انواع تیرآهن و کاربردهای آن در آهن118

تیرآهن قطعه‌ای فولادی است که به صورت پروفیل تولید می‌شود. از این محصول به صورت گسترده در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. تیرآهن وظیفه مهمی در ساختمان دارد. وظیفه آن تحمل تنش‌های حاصل از نیروی برشی و لنگر خمشی است. روش تولید این محصول نیز نورد گرم است. تیرآهن بر اساس ابعاد و نوع بال هایی که […]

تیرآهن قطعه‌ای فولادی است که به صورت پروفیل تولید می‌شود. از این محصول به صورت گسترده در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. تیرآهن وظیفه مهمی در ساختمان دارد. وظیفه آن تحمل تنش‌های حاصل از نیروی برشی و لنگر خمشی است.

روش تولید این محصول نیز نورد گرم است. تیرآهن بر اساس ابعاد و نوع بال هایی که دارد به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها تیرآهن هاش، لانه زنبوری و IPE است. از این محصول به منظور طراحی ستون، خرپا و تیرها استفاده می‌شود. ساختار اصلی تیرآهن به صورت دو بال و یک جان است. به بخش آهنی که در وسط تیرآهن تعبیه شده است جان گفته می‌شود و دو تیر مجاور بال هستند. به منظور آشنایی بیشتر با انواع تیرآهن و کاربردهای آن با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع تیرآهن

انواع تیرآهن بر اساس استانداردهای ساخت و روش تولید به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. آهن118 مرکزی معتبر در زمینه فروش انواع تیرآهن با قیمت مناسب است. به منظور آشنایی بیشتر با تیرآهن‌های آهن118 در ادامه با ما همراه باشید.

انواع تیرآهن IPE

یکی از انواع تیرآهن، تیرآهن‌ IPE است. این تیرآهن با نام معمولی نیز در بازار شناخته می‌شود. ساختار آن شبیه به حرف I انگلیسی است به همین علت با این نام شناخته می‌شود. از مشخصات این محصول بال‌های یکسان با ضخامت ثابت است. استانداردهای ساخت این محصول بر اساس استانداردهای اروپایی است. ابعاد آن 8 تا 60 سانتی متر است.

این تیرآهن به عنوان معروف‌ترین و پرکاربردترین‌ها در ساختمان شناخته می‌شود. علت آن هم کاربردیست که در شکل گیری خرپا و پل لانه زنبوری در سقف ساختمان دارد است. از این تیرآهن معمولا در اسکلت فلزی ساختمان استنفاده می‌شود. از طرفی در پوشش سقف ها؛ پل‌های لانه زنبوری، نعل درگاه ها، خرپاها و… از تیرآهن IPE استفاده می‌شود. آهن118 یکی از مراکز معتبریست که اقدام به فروش انواع تیرآهن IPE می‌کند. به منظور تهیه این تیرآهن با قیمت روز و مناسب و همچنین کیفیت مطلوب می‌توانید از طریق تماس با شماره 02154473 با این مجموعه در ارتباط باشید.

انواع تیرآهن بال پهن، هاش یا IPB

انواع تیرآهن بال پهن، هاش یا IPB

از دیگر انواع تیرآهن، تیرآهن H یا بال پهن است. از جمله ویژگی‌های مخصوص این تیرآهن برابر بودن بال‌ها با جان است. از آنجایی که شکل ظاهری این تیرآهن شبیه به حرف H است بنابراین به آن تیرآهن هاش نیز گفته می‌شود. علامت اختصاری این تیرآهن نیز IPB است. از آن جایی که ابعاد بال و جان‌های این تیرآهن با یکدیگر برابر است بنابراین وزن این تیرآهن‌ها نسبت به انواع دیگر اندکی بیشتر است. این محصول در دو نوع سبک و سنگین تولید می‌شود. در صورتی که در کنار علامت اختصاری آن حرف v وجود داشته باشد به معنای این است که وزن این تیرآهن سنگین‌تر از انواع دیگر است. اما در صورت وجود حرف L یعنی مقدار وزن تیرآهن موردنظر از انواع دیگر سبک تر است. لازم به ذکر است تیرآهن هاش سبک با تیرآهن هاش سنگین کاربردهای یکسانی ندارند و هر یک در موارد خاصی استفاده می‌شوند.

از دیگر مزایای آن قدرت تحمل کشش است. این تیرآهن قدرت تحمل کشش از دو جهت را دارد. شروع طول این تیرها از 12 متر است. کاربرد اصلی آن‌ها نیز برای پروژه‌های عظیم همچون پل‌سازی و برج‌سازی است. یکی از مزایای اصلی تیرآهن هاش قابلیت جوشکاری آسان است. به طور کلی وزن و قدرت این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه بیشتر است.

آشنایی با تیرآهن لانه زنبوری

آشنایی با تیرآهن لانه زنبوری

از دیگر انواع تیرآهن‌هایی که در آهن118 به فروش می‌رسد، تیرآهن لانه زنبوری است. شکل ظاهری و کاربرد این تیرآهن با دو نوع قبلی اندکی متفاوت است. این تیرآهن نیز دارای دو بال کوتاه است. مقطع جان آن عریض تر بوده و توخالی است. به طوری که در مقطع جان حفره‌های توخالی شش ضلعی تعبیه شده است. تیرآهن لانه زنبوری دارای قدرت تحمل بارهای کششی و فشاری فوق العاده بوده و می‌توان از آن‌ها در موارد مختلف ساختمان سازی استفاده نمود. استفاده از این تیرآهن سبب کاهش وزن سازه می‌شود و در نتیجه ساختمانی سبک و مقاوم تر خواهید ساخت. استفاده از تیرآهن لانه زنبوری ادر برج سازی کاربرد گسترده‌ای دارد و رایج است.

از طرفی سبک بودن وزن این تیرآهن سبب کاهش هزینه ساخت و ساز می‌شود. همچنین حفره هایی که در این تیرآهن وجود دارد محل مناسبی جهت عبور تاسیسات و کابل‌های برق فراهم می‌کند.

آهن118 معتبرترین مرکز فروش انواع آهن آلات است. به منظور خرید انواع تیرآهن، پروفیل، لوله، ورق، نبشی، ناودانی، سپری و… می‌توانید با شماره 02154473 تماس بگیرید. کارشناسان آهن 118 اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابراین با دریافت اطلاعات کافی می‌توانید اقدام به خرید نمایید. همچنین برای مشاهده قیمت و مشخصات سایر محصولات به سایت آهن118 مراجعه کنید و انواع آهن آلات را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب خریداری کنید.