شرکت نیکون از لنزهای جدید خود رونمایی کرد

اخیرا شایعات بسیاری زیادی در مورد تلاش کمپانی ژاپنی نیکون به منظور تولید لنز‌های جدید، بر روی وبسایت‌های خبری منتشر شده بود. امروز می‌توان گفت که تمامی آن شایعات درست بوده و هم اکنون، کمپانی نیکون از سه لنز‌ جدید خود رونمایی کرد. این لنزها که در سطح لنزهای حرفه‎ای قرار می‌گیرند، شامل یک لنز 70-24 میلی […]

اخیرا شایعات بسیاری زیادی در مورد تلاش کمپانی ژاپنی نیکون به منظور تولید لنز‌های جدید، بر روی وبسایت‌های خبری منتشر شده بود. امروز می‌توان گفت که تمامی آن شایعات درست بوده و هم اکنون، کمپانی نیکون از سه لنز‌ جدید خود رونمایی کرد. این لنزها که در سطح لنزهای حرفه‎ای قرار می‌گیرند، شامل یک لنز 70-24 میلی متری VR با عدد دیافراگم f/2.8، یک لنز 24 میلی متری f/1.8 و یک لنز دیگر با فاصله کانونی 500-200 میلی متری و با مشخصه f/5.6 VR می‌باشند.

لنز NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

nikon2470vr1

لنز 70-24 میلی متری نیکون، یک لنز زوم بسیار مستحکم به حساب می‌آید و به منظور استفاده از در زمینه‌های حرفه‌ای خریداری خواهد شد. این لنز که دارای عدد دیافراگم f/2.8 است، دارای سیستم VR و یا همان فناوری کاهش لرزش (Vibration Reduction) بوده و از این نظر نیز به ثبت تصاویر باکیفیت کمک شایانی خواهد کرد. سیستم لرزشگیر این لنز قادر است، تکانه‌هایی تا چهار استپ را بی‌اثر کند و از این نظر با لنز‌های سری پیشین تفاوت قابل توجهی دارد. بنابراین این لنز برای مکان‌هایی با میزان نور کم (مثل مجالس عروسی) بسیار مفید خواهد بود.

همچنین این لنز دارای حالت خاصی به نام Tripod Mode بوده و به کمک آن میتواند در هنگام اتصال دوربین به سه پایه، به ایجاد اثر “banish blur” کمک کند (در واقع لرزش‌های ناچیز سه پایه را خنثی می‌کند).

nikon2470vr2

از دیگر ویژگی‌های این لنز شامل سیستم کنترل الکترومغناطیسی دیافراگم آن بوده و این حالت در عکاسی متوالی (burst shoot) به کمک عکاس آمده و باعث ثابت ماندن شاخصه‌های نوردهی دوربین در طی عکاسی می‌شود. همچنین در داخل این لنز از طراحی جدیدی به منظور پیکربندی اجزا کمک گرفته شده است و نتیجه آن، پدید آمدن تصاویری با وضوح بیشتر بوده است. علاوه بر آن، عدسی‌های موجود در این لنز به منظور کاهش اثر ghosting و flare، دارای پوشش نانو کریستال هستند. همچنین بدنه این لنز در برابر وضعیت و شرایط وخیم آب و هوایی، مهر و موم بوده و پوشش فلورین موجود بر روی شیشه جلویی باعث جلوگیری از کثیف شدن آن می‌شود. طراحی عدسی‌های داخلی آن شامل 20 المنت در 6 گروه بوده و دیافراگم آن از نوع 9 تیغه‌ای است. همچنین به منظور خریداری فیلتر نیز باید بدانید که قطر دهانه این لنز برابر 82 میلی متر است.

در نهایت این لنز در پایان ماه آگوست سال 2015 و با قیمت 2400 دلار قابل خریداری خواهد بود.

 

لنز NIKKOR 24mm f/1.8G ED

nikon24mm1

لنز 24 میلی متری جدید نیکون دارای عدد دیافراگم f/1.8 بوده و از طراحی این لنز پیداست که دارای ویژگی‌های یک لنز سبک و جمع و جور به همراه ویژگی‌های بسیار زیاد بوده و در واقع برای عکاسانی مناسب است که به دنبال لنز پرایم سریعی با زاویه دید بسیار زیاد هستند.

این لنز نیز همانند محصول قبلی دارای پوشش نانو کریستال به جهت کاهش اثر ghosting و flare بوده و در کنار آن از ویژگی Aspherical و ED به منظور افزایش شارپنس تصاویر بهره می‌برد. همچنین این لنز دارای ویژگی Silent Wave Motor AF (فوکوس خودکار با صدای کم) بوده و در کنار آن دارای موتور فوکوس داخلی (G) است. همچنین قطر دهانه آن برابر 72 میلی متر است.

nikon24mm2

لنز 24 میلی متری f/1.8 جدید نیکون از نیمه ماه سپتامبر 2015 و با قیمت 750 دلار قابل سفارش و خریداری خواهد بود.

 

لنز NIKKOR 500-200mm f/5.6E ED VR

200500mm1

در نهایت، لنز زوم 500-200 میلی متری نیکون با مشخصه f/5.6 VR، دارای قدرت بسیار زیادی در زمینه ثبت تصاویر مناظر دور دست است. در صورت استفاده از این لنز بر روی دوربین‌هایی با حسگر DX فرمت، این لنز توان یک لنز 750 میلی متری (معادل حسگر فول فریم) را ارائه خواهد داد.

یکی از تلاش‌های کمپانی نیکون بر روی این لنز به منظور کاهش وزن آن بوده و هم اینک عکاسان می‌توانند به راحتی و آسانی، این لنز را در طول روز با خود حمل کرده و به اطراف منتقل کنند و از مناظر دلخواه خود به سرعت عکاسی کنند. این لنز به همراه گیره مربوط به سه پایه آن، دارای وزنی معادل 2300 گرم بوده و از این نظر، لنز نسبتا سبکی به منظور عکاسی از مناظر و سوژه‌های دور دست به حساب می‌آید.

200500mm2

وجود دیافراگم الکترومغناطیسی به منظور تثبیت شاخصه‌های نوردهی دوربین در طی عکاسی متولی، به همراه لرزشگیر با قدرت 4.5 استپ از دیگر ویژگی‌های این لنز به حساب می‌آید. همچنین این لنز دارای حالت Sport Mode VR و کلید مخصوص به آن بر روی بدنه لنز بوده و عمل کاهش لرزش در هنگام عکاسی متوالی ورزشی را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، لنز مزبور قادر به انجام فوکوس بر روی سوژه‌هایی با فاصله دو متر نیز خواهد بود و در داخل لنز نیز، دیافراگمی از نوع 9 تیغه‌ای وجود دارد. همچنین موتور Silent Wave نیز به فوکوس خودکار کم صدا و سریع دوربین کمک خواهد کرد. ابعاد دهانه لنز به منظور جای گذاری فیلتر برابر 95 میلی متر است.

این لنز در میانه ماه سپتامبر سال 2015 و با قیمت 1400 دلار از فروشگاه‌ها قابل خریداری خواهد بود.

با این تفاسیر به نظر شما آیا میزان بروزرسانی نیکون بر روی لنزهای خود به اندازه کافی بوده است یا اینکه این عرصه هنوز هم نیاز به گامی انقلابی دارد؟!

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال