نیترات موجود در سوسیس و کالباس با ابتلا به سرطان روده در ارتباط است

محققان به طور رسمی ارتباط بین نیترات موجود در سوسیس و کالباس و ابتلا به سرطان روده را تایید کردند. طبق گزارش اخیر آژانس ملی امنیت سلامت فرانسه نیترات موجود در سوسیس، کالباس و غذاهای نیم پز می تواند به ابتلا به سرطان روده مرتبط باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انواع […]

محققان به طور رسمی ارتباط بین نیترات موجود در سوسیس و کالباس و ابتلا به سرطان روده را تایید کردند. طبق گزارش اخیر آژانس ملی امنیت سلامت فرانسه نیترات موجود در سوسیس، کالباس و غذاهای نیم پز می تواند به ابتلا به سرطان روده مرتبط باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انواع گوشت سوسیس و کالباس به همراه نیترات و دیگر مواد افزودنی برای نمک سود کردن عرضه می شوند تا بتوانند در مدت بیشتری در قفسه فروشگاه ها قرار بگیرند. این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت از سال ۲۰۱۵ تاکنون اینگونه غذاهای فرآوری شده را در بخش غذا های سرطان زا قرار داده است. زیرا نیتریت افزوده شده با شکل گیری مواد شیمیایی در بدن در ارتباط است  و به طور بالقوه می‌تواند باعث افزایش ابتلا به سرطان شود.

 در این بین پارلمان فرانسه با توجه به جدی بودن این موضوع تولیدکنندگان این کشور را ملزم به کاهش تدریجی استفاده از نیتریت در محصولات کرده است. گزارش اخیر مربوط به خطرات احتمالی این ماده برای سلامتی نیز توسط سازمان امنیت سلامت فرانسه منتشر شده است. در این گزارش آمده است بیش از ۵۰ درصد موارد نیترید از طریق مواد غذایی مانند سوسیس و کالباس وارد بدن میشود که ارتباط آن با خطر ابتلا به سرطان روده تایید میشود. در صورتی که افراد بیشتر در معرض استفاده از این ماده باشند ابتلا به سرطان روده نیز در آنها افزایش خواهد داشت.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی و سلامت مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال