ساز و کار هکرهای کره شمالی و سرقت‌های میلیون دلاری

کشور کره شمالی با در اختیار گرفتن هکرهای حرفه ای، سرمایه های زیادی را از بانک های سراسر جهان سرقت و به کشور خود آورده است. طبق گزارش های داده شده، بیشترین میزان سرقت های هکری بانک ها در سراسر جهان مربوط به هکرهای این کشور بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری مجله خبری […]

کشور کره شمالی با در اختیار گرفتن هکرهای حرفه ای، سرمایه های زیادی را از بانک های سراسر جهان سرقت و به کشور خود آورده است. طبق گزارش های داده شده، بیشترین میزان سرقت های هکری بانک ها در سراسر جهان مربوط به هکرهای این کشور بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری مجله خبری تکنا، برخی از سرقت های هکرها در این مدت ردیابی شده و 90 درصد انها بعد از چرخش در بانک های سریلانکا و فیلیپین، در نهایت به کشور کره شمالی رسیده است. کره شمالی با جذب جوانان با استعداد و آموزش به آنها در کشورهایی مانند چین، آنها را برای سرقت های سایبری آماده می کند. این جوانان با استقرار در کشورهایی غیر از کره شمالی (و یا چین)، هرگونه ارتباط با دولت این کشور را منکر می شوند.

از مهمترین اقدامات آنها دستکاری کردن شیوه اتصال موسسه های مالی به بانکداری اینترنتی است. نتیجه این اقدام جابجایی میلیون ها دلار سرمایه بوده است. میزان سوء استفاده هکرهای کره ای هنوز مشخص نیست اما سازمان ملل اکثر حملات انها را موفق خوانده است. سازمان ملل متحد ارزش سرقت های کره ای ها را دو میلیارد دلار محاسبه کرده است. این در حالیست که ارزش تولید ناخالص ملی این کشور به 28 میلیارد دلار هم نمی رسد.

اکثر سرقت هایی که کره شمالی انجام میدهد صرف هزینه های این کشور برای توسعه سلاح های هسته ای و ساخت موشک های بالستیک می شود. نفوذ هکرهای کره ای تنها به سرقت ارزهای سنتی محدود نمی شود. آنها نفوذ خود را در ارزهای دیجیتال نیز اعمال کرده اند. بسیاری از صرافی ها در سراسر جهان تحت حمله هکرهای کره ای بوده اند.یک صرافی در کره جنوبی به نام  Youbit چیزی در حدود 17 درصد از دارایی خود را ازطریق نفوذ هکرها از دست داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال