پرچمدار نوکیا مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون 835، خردادماه عرضه می‌شود

شرکت تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات چندملیتی فنلاندی نوکیا در کنگره جهانی تلفن همراه اخیرا دو اسمارت‌فون خود را معرفی کرد که هیج یک از این دو پرچمدار همانطور که درگوشی‌های پیشین نوکیا مشاهده نمودیم انتظارات طرفدارانش را برآورده نکرد. با این حال، این مدل با نام NOKIA 8 جز غول‌های شرکت نوکیا تا کنون محسوب […]

شرکت تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات چندملیتی فنلاندی نوکیا در کنگره جهانی تلفن همراه اخیرا دو اسمارت‌فون خود را معرفی کرد که هیج یک از این دو پرچمدار همانطور که درگوشی‌های پیشین نوکیا مشاهده نمودیم انتظارات طرفدارانش را برآورده نکرد. با این حال، این مدل با نام NOKIA 8 جز غول‌های شرکت نوکیا تا کنون محسوب می‌شود که مشخصات فنی و تاریخ عرضه آن به بازار درز کرده است.

طبق شایعات، نوکیا پرچمدارش را در ماه ژوئن سال 2017 (خرداد ماه سال آینده) عرضه خواهد کرد که در دو اندازه با مشخصات تقریبا یکسان خواهد بود. با وجود اینکه نوکیا بیشتر ابتکارات را خود به دست می‌گیرد اما گویا این بار به نحوی به تقلید از شرکت‌های معتبر اپل، سامسونگ و گوگل پرداخته است! هردو گوشی هوشمند دارای چیپست اسنپ دراگون 835 خواهند بود که استفاده از آن در یک پرچمدار معقول به نظر می‌آید. از دیگر خصوصیات منحصر به فرد این دو اسمارت‌فون می‌توان به رم 4 و 6 گیگابایتی اشاره کرد که نسبت به پرچمداران پیشین این شرکت پیشرفت چشمگیری داشته است.

همانطور که تمام کاربران و طرفداران امروزی برندهای معتبر جهانی از پرچمداران انتظار دارند، بدنه این گوشی نیز فلزی خواهد بود و همچون پرچمداران هواوی یا اچ تی سی، وجود یک دوربین دوگانه‌ را تجربه خواهند کرد. نکته حائز اهمیت این است که برند Pure View یا Carl Zeiss مثل همیشه کنار دوربین این اسمارت‌فون دیده نمی‌شود. شرکت‌هایی که نوکیا همیشه بخاطر استفاده از لنزهای مرغوب این دو مورد تحسین قرار گرفته است. لنز Pure View انحصاری مایکروسافت بوده و نوکیا نمی‌توانسته از آن استفاده نماید اما طبق گفته سخنگوی شرکت، این تصمیم خود شرکت بوده که از لنزهای Carl Zeiss در پرچمدارش استفاده ننماید. با اینحال این به این معنا نیست که دوربین این گوشی کیفیت خوبی نخواهد داشت، چرا که به نظر می‌رسد کیفیت دوربین این دو پرچمدار نوکیا، 23 مکاپیکسلی خواهد بود.

باتوجه به اینکه این دو اسمارت‌فون از گوشی های برتر نوکیا به‌شمار می‌رود باید قیمت بالایی داشته باشد که موضوع چالش برانگیزی خواهد بود. ظاهراً نسخه کوچک‌تر قیمتی معادل 579 دلار خواهد داشت درحالی که نسخه بزرگتر آن با قیمت 652 دلار به‌فروش خواهد رسید.

البته تمام این گفته‌ها همچنان در هاله‌ای از ابهام و در حد شایعه است. هرچند زمان عرضه معقول به نظر می‌رسد چراکه شرکت کره‌ای سامسونگ احتمالا چیپست‌های اسنپدراگون 835 را در اولین نسخه تولیدی جمع آوری کرده است و این بدین معناست که شرکت‌های دیگر نمی‌توانند گوشی‌های خود را پیش از ماه می و ژوئن با این پردازنده ارائه دهند. این تاریخ دقیقا تاریخ عرضه گوشی سونی XZ Premium با همین پردازنده است، بنابراین به نظر می‌رسد تاریخ عرضه نوکیا 8 (یا هرنام دیگری که داشته باشد) حقیقت داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال