کاربرد سرویس امضای دیجیتال فراشناسا در افزایش امنیت کسب و کارها

با روی کار آمدن امضای دیجیتال، سرویس آن هم به شکل گسترده مورد استفاده‌ی شرکت‌ها و حتی وزارت‌ها قرار گرفت. اگر امضای دیجیتال براساس قانون تجارت الکترونیک پیاده‌سازی‌شده باشد، می‌تواند به سطح امنیتی بالا و پذیرش امنیتی آن اعتماد کرد. سرویس امضای دیجیتال فراشناسا از جمله سرویس‌هایی است که براساس همین قانون تجارت الکترونیک برای […]

با روی کار آمدن امضای دیجیتال، سرویس آن هم به شکل گسترده مورد استفاده‌ی شرکت‌ها و حتی وزارت‌ها قرار گرفت. اگر امضای دیجیتال براساس قانون تجارت الکترونیک پیاده‌سازی‌شده باشد، می‌تواند به سطح امنیتی بالا و پذیرش امنیتی آن اعتماد کرد. سرویس امضای دیجیتال فراشناسا از جمله سرویس‌هایی است که براساس همین قانون تجارت الکترونیک برای عموم کسب و کارها ارائه شده است. در ادامه‌ی مطلب به این فناوری معتبر و مطرح در کشورمان نگاهی می‌اندازیم.

معرفی سرویس امضای دیجیتال فراشناسا و کارکرد آن

برای اینکه با ماهیت و مفهوم سرویس امضای دیجیتال فراشناسا آشنا شوید، ابتدا لازم است بدانید که این سرویس چیست و در چه سطوحی به سازمان‌ها ارائه می‌شود.

Digital Signature Service یا سرویس امضا دیجیتال که با مخفف DSS هم شناخته می‌شود، یک کتابخانه نرم افزاری است. این کتابخانه نرم‌افزاری از نوع متن‌باز است که برای ایجاد و اعتبارسنجی امضای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این سرویس، قراردادهای مشخصی امضا می‌شوند و هویت امضاکنندگان با احراز هویت بیومتریک آنلاین مشخص می‌شود.

اکنون، سرویس امضای دیجیتال فراشناسا در سطح PaaS، در قالب یک SDK به کسب و کارها ارائه می‌شود. کاربر از این راهکارها بر اساس استانداردهای مرکز ریشه وزارت با ورود به اپلیکیشنی که این خدمات در آن به کار رفته است، می‌تواند درخواست صدور گواهی امضای دیجیتال را داشته باشد.

کاربرد سرویس امضای دیجیتال فراشناسا چیست؟

کاربرد سرویس امضای دیجیتال فراشناسا چیست؟

برای بزرگنمایی کلیک کنید

مزیت سرویس امضای دیجیتال فراشناسا را می‌توانید در میزان بهره‌وری مشتریان‌تان برای امضا کردن آنلاین قراردادها ببینید. همانطور که گفتیم، فرآیند احراز هویت بیومتریکی که قبل از صدور گواهی امضای دیجیتال وجود دارد؛ موجب می‌شود تا تضمین هویت امضا کننده و انکارناپذیری آن تضمین شود.

امنیت را افزایش می‌دهد

برای اینکه با فرآیند چگونگی افزایش امنیت کسب و کار به‌واسطه‌ی این سرویس پی ببرید، لازم است نسبت به ارتباط آن با ویژگی ضد جعل بودن آشنایی پیدا کنید.

ماهیت امضای دیجیتال و سرویس آن، متضاد با جعل و تقلب است. زیرا توسط یک هویت دیجیتال منحصر‌به‌فرد و بر اساس استانداردهای پذیرفته‌شده مانند زیرساخت کلید عمومی پشتیبانی می‌شود.

به همین دلیل، با تکیه بر سرویس امضای دیجیتال فراشناسا می‌توانید اسناد حساسی مانند قراردادها را در اختیار مشتریان خود قرار بدهید و از آن‌ها بخواهید که آن اسناد را امضا کنند. با این گفته، مطمئن شوید که اگر از این سرویس استفاده می‌کنید، مطابق با استانداردهای کشور پیش‌رفته‌اید و می‌توانید امنیت کسب و کار خود را حفظ کنید و یا ارتقا بدهید.

کاربری آسانی دارد

علاوه بر محیط امنی که در سرویس امضای فراشناسا وجود دارد، امکان دسترسی راحت برای مشتریان شما فراهم است. همین امر موجب می‌شود که شاهد تاثیرات غیرمستقیم و مثبتی همانند صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها باشید. مسئله صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان به واسطه‌ی این سرویس در گرو حفاظت از منابع مالی افراد و سازمان‌ها به صورت آنلاین و لحظه‌ای است.

با اصالت است

گواهی امضا که مشتریان شما بعد از استفاده از سرویس فراشناسا دریافت می‌کنند، اعتبار قانونی را به شما و مشتریان‌تان ارائه می‌دهد. مشتریان بعد از دریافت این اعتبار قانونی می‌توانند اطمینان حاصل کنند که امضای دیجیتالی تأیید شده است و از قابلیت استناد آن بهره‌مند هستند. در ضمن با گسترش این سرویس، زمان‌بندی و توانایی ردیابی و بایگانی اسناد بهبود پیدا می‌یابد و موجب ساده‌تر شدن فرآیند انطباق می‌شود. (فاکتورهایی که به صورت دیجیتالی امضا می‌شوند؛ دارای شناسه کاربری مانند مکان، مهر زمان، قرارداد، نام و دلیل هستند.)

راهنمای درخواست سرویس امضای دیجیتال برای کسب و کارهای ایرانی

امضای دیجیتال و ارائه خدمات سرویس آن در هر کسب و کاری می‌تواند مفید و موثر واقع شود. زمانی که بحث امضا کردن قراردادهای تجاری مهم به میان می‌آید، ماهیت و رویکرد این سرویس پررنگ‌تر خواهد شد. با توجه به این موضوع، اکثر کسب و کارهایی که رویکرد دیجیتالی در ساختار خود دارند، به سمت و سوی این نوع خدمات امنیتی و آنلاین روی خواهند آورد.

انتخاب شرکتی که در جایگاه ارائه‌دهنده‌ی خدمات امضای دیجیتال به کسب و کارها است؛ قدم مهمی به شمار می‌رود. زیرا این شرکت‌ها باید از اعتبار کافی و استانداردهای مطابق با قانون کشورمان بهره‌مند باشند. شرکت فراشناسا farashenasa.ir که ارائه‌دهنده راهکارهای مبتنی بر احراز هویت است، با محصول سرویس امضای دیجیتال به میان کسب و کارها آمده تا رسالت خود را در حوزه اعتمادسازی ایفا کند.