بازگشت نوکیا به عرصه‌ی تلفن‌های هوشمند تا پایان سال 2016

نوکیا دیگر آن نوکیای معروف و خاطره انگیز در زمینه‌ی گوشی‌های همراه نیست. بعد از این که مایکروسافت این کمپانی را خریداری کرد، نوکیا به سه بخش تقسیم شد. بخش شبکه‌ی این کمپانی که فعلا به پرسودترین بخش تبدیل شده؛ بخش نقشه‌های آنلاین که وظیفه‌ی رسیدگی به برنامه‌‌ی محبوب Here نوکیا را دارد و نهایتا بخش دستگاه‌های الکترونیکی که فعلا فعالیت زیادی را از خود نشان نداده است.

نوکیا دیگر آن نوکیای معروف و خاطره انگیز در زمینه‌ی گوشی‌های همراه نیست. بعد از این که مایکروسافت این کمپانی را خریداری کرد، نوکیا به سه بخش تقسیم شد. بخش شبکه‌ی این کمپانی که فعلا به پرسودترین بخش تبدیل شده؛ بخش نقشه‌های آنلاین که وظیفه‌ی رسیدگی به برنامه‌‌ی محبوب Here نوکیا را دارد و نهایتا بخش دستگاه‌های الکترونیکی که فعلا فعالیت زیادی را از خود نشان نداده است.

فعلا و تا به امروز بخش سوم این شرکت فقط یک وسیله الکترونیکی را وارد بازار کرده است. تبلت N1 نوکیا تنها وسیله‌ی الکترونیکی این کمپانی در چند ماه گذشته است. قراردادی که بین این دو شرکت امضا شد نوکیا را از ارائه‌ی هر گونه گوشی هوشمند به همراه تبلت تا فصل تابستان سال 2016 منع کرده است. تنها بعد از تابستان سال 2016 خواهد بود که نوکیا می‌تواند دوباره مستقل شود و تبلت و گوشی‌های هوشمند را وارد بازار کند و آخرین گزارش‌ها هم این مسئله را تایید می‌کنند. به نظر می‌رسد نوکیا از همین حالا در حال برنامه‌ریزی برای بازگشتی قدرت‌مند به عرصه‌ی تلفن‌های هوشمند می‌باشد.

بازگشت نوکیا به عرصه‌ی تلفن‌های هوشمند تا پایان سال 2016

اگر بخواهیم حدود دو سال بعد را پیش بینی کنیم کار سختی در پیش خواهیم داشت اما می‌توان گفت که طراحی گوشی‌های نوکیا با توجه به زیبا بودن تبلت جدید این کمپانی نیازی نیست بهتر از N1 باشد. طبعیتا با توجه به این که نوکیا در گوشی‌های هوشمند قبلی خود تمامی اجزای گوشی به همراه طراحی آن را انجام می‌داد؛ این بار انتظار می‌رود طراحی گوشی فقط به نوکیا برسد و قطعات آن را یک شرکت چینی به کار گیرد.

حالا این روش شاید بتواند در فروش گوشی‌های هوشمند نوکیا تاثیر مثبتی بگذارد چرا که با کاهش قیمت نسبت به رقیبان خود همراه می‌شود. با توجه به این که نوکیا از اندروید در تبلت جدید خود استفاده کرده می‌توان انتظار داشت که گوشی‌های هوشمند آینده‌ی این شرکت نیز سیستم عامل گوگل را به کاربران ارائه دهند.

همانطور که در خبر‌ها هم داشتیم، نوکیا چند روز پیش شرکت Alcatel-Lucent را با مبلغی 16 میلیارد دلاری خریداری کرد تا بخش شبکه‌ی خود را قدرت‌مندتر کند. حالا اقدام اخیر نوکیا و تقویت بخش شبکه‌ی خود چه تغییراتی را در این شرکت به وجود می‌اورد نامشخص است و فعلا باید تا پایان قرار داد این دو غول تکنولوژی منتظر ماند تا شاید هواداران این کمپانی هم بتوانند به آروزی خود دست یابند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال