دوربین‌های شرکت نیکون مسافر ماه در آرتمیس ۳ خواهند بود

ناسا در ماموریت آرتمیس ۳ از دوربین‌های شرکت نیکون برای عکسبرداری توسط فضانوردان استفاده خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ژاپنی نیکون دوربینی می‌سازد که می‌تواند آن را در سفر به ماه مورد استفاده قرار داد. طی همکاری این شرکت با ناسا دوربین دستی نیکون می‌تواند به فضانوردان کمک کند […]

ناسا در ماموریت آرتمیس ۳ از دوربین‌های شرکت نیکون برای عکسبرداری توسط فضانوردان استفاده خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ژاپنی نیکون دوربینی می‌سازد که می‌تواند آن را در سفر به ماه مورد استفاده قرار داد. طی همکاری این شرکت با ناسا دوربین دستی نیکون می‌تواند به فضانوردان کمک کند تا روی سطح ماه در ماموریت‌های آرتمیس ۳ برای گرفتن عکس آن را مورد استفاده قرار دهند. این دوربین به عنوان نخستین دوربین فصانوردان در ماه، با کمک تکنولوژی های خوئ می تواند در شرایط سخت فضا مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

ناسا و نیکون طی توافق‌نامه‌ای به دنبال طراحی نوعی دوربین هستند که می‌توانند مقاومت بالایی در دمای شدید محیط ماه داشته باشد. همچنین این دوربین زمان صرف شده را برای اهداف پژوهشی ثبت کرده و در ماموریت آرتمیس ۳ در ماه استفاده خواهد شد.

در این دوربین جدیدترین فناوری‌های مربوط به تصویربرداری از جمله اجزای الکترونیکی با تکنولوژی‌های جدید وجود دارد که می‌تواند از آسیب‌های ناشی از تشعشعات نیز جلوگیری کند. طبق گفته ناسا گروه‌های مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا تلاش خواهند کرد تا با اجرای تنظیمات لازم روی دوربین استاندارد نیکون به نام z9 یک دوربین جهانی قمری دستی را توسعه دهند. در نهایت یک دوربین نیکون اصلاح شده مجهز به لنزهای نیکور تولید خواهد شد تا با قرارگیری در پوشش حرارتی ناسا بتواند در برابر غبار و دمای شدید مقاومت کند. علاوه بر آن یک دسته به صورت سفارشی همراه با چندین دکمه برای این دوربین استفاده خواهد شد تا فضانوردان بتوانند با داشتن دستکش‌های ضخیم نیز از آن استفاده کنند.

به گفته ناسا این نخستین دوربین دستی قمری محسوب می‌شود که بدون آینه ساخته شده و می‌تواند در محیط‌های کم نور به ثبت تصاویر بپردازد. استفاد از تصاویر ثبت شده توسط این دوبین برای فضانوردان بسیار حائز اهمیت است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال