معرفی دوربین بدون آینه جدید نیکون

اخیرا کمپانی نیکون از دوربین جدید خود در سری دوربین‌های کامپکت بدون آینه رونمایی کرد. Nikon 1 J5 نام این محصول جدید بوده که در نوع خود دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی است. پیش‌تر این سری از دوربین‌های نیکون به سرعت بالای شاتر آنها (بالای 1/16000) مشهور بودند که فیلمبرداری با سرعت‌های بالاتر با کیفیت بهتر […]

اخیرا کمپانی نیکون از دوربین جدید خود در سری دوربین‌های کامپکت بدون آینه رونمایی کرد. Nikon 1 J5 نام این محصول جدید بوده که در نوع خود دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی است. پیش‌تر این سری از دوربین‌های نیکون به سرعت بالای شاتر آنها (بالای 1/16000) مشهور بودند که فیلمبرداری با سرعت‌های بالاتر با کیفیت بهتر را برای آنها مقدور می‌ساخت.

از ویژگی‌های این محصول، برخورداری آن از سنسور 1 اینچی CX Format (سنسوری که کمپانی نیکون در سال 2011 معرفی نمود و این سنسور‌ها تنها در دوربین‌های کامپکت سری V1 و J1 نیکون بکار رفته‌اند و از کراپ 2.7 برخوردارند) با دقت 20.8 مگاپیکسل و از نوع BSI CMOS، وجود پردازشگر  EXPEED 5A انحصاری نیکون و همچنین تعداد نقاط فوکوس خودکار شگفت‌انگیز 171 نقطه‌ای آن از نوع contrast detection که 105 عدد از آنها از نوع phase detection نیز می‌باشند.

gsmarena_001

 

سرعت عکاسی، ویژگی‌ بارز این سری از دوربین‌های کمپانی نیکون است و این دوربین جدید نیز از آن مستثنا نبوده و در این زمینه توانایی عکاسی 20 فریم بر ثانیه در حالت burst mode و بدون کاهش دقت و به شکل فوکوس ممتد حین عکاسی را داشته که این مقدار در حالت فوکوس ثابت به عدد خیره کننده 60 فریم بر ثانیه خواهد رسید.

 همچنین پشتیبانی از فیلمبرداری با دقت 4K، از دیگر ویژگی‌های این دوربین جدید است که هم اینک بسیاری از دوربین‌های حرفه‌ای دنیا از داشتن آن محروم هستند. هر‌چند میزان نرخ ثبت تصاویر آن به 15 فریم بر ثانیه رسیده و تقریبا برای بسیاری از افراد غیر قابل استفاده است. اما شاید این قدم کوچک برای شروع تحولی بزرگ، همانند آنچه در دوربین گوشی‌های هوشمند در حال انجام است، لازم باشد. خوشبختانه این دوربین در زمینه فیلمبرداری با دقت 1080p دارای گزینه‌ای برای ثبت 60 فریم بر ثانیه‌ای تصاویر بوده و در دقت 720p نیز با نرخ 120 فریم بر ثانیه به فیلمبرداری در حالت آهسته (slow motion) خواهد پرداخت.

 Nikon 1 J5

 

در پشت این دوربین، نمایشگر چرخنده 3 اینچی و لمسی با دقت 1,037,000 نقطه‌ای وجود داشته که قادر به جابه‌جایی 180 درجه‌ای بر روی مدار خود است. همچنین پشتیبانی از WIFI و NFC را از ویژگی‌های دیگر آن نام برد. جالب است بدانید که این دوربین علاوه بر پشتیبانی از لنز‌های سری 1 نیکون، توانایی عکاسی با لنز‌های سری DX و FX نیکور (که در دوربین‎های DSLR این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد) را نیز از طریق آداپتور FT-1 این کمپانی بدست خواهد آورد.

این دوربین در رنگ‌های متنوع سیاه و نقره‌ای، سفید و نقره‌ای و کاملا سیاه تولید شده و بدنه دوربین به همراه کیت لنز 30-10 میلی‌متری سری 1 نیکور (که از نوع PD-Zoom lens می‌باشد) با دیافراگم f/3.5-5.6 به قیمت 500 دلار قابل سفارش خواهد بود. همچنین با پرداخت مبلغ 750 دلار، می‌توانید به همراه بدنه دوربین، از دو لنز 30-10 میلی‌متری قبلی به همراه لنز 110-30 میلی‌متری از نوع VR و از همان سری 1 نیکور با دیافراگم f/3.8-5.6 نیز برخوردار شوید. همچنین با پرداخت مبلغ 1050 دلار نیز می‌توانید از لنز 100-10 میلی‌متری سری 1 نیکور با دیافراگم f/4-5.6 آن هم استفاده کنید.

با این تفاسیر، به نظر شما، قدم رو به جلو و بسیار آرام شرکت‌های دوربین‌ سازی دنیا در زمینه معرفی دوربین‌هایی با ویژگی‌های جدید، می‌تواند میزان فروش از دست رفته چند سال اخیر این بازار را در مقایسه با بازار گوشی‌های هوشمند، دوباره زنده کند؟!

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال