کره شمالی مظنون اصلی سرقت صد میلیون دلار رمزارز از پل بلاک چین هوریزون

هکر ها طی هفته گذشته توانستند صد میلیون دلار رمزارز از پل بلاک چین هوریزون به سرقت ببرند. اکنون محققان امنیتی مدعی شدند این حمله به هکرهای کره شمالی ارتباط داشته است. این کشور پیش از این نیز بارها متهم به حملات مختلف سایبری شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کره‌شمالی بارها […]

هکر ها طی هفته گذشته توانستند صد میلیون دلار رمزارز از پل بلاک چین هوریزون به سرقت ببرند. اکنون محققان امنیتی مدعی شدند این حمله به هکرهای کره شمالی ارتباط داشته است. این کشور پیش از این نیز بارها متهم به حملات مختلف سایبری شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کره‌شمالی بارها به عنوان عامل حمله به بازار رمز ارزها معرفی شده است. گزارش های پیش از این نیز نشان می دهد این کشور برای توسعه برنامه موشکی خود حملات زیادی را به بازار رمز ارزها انجام داده است. یک منبع آگاه اعلام کرد بررسی حملات اخیر به بازار رمز ارزها توسط ۳ شرکت تحقیقاتی دیجیتال انجام گرفت که نتیجه همه آنها قرارگیری کره شمالی در پشت پرده این عملیات بوده است.

 این هکرها توانستند ۱۰۰ میلیون دلار از پل بلاک چین هوریزون به سرقت ببرند. پیش از این نیز بارها اعلام شده بود این کشور بودجه توسعه برنامه های موشکی و هسته‌ای خود را از این طریق به دست می آورد. به گفته محققان حملات جدید نیز با همین هدف انجام گرفته است. به گفته شرکت Chainalysis از سبک و سرعت انجام حملات رمز ارزی می توان به این موضوع پی برد. زیرا سبک آن به روش کار هکرهای ساکن کره شمالی انجام گرفته است. این کشور در حدود یک سال اخیر ۸ حمله سایبری انجام داده و مجموع مبالغ به سرقت رفته نیز بیش از یک میلیارد دلار بوده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال