راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال برای PS5

شاید برای مخاطبان سوال شود که چرا باید برای کنسول بازی خود حافظه جانبی خریداری کنیم؟ با ما در فرفره همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم. هر ساله بازی های جدیدی به بازار کنسول های بازی روانه می شوند و با توجه به اینکه حافظه کنسول هایی از قبیل PS4 و PS5 بسیار […]

شاید برای مخاطبان سوال شود که چرا باید برای کنسول بازی خود حافظه جانبی خریداری کنیم؟ با ما در فرفره همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

هر ساله بازی های جدیدی به بازار کنسول های بازی روانه می شوند و با توجه به اینکه حافظه کنسول هایی از قبیل PS4 و PS5 بسیار محدود است، نیاز به هارد اکسترنال قوی و پر سرعت بسیار حس می شود. پس از خرید بازی ها باید آنها را یا هنگام اجرا و یا به صورت کلی در حافظه کنسول ذخیره کنید تا هر بار برای اجرای بازی نیاز به بارگذاری مجدد نداشته باشید. پس بعد از خرید PS5 باید به فکر خرید یک هارد اکسترنال مناسب باشید.

برای کنسول ها از هارد اکسترنال هایی استفاده می شود که سرعت آنها با سرعت کنسول بازی هماهنگ باشد تا هنگام اجرای بازی به مشکل هنگ کردن یا تاخیر در اجرای بازی برنخورید.

مشخصات یک هارد اکسترنال مناسب برای PS5

در نظر گرفتن موارد زیر برای انتخاب یک هارد دیسک مناسب برای PS5 بسیار مهم است.

  1. سرعت بالا در خواندن اطلاعات

مهمترین عاملی که گیمرها برای خرید هارد اکسترنال ها در نظر می گیرند سرعت بالا در خواندن اطلاعات است تا هنگام اجرای بازی تاخیر یا به اصطلاح لگ نداشته باشند.

  1. سرعت بالا در نوشت اطلاعات بر روی هارد دیسک

این گزینه نیز پر اهمیت است زیرا در زمان نوشتن اطلاعات روی دیسک، صرفه جویی می شود و می توان سریعتر به سراغ اطلاعات نوشته شده رفت.

  1. دمای پایین هنگام خواندن و نوشتن

هنگام خواندن و نوشتن اطلاعات اگر هارد دیسک شما به دمای بالایی برسد، ممکن است عمر آن کوتاه شده و اطلاعات ذخیره شده در آن به هم ریخته شود؛ پس باید هنگام خرید به ظرفیت دمای هارد دیسک بسیار دقت کرد.

  1. ضد ضربه، آب و ضد شوک بودن هارد اکسترنال

هارد دیسک های اکسترنال چون به صورت جدا از سیستم های الکترونیکی و به صورت همراه هستند، همیشه در معرض خطر رطوبت، ضربه و شوک هستند. پس هنگام خرید به این نکات مهم حتما توجه کنید.

  1. تنوع ظرفیت مطابق با نیاز مشتری

بعضی مواقع هر برند دارای ظرفیت های محدود است و باعث می شود ما از خرید خود منصرف شویم ولی در برخی برندها مثل توشیبا، ای دیتا یا وسترن دیجیتال، تنوع در ظرفیت هارد دیسک ها بسیار زیاد است.

  1. گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش

هنگام خرید فراموش نکنید که شاید (حتی درصد پایین) هارد اکسترنال دچار مشکل شود و اگر گارانتی بسیار معتبر و پشتیبانی درستی برای محصول وجود نداشته باشد، باید با هارد اکسترنال و اطلاعات ذخیره شده در آن خداحافظی کرد. پس بهتر است از گارانتی محصولی که خریداری می کنید حتما اطمینان داشته باشید.

  1. وزن سبک حافظه جانبی

وزن هارد اکسترنال، نقش مهمی در خرید شما دارد مخصوصا برای گیمرها که باید هارد اکسترنال را همراه کنسول خود جا به جا کنند. پس سعی کنید سبکترین حافظه جانبی را انتخاب کنید.

  1. حجم کم و ظرافت هارد اکسترنال

برخی هاردهای اکسترنال با داشتن ظرفیت کم برای ذخیره سازی، حجم بسیاری را می گیرند که البته این نوع هاردهای اکسترنال دیگر در بازار جایگاهی ندارند.

  1. در گاه USB3

در گاه USB3 در سرعت انتقال داده ها چه به سمت هارد و یا کنسول نقش به سزایی دارد پس هنگام خرید حتما از وجود این درگاه روی هارد اکسترنال خود اطمینان پیدا کنید.

چند مورد از بهترین هارد اکسترنال ها برای PS5

چند مورد از بهترین هارد اکسترنال ها برای PS5

  1. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop را می توان به جرئت یکی از قوی ترین حافظه های جانبی در بازار معرفی کرد. این هارد اکسترنال که با ظرفیت 12 ترابایت، بله درست خواندید 12 ترابایت می تواند هر نوع اطلاعات یا بازی را در خود ذخیره کند و ترس از محدودیت حافظه را به صورت کلی از بین ببرد. بسیاری از گیم نت ها یا شرکت ها از این هارد اکسترنال رو میزی پر قدرت برای ذخیره سازی اطلاعات خود استفاده می کنند. این هارد اکسترنال رومیزی دارای یک آداپتور است که برق مورد نیاز خود را از آن تامین می کند. وزن آن 1300 گرم و در مقابل ضربه های محکم بسیار مقاوم است. همچنین این هارد اکسترنال با استفاده از ابزار WD Security با دقت زیاد از اطلاعات شما حفاظت می کند و به صورت آنلاین از آن بک آپ گیری می کند.

  1. هارداکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro

ای دیتا برند شناخته شده در زمینه حافظه جانبی می باشد که سابقه طولانی در این راه دارد. فلش مموری ها و کارت های حافظه آن در هر قسمت جهان موجود است و می توان گفت  ADATAغول بزرگی در این صنعت می باشد. هارداکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro دارای ظرفیت 5 ترابایت است و در عین حال با بررسی این هارد اکسترنال می توان به راحتی فهمید که بدنه سر سخت آن در برابر هر ضربه و شوک بسیار مقاوم است و به عنوان یک امانت دار اطلاعات به خوبی می توان روی این هارد اکسترنال حساب کرد.

وزن این هارداکسترنال فقط 240 گرم است و از یک هد 2.5 اینچی برای ذخیره اطلاعات بهره می برد. نوع در گاه رابط آن  USB3.1است که برای انتقال داده بسیار پر سرعت است. در بسته بندی HD710 Pro یک کابل وجود دارد که از طریق آن می توانید به کنسول یا دیگر سیستم های خود وصل شوید.

  1. هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Gaming

کمتر کسی هست که نام توشیبا ژاپن را در لوازم خانگی و تجهیزات کامپیوتر نشنیده باشد. شرکتی با خاطرات بسیار خوب در دنیا و مخصوصا کشور ما ایران. اگر به دنبال هارد اکسترنالی ظریف، سبک، پر سرعت و طول عمر طولانی می گردید، توشیبا گزینه بسیار مناسبی برای شما می باشد. ظرفیت این مدل هارد اکسترنال بین 1 تا 4 ترابایت می باشد.  Canvio Gaming4 ترابایتی، با سرعت خواندن اطلاعات در 5000 مگابایت بر ثانیه، گزینه خوبی برای هارد اضافه یک PS5 می باشد. وزن این هارد اکسترنال 340 گرم و بدنه آن مقاوم به ضربه، خط و خش و اثر انگشت است. در این حافظه جانبی بسیار قوی می توان بیش از 100 بازی کم حجم را ذخیره کرد. سایز هد این هارد اکسترنال توشیبا 2.5 اینچ و نوع رابط ارتباطی آن USB3 می باشد.

  1. هارد اکسترنال سیگیت مدلExpansion

گزینه بعدی هارد اکسترنال برای PS5 از نظر ما هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion می باشد که دارای ظرفیتی 4 ترابایتی است. سرعت چرخش هد این هارد دیسک 5400 دور بر دقیقه است که از هد 2.5 اینچی بهره می برد. در این هارد دیسک دو درگاه ارتباطی USB2 و USB3 استفاده شده تا هم زمان بتوانید هم بخوانید و هم ذخیره کنید. وزن این هارد اکسترنال در دسته سبک است و فقط 238 گرم وزن دارد. در این هارد اکسترنال از یک LED استفاده شده تا روشن و خاموش بودن هارد دیسک را متوجه شوید. در پک این هارد دیسک یک کابل 45 سانتیمتری برای اتصال به سیستم وجود دارد.

  1. هارد اکسترنال اپیسر مدل AC532

هارد اکسترنال اپیسر مدل AC532 از برند امریکایی می باشد که بعدا در چین و تایوان کارخانه خود را بنا کرد. این هارد دیسک بسیار سبک می باشد. این محصول فقط 190 گرم وزن دارد در برابر ضربه و شوک مقاوم است. بدنه آن از پلاستیک فشرده ضد لغزش است، پس نگران لیز خورد آن بر روی وسایل خود نباشید. سرعت انتقال داده در این هارد دیسک تا 5 گیگابایت بر ثانیه است و هد آن 2.5 اینچی می باشد. این محصول دارای درگاه پورت  USB 3.1است که به بالا بردن سرعت انتقال و ذخیره اطلاعات بسیار کمک می کند.

ما در این مقاله سعی کرده ایم راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال برای PS5 را به بهترین وجه ارائه دهیم تا هنگام خرید و تصمیم گیری، کمک کوچکی به شما عزیزان کرده باشیم. شما می توانید بهترین هارد اکسترنال برای PS5 خود را از تمامی برندهای معتبر، با گارانتی و اصالت کالا در سایت فروشگاهی فرفره خریداری کنید و در کوتاه ترین زمان آن را دریافت کنید.