بهترین ضدآفتاب ها برای مصرف در فصل سرما

خورشید در زمستان نمی‌خوابد! ما در زمستان و پاییز هم به کرم ضدآفتاب احتیاج داریم. حتی اگر دمای هوا زیر صفر و آسمان ابری بود شما باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. در فصل زمستان هم مانند تابستان سعی کنید که حتماً بین ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر از خانه بیرون نباشید. یا اگر […]

خورشید در زمستان نمی‌خوابد! ما در زمستان و پاییز هم به کرم ضدآفتاب احتیاج داریم. حتی اگر دمای هوا زیر صفر و آسمان ابری بود شما باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. در فصل زمستان هم مانند تابستان سعی کنید که حتماً بین ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر از خانه بیرون نباشید. یا اگر بیرون بودید حتما از ضدآفتاب استفاده کنید. خورشید در زمستان و در این بازه زمانی همچنان شدیدترین اشعه‌های خود را نثار پوست ما می‌کند.

بنابراین، باید از ضدآفتاب استفاده کنید و ما در این مطلب قصد داریم تا بهترین ضدآفتاب‌ها برای مصرف در فصل زمستان را به شما معرفی کنیم. فاکتور‌هایی که در این ضدآفتاب‌ها موجود است سبب می‌شوند تا از پوست شما در تمام فصل‌ها محافظت شود.

فاکتورهای ضروری ضدآفتاب های مناسب فصل سرما

نکته مهم در این مورد این است که تمام کرم‌های ضدآفتاب باید این ویژگی‌ها را داشته باشند، اما دقت کنید مواردی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم برای ضدآفتاب‌های مناسب فصول سرد پاییز و زمستان اهمیت بیشتری دارند.

حضور مرطوب کننده ها

اگر قصد دارید برای فصل‌های سرد پاییز و زمستان ضدآفتاب تهیه کنید، این فاکتور را در نظر بگیرید. در شش ماهه دوم سال رطوبت پوست شما به کمترین میزان خود می‌رسد. دمای هوا خنک و سرد است و همین موضوع سبب می‌شود که پوست شما به شدت خشک شود. هرچه دمای هوا پایین‌تر باشد، شما زودتر رطوبت پوست خود را از دست خواهید داد. اولین نشانه از دست دادن رطوبت ایجاد قرمزی و کشیدگی در پوست صورت است. بدون شک همه ما با این شرایط مواجه بوده‌ایم، وقتی که بادهای پاییزی و زمستانی به سطح پوست ما برخورد می‌کنند به وضوح پوست خشک می‌شود.

بنابراین، حتما از ضدآفتاب‌های حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. حتی اگر ضدآفتاب محبوب شما مرطوب کنندگی ندارد یا میزان آن کم است، می‌توانید قبل از استفاده از ضدآفتاب از یک مرطوب کننده مناسب با تایپ پوستی خود استفاده کنید. در همین راستا استفاده مداوم از ضدآفتاب لافارر را به شما توصیه می‌کنیم. برندی که در سال‌های اخیر به خوبی توانسته نیاز کاربران و مخاطبان خود را برآورده کند.

وجود آبرسان ها در ضد آفتاب

استفاده از یک کرم آبرسان خوب برای پوست شما ضروری است. آب بخورید و از آبرسان‌های خوب استفاده کنید. همچنین حضور ویتامین E در کرم آبرسان کمک می‌کند تا پوست شما با طراوت، شاداب و جوان بماند. البته کرم‌های مرطوب کننده هم مناسب هستند. اما اگر پوست شما خشک است و کرم مرطوب کننده برای آن کافی نیست، حتما از آبرسان مناسب استفاده کنید. آبرسان‌ها برای تمام تایپ‌های پوستی مورد استفاده هستند. برخی از ضدآفتاب‌ها نیز آبرسانی پوست را انجام می‌دهند. خرید ضدآفتاب بایودرما از مو تن رو یک پیشنهاد طلایی برای کسانی است که به دنبال یک ضدآفتاب آچار فرانسه هستند.

ضدآفتاب مناسب برای فصل های سرد

همانطور که گفتیم استفاده از ضدآفتاب‌ها از واجبات در فصل پاییز زمستان است. اما دقت کنید که نباید از هر ضدآفتابی استفاده کرد. مثلاً ضدآفتاب‌ها باید حاوی آبرسان باشند. برهمین اساس هیالورونیک اسید و گلیسیرین از بهترین آبرسان‌ها هستند. همچنین ضدآفتاب شما باید spf 30 به بالا داشته باشد. حضور پررنگ ویتامین E و ویتامین C نیز باعث بهبود کیفیت ضدآفتاب شما خواهد شد. پزشکان بیشتر از همه استفاده از ضدآفتاب‌های معدنی مانند بهترین نوع ضدآفتاب الارو را توصیه می‌کنند.

ضدآفتاب‌های مینرال یا معدنی ضدآفتاب‌های فیزیکی هستند. حضور زینک و تیتانیوم سبب می‌شود ماندگاری آنها بیشتر باشد. ضمن اینکه ضدآفتاب‌های فیزیکی بر روی پوست یک لایه محافظ ایجاد می‌کنند. این لایه از پوست شما در مقابل اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. ضدآفتاب با  spf 15به میزان 93 درصد در مقابل نور خورشید مقاوم است. ضد آفتاب با spf 30 به میزان 97 درصد در مقابل نور خورشید از خود مقاومت نشان می‌دهد. ضد آفتاب با  spf 50 به میزان 98 درصد جلوی اشعه‌های خورشید را می‌گیرد و ضد آفتاب با spf 100 تقریباً ۹۹ درصد از پوست شما در مقابل اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند.

ترکیباتی که نباید در ضدآفتاب ها باشند !

تفاوتی ندارد که ضدآفتاب خود را برای فصل گرما تهیه می‌کنید یا برای فصل سرما ! درهرحال فاکتورهایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم به هیچ عنوان نباید در کرم ضدآفتاب شما حضور داشته باشند.

  • ماده اُکسی بنزون که استروژن مصنوعی است و به راحتی می‌تواند سبب اختلال در هورمون‌های شما شود. ماده‌ای بسیار خطرناک که نباید در ضدآفتاب شما وجود داشته باشد.
  • ماده اُکتینوکسات که موجب ایجاد آلرژی در پوست شما می‌شود. آزمایش‌هایی که بر روی حیوانات انجام شده نشان می‌دهد کرم‌های حاوی این ماده تاثیرات زیادی بر روی غده تیروئید دارند.
  • ترکیب آوو بنزون که سبب اختلال در هورمون‌ها می‌شود و پوست را تحریک می‌کند. فرقی نمی‌کند که شما قصد دارید در پاییز و زمستان از ضد‌آفتاب استفاده کنید یا در بهار و تابستان، درهرحال وجود آوو بنزون در ضدآفتاب خطرناک است.
  • ماده رتینیل پالمیتات که در دسته ویتامین A قرار دارد و یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود. این ماده وقتی به پوست برخورد کند و پوست شما در معرض آفتاب قرار گیرد، مشکلات بسیار زیادی را ایجاد می‌کند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد این ترکیب یکی از عوامل بسیار مهم در ایجاد سرطان پوست و رادیکال‌های آزاد است.

مهم نیست چه اندازه برای خرید ضدآفتاب هزینه کرده‌اید. حتی اگر بعد از خرید متوجه شدید یکی از ترکیبات بالا در ضدآفتاب شما وجود دارد، به‌هیچ‌عنوان این ضدآفتاب را استفاده نکنید. این مواد در طولانی مدت اثرات خطرناک و مخربی بر روی پوست خواهند داشت.

ضدآفتاب، از بهار تا زمستان…

در این مطلب درباره ضدآفتاب‌های مناسب برای فصل سرما با شما صحبت کردیم و گفتیم چه موادی نباید در کرم‌ها باشد. همچنین، در رابطه با Spf صحبت کردیم و بیان کردیم که Spf در کرم‌های ضدآفتاب فاکتور بسیار مهمی محسوب می‌شود. ضمن اینکه حضور مرطوب کننده و آبرسان‌ها در این کرم‌ها و نقش آنها در سلامت پوست نیز انکار ناپذیر است. بنابراین، ترکیبات کرم‌ ضدآفتاب خود را چک کنید تا فاکتور خطرناکی در آن نباشد و فاکتورهای مهم در کرم شما به کار رفته باشد. همچنین، فراموش نکنید که حتما محصولات آرایشی و بهداشتی خود را از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید تا خیالتان از بابت کیفیت و سلامت آن‌ها راحت باشد.