تلسکوپ های فضایی نسل بعدی از لنزهای مایع برخوردار خواهند بود

لنزهای مایع میتوانند تغییر بزرگی در تلسکوپ های فضایی نسل بعدی ناسا ایجاد کنند. به طوری که اندازه این تلسکوپ ها به شکل قابل توجهی بزرگ شده و حتی اثر گرانش را نیز نفی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در صورت بزرگتر بودن تلسکوپ، آنها می توانند عملکرد بهتری داشته باشند. […]

لنزهای مایع میتوانند تغییر بزرگی در تلسکوپ های فضایی نسل بعدی ناسا ایجاد کنند. به طوری که اندازه این تلسکوپ ها به شکل قابل توجهی بزرگ شده و حتی اثر گرانش را نیز نفی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در صورت بزرگتر بودن تلسکوپ، آنها می توانند عملکرد بهتری داشته باشند. زیرا امکان جمع آوری نور در تلسکوپ های بزرگتر بیشتر است و ستارهشناسان می توانند نقاط دورتر ای از اعماق فضا را ببینند. این تلسکوپ ها چه زمینی و چه فضایی اجرام دور تر را وسط کرده و می توانند از جهان فیزیکی تصویری منسجم و دقیق تر بسازند.

دانشمندان در ماموریت اکسیوم-1 در ایستگاه فضایی بین المللی نوعی آیینه مایع را برای استفاده در ایستگاه فضایی آزمایش می‌کنند که با کمک آن می توان تلسکوپ هایی بزرگتر از جیمز وب ساخت. به گفته ناسا رفتار سیالات در فضا دارای نوعی ثبات و به اندازه کافی امیدوار کننده خواهد بود تا بتوان تلسکوپ هایی با توانایی صد برابر بیشتر ساخت.

در حالت کلی در شرایط ریز گرانش فضا مایعات در هر اندازه ای میتوانند شکل کروی خود را حفظ کنند. ادوارد بالابان دانشمند آزمایش تلسکوپ سیال ناسا در مورد ساخت لنز ها و آینه های دارای دقت بالا از مایعات در مورد این تحقیقات می گوید: تلاش کردیم تا از رفتار طبیعی مایعات در شرایط ریز گرانش استفاده کنیم تا بتوان از آن در تلسکوپ‌های در مقیاس بزرگ که پیش از این ساخت آن نیز تصور نمی شد استفاده کرد. به گفته وی شکل مایعات در شرایط ریز گرانش امکان ساخت عدسی ها و آینه های مفید را فراهم می کند. بنابراین در صورت ساخت آنها در فضا می توان برای ساخت تلسکوپ های بزرگتر استفاده کرد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال