نسل بعدی اپ‎واچ می‌تواند گلوکز خون را اندازه‎گیری کند

تا جایی‎که بحث قابلیت‎های پیگیری مسائل سلامت انسان مطرح است، اپل‎واچ از این نظر هیچ فرقی با ساعت‎های هوشمند یا دست‎بندهای سلامت دیگر ندارد، گرچه تحقیقات اخیر نشان داده سنسور ضربان قلب این پوشیدنی هوشمند قابل ستایش و به قدری دقیق و حساس است که مشکلات بالقوه‎ی قلبی را می‎تواند نشان دهد. گرچه، اگر گزارش […]

تا جایی‎که بحث قابلیت‎های پیگیری مسائل سلامت انسان مطرح است، اپل‎واچ از این نظر هیچ فرقی با ساعت‎های هوشمند یا دست‎بندهای سلامت دیگر ندارد، گرچه تحقیقات اخیر نشان داده سنسور ضربان قلب این پوشیدنی هوشمند قابل ستایش و به قدری دقیق و حساس است که مشکلات بالقوه‎ی قلبی را می‎تواند نشان دهد. گرچه، اگر گزارش وب‎سایت BGR صحت داشته باشد، نسل سوم اپل‎واچ می‎تواند یک ساعت‎هوشمند متحول‎شده لقب گیرد. براساس گفته‎ی این نشریه، آن‎ها ادعا می‎کنند از منابع خبری خود شنیده‎اند که نسل بعدی اپل‎واچ ممکن است مجهز به قابلیت اندازه‎گیری گلوکز خون شود. این اولین مرتبه‎ای نیست که چنین خبری را می‎شنویم چون در فروردین‎ماه، گزارش شده بود که اپل “تیم مخفی” را مامور کرده است که بر روی این سنسور برای اپل‎واچ کار کنند. ما فکر نمی‎کردیم به این زودی این سنسور آماده شود.

یکی از قابلیت‎های اصلی این سنسور این است که به نوعی قادر به اندازه‎گیری سطح گلوکز خون کاربر بدون نیاز به کشیدن خون یا ایجاد سوراخ در پوست بوده که اگر صحت داشته باشد، موفقیت بزرگی است. دقیقا چطور اپل قصد دارد به این دستاورد دست پیدا کند مشخص نیست، بنابراین به دیده‎ی شک به آن بنگرید.

علاوه بر این، این گزارش ادعا می‎کند اپل قصد طراحی بند‎های هوشمند را نیز دارد که به دنبال آن قابلیت‎های بیشتری به ساعت‎هوشمند آن‎ها اضافه شود، خبری که در گذشته نیز شنیده بودیم. سری سوم اپل‎واچ انتظار می‎رود در نیمه‎ی دوم سال جاری میلادی معرفی شود، ولی این‎که به این قابلیت‎ها مجهز شود یا خیر، هنوز قطعی نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال