نسخه‌ بعدی عینک‌هوشمند گوگل در راه است

دومین نسل عینک هوشمند گوگل،گوگل گلس، که دیرزمانی از عرضه نسخه اول آن می‌گذرد، احتمالا به زودی رونمایی خواهد شد. ماسیمو ویان (Massimo Vian)، مدیر عامل شرکت ایتالیایی سازنده عینک Luxottica روز گذشته در شهر میلان کشور ایتالیا سخنرانی کرد و به این مسئله اشاره نمود که نسل جدید این گجت دوست داشتنی با ویژگی‌های […]

دومین نسل عینک هوشمند گوگل،گوگل گلس، که دیرزمانی از عرضه نسخه اول آن می‌گذرد، احتمالا به زودی رونمایی خواهد شد. ماسیمو ویان (Massimo Vian)، مدیر عامل شرکت ایتالیایی سازنده عینک Luxottica روز گذشته در شهر میلان کشور ایتالیا سخنرانی کرد و به این مسئله اشاره نمود که نسل جدید این گجت دوست داشتنی با ویژگی‌های متفاوت و منحصر به فرد، به زودی رونمایی خواهد شد. شرکت ویان به عنوان یکی از شرکای تجاری گوگل در نیمه اول سال گذشته میلادی رسما شروع به همکاری نموده و فعالیت خود را در پروژه عینک هوشمند گوگل کلید زد. ناگفته نماند که ماسیمو ویان در سخنرانی‌اش به تاریخ دقیق رونمایی و عرضه نسل جدید گوگل گلس اشاره‌ای نکرده است.
تونی فادل (Tony Fadell) ،مدیر بخش Nest گوگل، سرپرستی تیم توسعه این محصول را نیز برعهده خواهد داشت و به نظر می‌رسد که نسل جدید این عینک‌هوشمند بیش از این‌که به‌عنوان نوعی وسیله سرگرمی یا تزئینی تکنولوژیکی به شمار آید، می‌تواند در نقش یک ابزرا فوق‌العاده کاربردی و مفید برای کاربران ظاهر شود. فادل به دنبال پیاده‌سازی تجربیات فروش محصولات تکنولوژیکی به مصرف کنندگان در پروژه عینک گوگل می‌باشد.
امروزه افراد بسیاری بر این باورند که این گجت‌ها بیشتر جنبه خودنمایی، تزئین و سرگرمی دارند و به طبع قابلیت تبدیل شدن به ابزاری کاربردی و عمومی برای استفاده روزمره را دارا نیستند. پاسخ به نظر این دسته افراد خود بسیار روشن است چرا که با توجه به سیر تاریخی و پیشرفت گوشی‌های هوشمند و تعداد کاربرانی که هم‌اکنون این دستگا‌ه‌ها را در سراسر جهان در اختیار دارند، تصور چنین آینده‌ای که گجت‌های جدید علی‎‌الخصوص گجت‌های پوشیدنی، سراسر زندگی انسان‌ها را فرابگیرند،چندان هم دور از انتظار نیست.

18k3iqg28d5aajpg
بر طبق گفته‌های ماسیمو ویان، نسل دوم گوگل گلس هم اکنون در مرحله آماده‌سازی است و حتی شنیده‌ها حاکی از آن است که تیم دست‌اندرکار آن مشغول کار بر روی ایده‌ها و آزمایشاتی تازه برای ارائه نسل سوم این عینک می‌باشند. Ivy Ross، سرپرست تیم گوگل گلس قبلا خبر از ارزانتر بودن نسخه دوم عینک نسبت به نسخه اول آن داده بود (قیمت مدل اصلی آن در حدود ۱۵۰۰ دلار می‌باشد) و عنوان کرده بود که این نسل کیفیت نمایش و صدای بهتری را برای کاربران ارائه خواهد کرد و علاوه بر این از عمر باتری طولانی‌تری برخوردار خواهد بود. اما با توجه به فروش پایین عینک گوگل، هیچ‌کدام از عوامل یاد شده دلیلی محکمی برای کاربران در استفاده از این گجت پوشیدنی نبوده‌اند. هرچند که سیاست گوگل در عرضه نسخه اول این عینک هم بی‌تاثیر در این مسئله نبود.
یکی از مشکلات اصلی گوگل گلس که کاربران گزارش کرده بودند و خود مزید بر علت شده بود تا این محصول فروشی ضعیف داشته باشد، “عدم راحتی” آن‌ها در استفاده از این محصول بود.
اگر پیگیر اخبار مربوط به این محصول گوگل بوده باشید، در جریان هستید که استفاده از این عینک هوشمند در بسیاری از اماکن عمومی از جمله رستوران‌ها ممنوع شده بود (احتمالا به دلیل وجود دوربین تعبیه شده در این عینک) و به استفاده کنندگان از آن القاب مختلفی داده می‌شد. حالا آوی راس کار سختی را پیش رو خواهد داشت چراکه باید تصویر بهتری از این کالا را در اذهان عمومی ایجاد نموده و ذهنیات ناخوشایند در مورد این گجت را از بین ببرد. باید منتشر ماند و دید که راس چگونه از پس این چالش برخواهد آمد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال