشی را حفظ می‌کند.

در واقع بدون اینکه باتری مصرف شود، یک سری اطلاعات مانند زمان در صفحه نمایش ارائه می‌شود. این همان چیزی است که مردم از صفحه نمایش همیشه روشن انتظار دارند. با این حال، با خرید آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو اپل اولین تجربه خود را داشته و به گونه‌ای شاید متفاوت آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. در آپدیت iOS 16 اپل، صفحه نمایش همیشه روشن اساسا یک نسخه کم نور از صفحه قفل شما بوده و تاریخ و زمان نمایش داده می‌شود. اما همچنان می‌هوانید اعلان‌ها و بارقه‌ای از والپیپر خود را هم در پایین صفحه تماشا کنید.

صفحه نمایش همیشه روشن در آیفون ۱۴

یک «اما» بزرگ در این وسط وجود دارد. اگر به صفحه نمایش همیشه روشن بیشتر به عنوان یک ویژگی بهره وری نگاه کنید، آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس هدف خود از ارائه این قابلیت را از دست می‌دهند. اعلان‌هایی که روی هم انباشته می شوند و صفحه را بیدار می‌کنند، همان چیزی است که مشکل‌ساز شده و در صورتی که روی کاناپه در خواب باشید، این موضوع می‌تواند حواس شما را پرت کند. چرا که گوشی به سادگی با این موارد روشن می‌شود. خوشبختانه، شما می‌توانید هر دوی این مشکلات را با تغییر دادن یک ویژگی خاص برطرف کنید. این نه‌تنها بیشتر صفحه نمایش شما را کاملا سیاه می‌کند، بلکه مانع از حواس پرتی همه اعلان‌ها خواهد شد. این واضح‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.

برای اینکه صفحه نمایش همیشه روشن شما تیره‌تر شده و کمتر حواس‌تان را پرت کند، می‌توانید از فوکوس استفاده کنید. فوکوس با خاموش کردن اکثر اعلان‌ها در آیفون، مانند Do Not Disturb عمل کرده و به کاهش حواس پرتی شما کمک می‌کند. این در حالی است که شما اجازه خواهید داشت پروفایل‌های جداگانه و سفارشی سازی را نیز داشته باشید. در برنامه تنظیمات، باید به فوکوس رفته و سپس یک پروفایل را انتخاب کنید. می‌توانید به گزینه Do not Disturb اکتفا کنید که ساده‌ترین گزینه شما خواهد بود. البته می‌توانید به پروفایل‌های Sleep، Personal یا Work را هم انتخاب کنید.

خرید آیفون ۱۴ پرو مکس و جمعی از امکانات

هر پروفایلی که در فوکوس وجود دارد، باید گزینه‌های آن فعال شده و سپس روی صفحه نمایش Dim Lock Screen را هم تغییر دهید. هر زمان که این پروفایل خاص فعال شود، صفحه قفل شما در سطحی تیره‌تر از حد معمول خواهد شد. برای فعال کردن پروفایل فوکوس، انگشت خود را از سمت راست بالای صفحه به پایین بکشید تا Control Center پایین بیاید. سپس روی Do not Disturb ضربه بزنید یا انگشت خود را روی این گزینه پایین نگه دارید تا پروفایل‌های دیگر فوکوس خود را بالا ببرید.

پس از انتخاب پروفایل فوکوس مناسب، صفحه نمایش همیشه روشن آیفون ۱۴ پرو یا پرو مکس شما باید کاملا سیاه باشد و فقط تاریخ، زمان و آیکون مزاحم نشوید نمایش داده شود.

خرید اقساطی محصولات اپل به‌صورت اقساطی

شما علاقه‌مندان می‌توانید به سایت بازرگانی سیب مراجعه کرده و امکان خرید اقساطی آیفون ۱۴ و دیگر محصولات اکونومی اپل را داشته باشید. سری آیفون ۱۴ این‌بار با تغییر بیشتری در مدل‌های پرو روانه بازار شده است و در کنار آن می‌توانید به مدل‌های ارزان‌تر آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس هم دسترسی پیدا کنید. نسخه پلاس این‌بار با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی همراه شده و مانند آیفون ۱۴ پرو مکس می‌تواند بزرگ‌ترین گوشی اپل در سال ۲۰۲۲ باشد. مدل‌های پرو ناچ صفحه نمایش را حذف کرده و از داینامیک آیلند جذاب استفاده می‌کنند. همچنین سنسور اصلی دوربین هم به ۴۸ مگاپیکسل تغییر پیدا کرده است.

سایر محصولات مانند اپل واچ سری ۸ جدید و اپل واچ اولترا ویژه را هم می‌توانید به‌صورت اقساطی و تنها با پرداخت ۴۰ درصد از مبلغ کل تهیه کنید. فراموش نکنید که مابقی مبلغ هم به‌صورت اقساطی بین ۳ الی ۱۲ ماه قابل پرداخت هستند. تعداد اقساط را خودتان تعیین کرده و بر حسب شرایط مالی می‌توانید میزان پیش پرداخت را هم تغییر داده و افزایش هزینه ناشی از خرید اقساطی خود را کاهش دهید. بازرگانی سیب با سال‌ها تجربه، مرجعی برای آگاهی از قیمت آیفون ۱۴ بوده و خرید اقساطی اکثر محصولات اپل را برای‌تان فراهم می‌کند.

منبع: utoronto