سه شهر پرطرفدار برای سفر را بهتر بشناسید

امروز قصد داریم درباره سه شهر پرطرفدار برای سفر صحبت کنیم. به نظرتان قصد صحبت درباره کدام شهرهای ایران عزیزمان را داریم؟ با خودتان فکر کنید، یک گوشه بنویسید و در آخر ببینید که چند مورد را درست حدس زدید. با ما همراه باشید تا دلتان را برای سفر هوایی کنیم و عازم یکی از […]

امروز قصد داریم درباره سه شهر پرطرفدار برای سفر صحبت کنیم. به نظرتان قصد صحبت درباره کدام شهرهای ایران عزیزمان را داریم؟ با خودتان فکر کنید، یک گوشه بنویسید و در آخر ببینید که چند مورد را درست حدس زدید. با ما همراه باشید تا دلتان را برای سفر هوایی کنیم و عازم یکی از این سه مقصد شوید.

مشهد

مشهد یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران است. همه ما حداقل یک بار از این شهر زیبا دیدن کرد‌ه‌ایم. این شهر به لطف حضور حرم امام رضا بسیار شلوغ و پرطرفدار است. همه ساله میلیون‌ها نفر زائر داخلی و خارجی فقط  به قصد زیارت حرم امام رضا عازم مشهد می‌شوند. البته باید بدانید که جاهای دیدنی مشهد فقط محدود به حرم مطهر نیست.

بلکه می‌توانید از جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی متعدد در مشهد دیدن کنید. طبیعت مشهد بسیار بکر و خاص است. در بخش‌های کوهستانی این شهر می‌توانید از روستاهای ییلاقی بسیار معروف از جمله شاندیز و طرقبه دیدن کنید. در مسیر هم دلی از عزا در بیاورید و سری به رستوران‌های شاندیز بزنید. در ضمن فراموش نکنید که طعم کباب شیشلیک این رستوران‌ها را بچشید.

از طرف دیگر جاذبه‌های تاریخی بسیاری در مشهد وجود دارند. برای مثال می‌توان به آرامگاه فردوسی یا موزه نادرشاه افشار اشاره کرد. موزه‌های متعددی در این شهر فعالیت می‌کنند. موزه‌های قدس رضوی جزو موزه‌های بسیار معروف و پرطرفدار هستند. همچنین باید به جاهای تفریحی مشهد نیز اشاره کنیم. در این شهر انواع جاذبه‌های تفریحی از جمله پارک وکیل، شهربازی وکیل‌آباد، شهرآبی و … وجود دارند که حسابی گردشگران را سرگرم می‌کنند. همه این‌ها در کنار هم باعث شده تا این شهر به یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی ایران تبدیل شود.

تبریز

تبریز یکی از شهرهای مهم ایران است که بسیاری آن را به قطب اقتصاد کشور می‌شناسند. این شهر تنها شهری است که متکی یا همان گدا ندارد. در دوران دور، این شهر به‌عنوان پایتخت کشور بود و همان زمان دولت در دست مردم آذری زبان قرار داشت. مردم تبریز مردمانی بسیار بافرهنگ و اصیل هستند. فرهنگ این مردم ریشه بسیار دیرینه دارد و هنوز هم شاهد این فرهنگ غنی و دوست‌داشتنی هستیم.

صنعت‌گران تبریزی نقش مهمی در چرخ اقتصادی کشور ایفا می‌کنند. این شهر تاریخی جاهای دیدنی بسیاری دارد. برای مشاهده مطلب در سفرزون می‌توانید روی لینک کلیک کنید و جاهای دیدنی تبریز را بهتر بشناسید. برخی جاذبه‌های این شهر قدمت صدها سال دارند. برای مثال می‌توان به بازار سنتی فرش تبریز اشاره کرد.

تبریز دارای موقعیت جغرافیایی بسیار عالی و بی‌نظیر است. در این شهر می‌توانید آب‌وهوای کوهستانی را استشمام کنید و از آرامش و سکوت شهر لذت ببرید. این شهر آلودگی بسیار کم است و در فصل تابستان خبری از گرمای هوا نیست. جاهای دیدنی تبریز بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد هستند. از حضور در این شهر به‌هیچ‌وجه خسته نمی‌شوید. وقتی که دلتان بگیرد، می‌توانید سری به ائل گلی بزنید و در کنار دریاچه بنشینید.

این شهر بازارهای مرزی معروفی هم دارد. در این بازارها می‌توانید خرید مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی داشتید. اجناسی که در تبریز عرضه می‌شوند، قیمت بسیار مناسبی دارند و دارای کیفیت عالی هستند. در این میان باید به محصولات چرم تبریز اشاره کرد. انواع محصولات چرم تبریز کیفیت بسیاری دارند و دارای دوام عالی هستند. البته نباید انتظار قیمت ارزان داشته باشید. چون یک بار که مثلاً کفش چرم تبریز بخرید، تا از آن خسته نشوید می‌توانید از آن کفش استفاده کنید.

شیراز

بسیاری از گردشگران خارجی وقتی که صحبت از جاهای دیدنی ایران به میان می‌آید، فقط شهر شیراز را مثال می‌زنند. شهر شیراز را به نوعی می‌توان قلب تپنده تاریخ غنی ایران دانست. بزرگترین و مهم‌ترین اثر تاریخی ایران که تخت جمشید و پارسه باشد که یادگاری از بزرگترین امپراطوری تاریخ ایران است، در نزدیکی شهر شیراز قرار دارد. وقتی که مکان های دیدنی شیراز در سفروزن را بررسی می‌کنید، با خودتان می‌گویید که باید حداقل یک ماه در شیراز اقامت داشته باشید تا بتوانید این شهر را به‌صورت کامل بازدید کنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

شیراز علاوه بر تاریخ غنی، فرهنگی بسیار تاریخی دارد. آرامگاه حافظ و سعدی هر دو در شهر شیراز قرار دارند. مردم شیراز مردمانی با طبع شاعری و روحیه لطیف هستند.

آن‌ها غذاهای مخصوص به خود را دارند که بسیار هم خوشمزه هستند. همچنین می‌توانید از باغ‌های سرسبز و بزرگ شیراز دیدن کنید. مثلاً مگر می‌شود به شیراز رفت و سری به باغ ارم  جهان‌نما نزد؟ این شهر را با نام شهر بهارنارنج می‌شناسند و بهترین زمان سفر به آن، فصل اردیبهشت است. در این فصل عطر بهارنارنج در فضای شهر می‌پیچید و گردشگران را سرمست می‌کند. شیراز جایی برای استراحت و آشنایی با فرهنگ و تاریخ غنی ایران و ایرانی است.

خب دوستان عزیز، با سه مورد از معروف‌ترین شهرهای ایران آشنا شدید. شما کدام یک را برای سفر انتخاب می‌کنید؟ از کدام شهر دیدن کرده‌اید؟ اگر تجربه سفر به این شهرها را داشته‌اید، تجربه خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید. به نظرتان بهترین گزینه برای سفر کدام شهر است؟