نکسوس‌‌ بعدی از پورت USB Type-C و سنسور حسگر اثر انگشت بهره خواهد برد

در کنفرانس I/O 2015 گوگل، اطلاعات بسیار زیادی از برنامه‌های آینده‌ی گوگل در اختیارمان قرار گرفت و Andorid M نیز به صورت کامل معرفی شد. اما موضوعی که وجود داشت این بود که نکسوس‌های بعدی که قرار است توسط هوآوی و ال‌جی ساخته شوند، بخش چندان قابل توجهی از این کنفرانس را به خود اختصاص نداده‌ […]

در کنفرانس I/O 2015 گوگل، اطلاعات بسیار زیادی از برنامه‌های آینده‌ی گوگل در اختیارمان قرار گرفت و Andorid M نیز به صورت کامل معرفی شد. اما موضوعی که وجود داشت این بود که نکسوس‌های بعدی که قرار است توسط هوآوی و ال‌جی ساخته شوند، بخش چندان قابل توجهی از این کنفرانس را به خود اختصاص نداده‌ بودند و گوگل نیز تنها به اعلام چند نکته در مورد این محصولات همچون اندازه‌ی صفحه‌نمایش و حجم باتری آنها، بسنده کرد.

اما جسته و گریخته اطلاعاتی در مورد نکسوس‌های بعدی توسط یکی از مهندسین ارشد گوگل، آقای Dave Burke منتشر شده که به برخی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های این محصولات جدید اشاره دارد. یکی از موارد کلی که البته وجود آن بسیار بدیهیست، وجود سنسور اثر انگشت در این محصولات می‌باشد چرا که خود Andorid M نیز از این سنسور به صورت پیش‌فرض پشتیبانی می‌کند.

مورد دوم نیز به پورت قرار گرفته در این گوشی‌هوشمند مربوط می‌شود، پورتی که این روزها با تکنولوژی‌های بسیار خوبی که دارد در همه‌جا استفاده می‌شود و امروزه تمامی کروم‌بوک‌ها و مک‌بوک‌های جدید به آن مجهز شده‌اند. اینطور که آقای Burke اعلام کرده، نکسوس‌های بعدی به قدری توانمند و لایق هستند تا از پورت‌های USB Type-C در آنها استفاده شود. لازم به ذکر است که این پورت در نمایشگاه CES 2015 امسال معرفی شد و برای آشنایی بیشتر با آن، می‌توانید مقاله‌ی قبلی ما در مورد پورت Type-C را مطالعه نمایید.

البته شاید این اطلاعات چندان تازگی نداشته باشند و از قبل هم قابل پیش‌بینی بوده باشند اما تایید و اعلام آنها به صورت رسمی، می‌تواند خیال ما را راحت کند.

و در نهایت، اخباری جدید در مورد قابلیت‌های بسیار زیاد و البته معرفی نشده‌ی Android M منتشر شده که نشان می‌دهد این سیستم‌عامل از قلم هوشمند Stylus نیز پشتیبانی می‌کند و اگر این موضوع صحت داشته باشد، نکسوس‌ها بعدی نیز از چنین قابلیتی بهره خواهند برد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال