معرفی 10 کتاب برتر زیست جامع کنکور

اگر دانش‌آموز رشته تجربی باشید، حتماً می‌دانید که زیست شناسی مهم‌ترین درس اصلی شماست و با ضریب 12 واحد، تأثیر قابل ‌توجهی در رتبه نهایی شما دارد. زیست شناسی درسی شیرین و جذاب و در عین حال پر از نکته‌های ریز و درشتی است که نیاز به مطالعه دقیق و تمرین تست‌زنی دارد. در واقع […]

اگر دانش‌آموز رشته تجربی باشید، حتماً می‌دانید که زیست شناسی مهم‌ترین درس اصلی شماست و با ضریب 12 واحد، تأثیر قابل ‌توجهی در رتبه نهایی شما دارد. زیست شناسی درسی شیرین و جذاب و در عین حال پر از نکته‌های ریز و درشتی است که نیاز به مطالعه دقیق و تمرین تست‌زنی دارد. در واقع اگر می‌خواهید از سد تست‌های زیست شناسی با موفقیت عبور کنید، باید در کنار کتاب های درسی از کتاب های کمک ‌درسی و به ‌ویژه کتاب های جامع زیست شناسی کنکور کمک بگیرید!

کتاب های کمک ‌درسی مختلفی برای زیست شناسی کنکور تألیف شده‌اند، ولی ما در این مطلب می‌خواهیم 10 کتابی که توسط رتبه‌های برتر کنکور توصیه شده‌اند به شما معرفی کنیم؛ پس فرصت را از دست ندهید و تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

1.    زیست جامع خیلی سبز

اولین کتابی که باید با آن آشنا شوید، زیست جامع خیلی سبز است. این کتاب در دو جلد تألیف شده است. زیست شناسی جامع خیلی سبز جلد اول شامل درسنامه جامع و کامل کتاب های زیست شناسی سال دهم، یازدهم و دوازدهم و بیش از 2800 سؤال تستی متنوع و ترکیبی و جلد دوم شامل پاسخ‌نامه تشریحی و تحلیلی تست‌های جلد اول است. لحن این کتاب‌ها ساده و روان است و گرافیک، صفحه‌آرایی و رنگ‌بندی زیبایی دارند.

درسنامه‌ها به‌ صورت ریز و جزئی کلیه مطالب کتاب را توضیح داده‌اند و پاسخ‌نامه تشریحی نیز به قدری کامل و جامع است که پاسخ هر سؤال به‌ تنهایی یک درسنامه محسوب ‌می‌شود. شروع مطالعه این کتاب از پایه یازدهم توصیه می‌شود.

2.    آی ‌کیو زیست جامع گاج

کتاب زیست شناسی جامع آی ‌کیو گاج یکی دیگر از منابع بسیار خوب تست‌زنی است که در دو جلد تألیف شده ‌است. جلد اول کتاب یک بانک تست بی‌نظیر با بیش از 4300 تست طبقه‌بندی شده تالیفی و سراسری است که کلیه مباحث دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش داده ‌است. جلد دوم آی ‌کیو، شباهت زیادی به زیست شناسی جامع خیلی سبز جلد دوم دارد و شامل پاسخ‌نامه تشریحی تست‌های جلد اول است. تست‌های جلد اول متناسب با درجه سختی سؤالات کنکور دسته ‌بندی شده‌اند تا دانش‌آموزان با سبک طراحی سؤالات کنکور آشنا شوند.

جلد دوم کتاب جامع زیست آی ‌کیو بیش از اینکه یک پاسخ‌نامه تشریحی باشد، یک درسنامه کامل است. چون علاوه بر اینکه پاسخ صحیح هر تست به طور مفصل در آن توضیح داده‌ شده، علت نادرستی پاسخ‌های دیگر و نکات مهم و طلایی هر تست هم بررسی‌ شده است.

3.    زیست شناسی جامع کنکور مهروماه

زیست جامع مهروماه نیز یکی دیگر از منابع بسیار خوب و کامل برای کنکور تجربی است. این کتاب هم مانند کتاب های جامع خیلی سبز و گاج در دو جلد تألیف شده‌ است. جلد اول کتاب، یک بانک تست کامل شامل 4664 تست استاندارد، مفهومی و ترکیبی، درسنامه کامل کتاب های دهم، یازدهم و دوازدهم، جدول جمع‌بندی مطالب و بررسی نکات مهم و کلیدی هر درس در بخش تحت ‌عنوان «زوم» است.

برای بزرگنمایی کلیک کنید

جلد دوم کتاب شامل پاسخ‌نامه تشریحی سؤالات و تست‌های جلد اول است. در بخش پاسخ‌نامه، مطالب مهم در قالب «نکته»، «تذکر مهم» و «دقت کنید» به دانش‌آموز یادآوری شده‌اند. همچنین بخشی با عنوان «مشاوره» قبل از توضیح تست‌ها آورده شده که شما را در حل بهتر تست‌ها کمک می‌کند.

4.    زیست شناسی جامع کنکور قلم چی

زیست جامع قلم چی یا همان کتاب آبی معروف زیست، یکی از بهترین و کامل‌ترین منابع کنکوری زیست است. جلد اول کتاب شامل 3900 تست شناسنامه‌دار، 2300 تست تالیفی، 70 درسنامه کاربردی و کامل از کتاب های دهم، یازدهم و دوازدهم و 44 آزمون جمع‌بندی است. جلد دوم، پاسخ‌نامه تشریحی تمامی سؤالات و تست‌های جلد اول است.

این کتاب با هدف پوشش جامع کلیه مطالب و نکات کتاب درسی تألیف شده و تلاش کرده که در حین آموزش، مدیریت زمان در تست‌زنی و مهارت مواجه شدن با چالش حل مسائل پیچیده که طی چند سال اخیر بارها در کنکور تجربی شاهد آن بوده‌ایم را هم در دانش‌آموز تقویت کند.

5.    زیست جامع کنکور منتشران

زیست شناسی جامع منتشران یک کتاب کامل شامل درسنامه، تست و پاسخ‌نامه تشریحی است. این کتاب دروس زیست پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را در قالب درسنامه‌های کوتاه، خلاصه و نکته‌وار ارائه کرده‌ است. در انتهای هر درسنامه، تست‌های تالیفی و کنکوری و پاسخ‌نامه تشریحی مربوط به همان مبحث برای یادگیری بهتر دانش‌آموز گردآوری شده‌اند.

لحن آموزش کتاب روان و رسمی است و جملات آن کاملاً ساده و قابل ‌فهم هستند. جداول مقایسه‌ای، نمودارهای درختی، علامت گذاری تست‌های ترکیبی و ارائه تست‌های تالیفی پیچیده از دیگر ویژگی‌های این کتاب است.

6.    جامع زیست شناسی نشر الگو

کتاب های جامع زیست نشر الگو در دو جلد و برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تألیف شده‌اند. جلد اول این کتاب‌ها شامل درسنامه‌های آموزشی، تست های پرتکرار، گفتارها، آزمونک، ایستگاه‌های درختی و آزمون‌های جمع‌بندی است. جلد دوم، همانند سایر کتاب‌ها شامل پاسخ‌نامه کاملاً تشریحی تست‌های جلد اول به‌ همراه نکات و تله‌های تستی است. در این کتاب بخشی تحت‌ عنوان «تحلیل آزمون» وجود دارد که وضعیت دانش‌آموز پس از هر آزمون را مشخص می‌کند.

7.    کاپ زیست جامع کنکور زیر ذره‌بین

کتاب زیست جامع کنکور زیر ذره‌بین نشر کاپ شامل مطالب کتاب های درسی زیست شناسی دهم، یازدهم، دوازدهم با ارائه نکات خط به خط است. در این کتاب نکات مهم، کلیدی و کنکوری در قالب بخشی با عنوان «جمع ‌بندی مفاهیم کلیدی» ارائه‌ شده است. این کتاب حتی برای آزمون‌های پایان ترم و کلاسی مدرسه هم مناسب است، چون در پایان هر فصل بخشی برای بررسی پرسش‌های و مسائل کتاب درسی در نظر گرفته‌ شده که سؤالات آن از آزمون‌های مدارس مختلف کشور (نمونه، عادی و تیز هوشان) گزینش ‌شده است.

8.    میکرو زیست شناسی جامع گاج

کتاب دو جلدی میکرو طبقه ‌بندی شده گاج در دو جلد تست و پاسخ‌نامه تألیف شده‌ است. جلد اول کتاب شامل بررسی کتاب های دهم، یازدهم و دوازدهم با چیدمان پایه به پایه، بیش از 3200 پرسش چهار گزینه‌ای چالشی و طبقه ‌بندی شده، بررسی نمودارها، جدول‌ها و تصاویر کتاب درسی و تست‌های کنکور سراسری است.

برای بزرگنمایی کلیک کنید

جلد دوم پاسخ‌نامه کاملاً تشریحی تست‌های جلد اول است که علت انتخاب گزینه صحیح هر تست را در قالب یک درسنامه مختصر و کوتاه توضیح داده است.

9.    جامع زیست شناسی رهپویان

در این کتاب سطر به سطر کتاب های درسی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، شکل‌ها، نمودارها و فعالیت‌ها بررسی و خلاصه درس‌ها و جمع‌بندی مطالب هر فصل با آموزش‌های کاملاً مفهومی و استدلالی ارائه شده‌اند. تست‌های تالیفی، ترکیبی و تست‌های کنکور 4 سال اخیر نیز به‌ همراه پاسخ‌نامه کاملاً تشریحی در این کتاب گردآوری‌ شده است. یکی از ویژگی‌های مهم کتاب جامع زیست رهپویان، آموزش تخصصی نحوه تست‌زنی درس زیست شناسی است.

10.         زیست شناسی جامع کنکور فاگو

کتاب جامع زیست فاگو یک کتاب تک ‌جلدی شامل درسنامه‌های مختصر و نکته‌وار، بیش از 800 تست تالیفی در قالب 20 آزمون الگوریتمی و 2000 تست ترکیبی، مفهومی و مقایسه‌ای با پوشش جز به ‌جز کتاب های درسی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم است. می‌توانید در کنار کتاب هایی که معرفی کردیم، در سه‌ ماهه نزدیک کنکور از این کتاب برای تمرین و تسلط بیشتر استفاده ‌کنید.

شاید انتخاب از بین این تعداد کتاب برایتان سخت باشد یا ترجیح بدهید قبل از خرید حتماً نمونه‌ای از محتوای آنها را بخوانید، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای خرید کتاب های جامع کنکور تجربی به فروشگاه آنلاین فرآموز مراجعه کنید. در فروشگاه فرآموز تمامی کتاب های جامع زیست شناسی و انواع کتاب کنکور تجربی انتشارات خیلی سبز، گاج، مهروماه، قلم چی، مبتکران و… با تخفیف‌های ویژه و ارسال رایگان به اقصی ‌نقاط کشور برای شما گردآوری‌ شده است.