اپل تولید آیفون ۱۴ پلاس را تنها بعد از دو هفته از عرضه متوقف کرد

طبق گزارش‌ها، اپل تولید آیفون ۱۴ پلاس را متوقف می‌کند تا بررسی کند که آیا تقاضای کافی برای این گوشی جدید وجود دارد یا خی. برخلاف آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ که آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۳ مینی در قالب این سری روانه بازار شدند، اپل تصمیم گرفت که برای آیفون ۱۴ یک گوشی […]

طبق گزارش‌ها، اپل تولید آیفون ۱۴ پلاس را متوقف می‌کند تا بررسی کند که آیا تقاضای کافی برای این گوشی جدید وجود دارد یا خی. برخلاف آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ که آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۳ مینی در قالب این سری روانه بازار شدند، اپل تصمیم گرفت که برای آیفون ۱۴ یک گوشی بزرگ‌تر وارد نسخه‌های استاندارد کرده و آیفون ۱۴ پلاس را جایگزینی برای آیفون مینی کند. این نسخه بزرگ‌تر از جدیدترین آیفون با تمام ویژگی‌های مدل‌های پرو عرضه نمی‌شود، اما نسبت به مدل پایه ارتقا اقتصادی‌تری به همراه دارد. با این حال، به نظر می‌رسد که این گزینه چندان هم مورد توجه مشتریان قرار نگرفته است.

چرا که طبق گزارش‌ها، خرید آیفون ۱۴ پلاس بسیار کمتر از حد انتظار بوده و اپل تولید آیفون ۱۴ پلاس را با وجود اینکه این گوشی کمتر از دو هفته به فروش رسید، متوقف کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که تفاوت قیمت آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس هم عاملی شده است که کاربران تنها با ۱۰۰ دلار بیشتر بتوانند به امکانات بسیار بهتری در نسخه‌های پرو دسترسی پیدا کنند. گفته می‌شود که اپل به یک سازنده چینی گفته است که تولید قطعات آیفون ۱۴ پلاس را متوقف کند و این در حالی است که گفته می‌شود دو کارخانه که قطعات آیفون ۱۴ پلاس را در قطعات بزرگ‌تر مونتاژ می‌کنند، تولید را به ترتیب ۷۰ و ۹۰ درصد کاهش داده‌اند.

روند خرید آیفون ۱۴ پلاس

بر اساس گزارش جدیدی که منتشر شده است، این توقف در حالی ایجاد می‌شود که اپل تقاضای گوشی را دوباره ارزیابی می‌کند. حال این سوال مطرح می‌شود که چرا خریداران در مورد آیفون ۱۴ پلاس چندان هیجان زده نیستند؟ به احتمال زیاد، این بدان دلیل است که آیفون ۱۴ پلاس در اصل فقط نسخه گران‌تری از مدل پایه است. البته این نسخه با صفحه نمایش بزرگ‌تر و عمر باتری کمی بیشتر همراه شده است. با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی در ذهن همه، اگر مردم به دنبال پذیرایی خود با یک آیفون جدید هستند، احتمالا پلاس دلیل کافی برای پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر نسبت به آیفون ۱۴ پایه را ارائه نمی‌کند.

اگر مردم به دنبال خرید یک گوشی جدید با سایز بزرگ هستند، اپل گزینه‌های قانع کننده‌تری با توجه به قیمت آیفون ۱۴ پرو ارائه می‌کند. این گوشی‌ای است که مانند یک دستگاه نسل بعدی به نظر می‌رسد و هزینه‌های بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد داشت. ما گمان می‌کنیم که استراتژی انتشار اپل برای آیفون ۱۴ پلاس نیز کمک نکرده است.

آیفون ۱۴ پلاس در ۷ اکتبر عرضه شده تقریبا یک ماه کامل پس از آیفون ۱۴ پایه، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس روانه بازار شدند که همگی در ۱۶ سپتامبر عرضه شده بودند. به جای اینکه هفته‌ها منتظر بمانیم تا آیفون ۱۴ پلاس را تهیه کنیم، کاربران آن را فراموش کرده و یکی از سه گزینه را انتخاب کردند.

قیمت آیفون ۱۴ پرو و ارزشمندی آن

با وجود تمام مواردی که در بالا گفتیم، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید آیفون ۱۴ پلاس داشته باشید، در حال حاضر دلایل زیادی برای نفی این انتخاب وجود دارد. گزارش شده است که تولید توسط یکی از تامین کنندگان به‌صورت موقت متوقف شده است و اپل انتظارات فروش خود را تغییر داده است. تولید و خرید آیفون ۱۴ پلاس احتمالا از سر گرفته خواهد شد۷‌اما انتظار داریم که سرعت آن نسبت به قبل کاهش پیدا کند. علاوه بر این، تا آن‌جایی که ما می‌توانیم بگوییم، آیفون ۱۴ پلاس در حال حاضر در هیچ خرده فروشی بزرگی فورخته نشده است و به نظر می‌رسد که موجودی کافی هم وجود دارد و اکثر افرادی که به دنبال خرید آن باشند، برای تهیه آن مشکلی نخواهند داشت.

قیمت آیفون ۱۴ پرو بسته به امکاناتش منطقی‌تر دیده می‌شود و می‌توانید به سنسور دوربین سه گانه بهتر در کنار صفحه نمایش با داینامیک آیلند دسترسی پیدا کنید. داینامیک آیلند جایگزینی برای ناچ شده است و با جلوه‌های ویژه نابی در اختیار شما قرار می‌گیرد. این مدل‌ها اکنون دارای تراشه A16 هستند که قدرت و سرعت بسیار بالاتری به همراه دارد و در مدل‌های استاندارد استفاده نشده است. با خرید آیفون ۱۴ پلاس می‌توانید از تراشه A15 استفاده کنید که سال گذشته روی مدل‌های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس استفاده شده بود و برای اولین بار شاهد عدم استفاده از یک تراشه یکسان در سری آیفون ۱۴ هستیم.

خرید محصولات اپل از بازرگانی سیب

علاقه‌مندان می‌توانند قیمت آیفون ۱۴ پرو و دیگر مدل‌های این سری را از بازرگانی سیب بررسی کرده و عملیات خرید را انجام دهند. خرید به‌صورت اقساطی انجام شده و تنها با پرداخت ۴۰ درصد از مبلغ کل می‌توانید محصول مورد نظر خود را دریافت کنید. مابقی هزینه‌ها هم در عرض ۳ الی ۱۲ ماه پرداخت می‌شود و بسته به برنامه ریزی مالی خود می‌توانید به سراغ‌شان بروید.