چطور با کمترین کارمزد ارز دیجیتال بخریم؟

ارزهای دیجیتال دنیای پیچیده‌ای دارند و با قوانین خاص خود اداره می‌شوند. با گسترش این بازار جدید مالی، بسیاری از افراد به سمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای کسب سود سوق پیدا کردند. برای فعالیت در این بازار علاوه‌بر تسلط کامل بر مهارت‌های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال باید از نکات ریز معامله‌گری هم آگاه […]

ارزهای دیجیتال دنیای پیچیده‌ای دارند و با قوانین خاص خود اداره می‌شوند. با گسترش این بازار جدید مالی، بسیاری از افراد به سمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای کسب سود سوق پیدا کردند. برای فعالیت در این بازار علاوه‌بر تسلط کامل بر مهارت‌های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال باید از نکات ریز معامله‌گری هم آگاه باشید.

هزینه مبادلات یکی از همین موارد است که در صورت بی‌توجهی به آن، با ضررهای سنگینی مواجه خواهید شد. به همین خاطر بسیاری از افراد قبل از شروع معامله‌گری می‌پرسند: چطور با کمترین کارمزد ارز دیجیتال بخریم؟ در این مقاله به بررسی روش‌های خرید ارز دیجیتال با کمترین کارمزد می‌پردازیم. پس به خواندن این مقاله ادامه دهید تا با کاهش کارمزد، سود بیشتری نصیبتان شود.

خریدوفروش ارز دیجیتال در صرافی‌هایی با کارمزد کم

حتما تابه‌حال تجربه واریز یا کارت به کارت پول داشته‌اید. در چنین مواقعی معمولا مبلغ اندکی به‌عنوان کارمزد از حساب شما کسر می‌شود. خرید و فروش یا انتقال ارز دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست و در چنین مواقعی مبلغ مشخصی باتوجه‌به صرافی یا نوع ارز دیجیتال از حساب شما برداشت می‌شود. در دوره آموزش ارز دیجیتال در کنار اصول معامله‌گری و تحلیل‌گری، نکات ظریفی مانند محاسبه کارمزد را هم یاد می‌گیرید.

بعضی از صرافی‌های ارز دیجیتال کارمزد کمتری دریافت می‌کنند و همین موضوع آن‌ها را به یک صرافی محبوب تبدیل می‌کند؛ بنابراین یکی از روش‌های خرید و فروش ارز دیجیتال با کمترین کارمزد انتخاب یک صرافی مناسب است. در ادامه بهترین صرافی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • صرافی بیت ۲۴: بیت ۲۴ یک صرافی ایرانی با کمترین کارمزد است.
  • صرافی هیت بی تی سی (HitBTC): نام این صرافی را می‌توانید در میان ۱۰ صرافی برتر جهان مشاهده کنید. کارمزد صرافی هیت بی تی سی بسیار کم و رقابتی است؛ به‌طوری‌که شخص پذیرنده پیشنهاد خرید یا فروش ارز دیجیتال فقط ۰.۱ درصد را باید به‌عنوان کارمزد بپردازد. درواقع شخص پیشنهاددهنده کارمزدی پرداخت نمی‌کند.
  • صرافی کوکوین (Kucoin): کارمزد هر معامله در این صرافی ۰.۱ درصد است و بر اساس حجم معاملات ۳۰ روزه، این درصد کمتر می‌شود.
  • صرافی بایننس (Binance): افرادی که حجم معاملات آن‌ها کمتر از ۵۰ بیت‌کوین در روز است، باید برای انجام هر معامله در بایننس ۰.۱ درصد بپردازند.
  • صرافی بیترکس (Bittrex): دریافت کارمزد در بیترکس با صرافی‌های قبل متفاوت است. کاربران برای انجام کلیه معاملات باید ۲۵ درصد کارمزد بپردازند.

استفاده از تتر برای پرداخت کارمزد کمترتوجه کنید که بعضی از صرافی‌ها مانند کوکوین و بایننس توکن‌های مخصوص به خود را دارند که از طریق پرداخت کارمزد با استفاده از آن‌ها از تخفیف برخوردار خواهید شد. با مقایسه کارمزد صرافی های ارز دیجیتال خارجی و ایرانی می‌توانید بهترین را برای خود انتخاب کنید.

استفاده از تتر برای پرداخت کارمزد کمتر

تتر یک ارز دیجیتال با قیمت ثابت ۱ دلار است. در بازار USDT می‌توانید انواع کوین‌ها و توکن‌های ارز دیجیتال را به تتر تبدیل کنید یا برعکس. منظور از بازار تتر یا USDT این است که کلیه معامله‌های خود را برحسب این ارز دیجیتال انجام دهید. استفاده از تتر در معاملات ارز دیجیتال مزایای متعددی دارد.

یکی از این مزیت‌ها، کاهش کارمزد تراکنش است. انجام معامله با این ارز دیجیتال، کارمزد را تقریبا نصف می‌کند؛ بنابراین در یک معامله مشابه می‌توانید با کمک تتر سود بیشتری دریافت کنید. این مباحث معمولا در حوزه تحلیل تکنیکال قرار می‌گیرد که به شما معامله‌گری اصولی را یاد می‌دهد. البته برای موفقیت بیشتر در این بازار باید به مباحث تحلیل فاندامنتال مانند هاوینگ بیت کوین نیز مسلط باشید.

انتخاب ارزهای دیجیتال با کارمزد کمتر

هرکدام از ارزهای دیجیتال بر بستر خاص خود قابل‌انتقال هستند. نوع بلاک‌چین مورداستفاده در هر رمز ارز نیز در تعیین کارمزد آن تاثیرگذار است. در پاسخ به سوال «کارمزد کدام شبکه کمتر است» ترون را می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم. ترون به‌دلیل ارزان بودن کارمزد تراکنش‌هایش نسبت با سایر بلاک‌چین‌ها به‌سرعت معروف شد و افراد بسیاری را به سمت خود کشاند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم هنگام انتقال ارز دیجیتال حتما به بستر انتقال هم توجه کنید.

به یاد داشته باشید که استفاده از بستر اتریوم در روزهای شنبه و یکشنبه برای خرید و فروش ارز دیجیتال ارزان‌تر از سایر روزهای هفته است؛ بنابراین در این روزها می‌توانید خرید ارز دیجیتال با کمترین کارمزد در بستر اتریوم را تجربه کنید. علاوه‌بر این، اگر پرداخت نکردن کارمزد برایتان اهمیت بسیاری دارد، توصیه می‌کنیم ارزهایی را برای معامله‌گری یا سرمایه‌گذاری انتخاب کنید که از کارمزد پایین‌تری برخوردار هستند. ریپل بهترین نمونه ارز دیجیتال با کارمزد پایین محسوب می‌شود.

آموزش انتقال ارز دیجیتال با کمترین کارمزد با داجکسیکی‌دیگر از راه‌های به دست آوردن کوین و توکن بدون پرداخت کارمزد، انجام بازی‌های کریپتویی است. کسانی که می‌دانند اکسی اینفیتی چیست، راه‌های کسب درآمد از این دنیای شگفت‌انگیز را بلدند و بدون پرداخت کارمزد، ارز دیجیتال به دست می‌آورند.

آموزش انتقال ارز دیجیتال با کمترین کارمزد با داجکس

در این مقاله به راه‌های مختلف خرید ارز دیجیتال با کمترین کارمزد پرداختیم و بیت ۲۴ را به‌عنوان یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی با کمترین کارمزد معرفی کردیم. البته با کمی جست‌وجو می‌توانید کارمزد صرافی های ایرانی و خارجی را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت پلتفرم محبوب خود را انتخاب کنید. توجه کنید که انتخاب صرافی با کمترین کارمزد موفقیت شما در معامله‌گری را تضمین نمی‌کند.

برای ورود به این دنیای پرنوسان باید قبل از هرگونه اقدامی، به‌طورکامل با اصول ترید و سرمایه‌گذاری آشنا باشید و بعد از تمرین بسیار، شروع به معامله‌گری کنید. توصیه می‌کنیم برای این کار از دوره‌های جامع آموزش ارز دیجیتال داجکس استفاده کنید. با مشاهده این دوره‌ها تجربه و دانش تیم متخصص داجکس را که حاصل سال‌ها فعالیت در انواع بازارهای مالی است، در کمترین زمان فرا می‌گیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه دوره‌ها همین حالا وارد سایت dogex.ae شوید و مسیر موفقیت را آغاز کنید.