نیکون دو دوربین کامپکت Coolpix A100 و A10 خود را رونمایی کرد

در حالی که بسیاری از کاربران حرفه‌ای ممکن است ترجیح دهند که عکس‌هایشان کیفیت بالاتری داشته باشد و بتوانند برای دوربین خود لنز جداگانه تهیه کنند، باید در نظر داشت که کاربرانی هم هستند که تنها به یک دوربین دیجیتال ساده برای عکاسی از سفرهای خود، مهمانی‌های خانوادگی و غیره نیاز دارند. پس اگر شما […]

در حالی که بسیاری از کاربران حرفه‌ای ممکن است ترجیح دهند که عکس‌هایشان کیفیت بالاتری داشته باشد و بتوانند برای دوربین خود لنز جداگانه تهیه کنند، باید در نظر داشت که کاربرانی هم هستند که تنها به یک دوربین دیجیتال ساده برای عکاسی از سفرهای خود، مهمانی‌های خانوادگی و غیره نیاز دارند. پس اگر شما در دسته دوم کاربران بالا قرار می‌گیرید و به دنبال خرید یک دوربین دیجیتال ساده اما با کیفیت هستید، احتمالاً آخرین محصولات معرفی شده نیکون، باب میل شما باشد.

شرکت نیکون به‌تازگی از دوربین کامپکت جدید خود موسوم به Coolpix A100 و Coolpix A10 رونمایی کرده است که نکته جالب در مورد دوربین دوم این است که برای روشن شدن و قدرت گرفتن خود تنها نیاز به دو باتری AA دارد. این بدین معناست که اگر شارژ باتری آن تمام شد، نیاز به شارژ آن نداشته و تنها با مراجعه به یک فروشگاه معمولی می‌توانید دو باتری تهیه کرده یا همیشه باتری اضافه همراه خود داشت باشید تا بدین ترتیب هیچ سوژه عکاسی را از دست ندهید.

در بحث مشخصات و ویژگی‌ها، دوربین A100 از یک سنسور 20.1 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال 5X بهره می‌برد که این بزرگنمایی از 26 میلی‌متر آغاز و تا 130 میلی‌متر ادامه خواهد داشت. همچنین این دوربین جدید با قابلیت‌هایی نظیر Glamour Retouch، Creative Slider و Scene Auto Selector عرضه شده که با انتخاب آن ژانر عکاسی و محیط آن به صورت خودکار انتخاب شده و دیگر افراد تازه‌کار هم قادر خواهند بود تا به‌سادگی و بدون دردسر عکاسی کنند.

دوربین A10 نیز از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال 5X برخوردار است که عریض‌ترین حالت لنز آن 26 میلی‌متر خواهد بود. این دوربین هم مانند دوربین A100 از قابلیت‌هایی چون Scene Auto Selector، ابزارهای مختلف روتوش بهره برده و بدنه‌ای باریک دارد. همان‌طور که در بالا بدان اشاره کردیم، این دوربین انرژی موردنیاز خود را از دو باتری AA تأمین کرده و همین مسئله به علاوه تعداد مگاپیکسل‌های آن، تفاوت‌های A10 و A100 را تشکیل می‌دهند.

در مورد قیمت این دوربین هنوز جزئیاتی منتشر نشده است؛ اما انتظار می‌رود که از همین ماه برای فروش روانه بازار شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال