نروژ برچسب گذاری پستهای روتوش شده را آغاز می کند

کشور نروژ قانون جدیدی وضع کرده که در آن کلیه عکس های روتوش شده برچسب گذاری خواهند شد. این اقدام با هدف بهبود سلامت روانی کاربران در شبکه های اجتماعی انجام می گیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کشور نروژ اخیراً قوانین جدیدی را در رابطه با شبکه‌های اجتماعی و عکسهایی که […]

کشور نروژ قانون جدیدی وضع کرده که در آن کلیه عکس های روتوش شده برچسب گذاری خواهند شد. این اقدام با هدف بهبود سلامت روانی کاربران در شبکه های اجتماعی انجام می گیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کشور نروژ اخیراً قوانین جدیدی را در رابطه با شبکه‌های اجتماعی و عکسهایی که در آن به انتشار گذاشته می شود در نظر گرفته است. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و تیک تاک از محبوبیت خاصی در جهان برخوردار هستند و افراد بسیاری از آن استفاده می کنند. به همین دلیل از این پس کلیه استفاده کنندگان از این شبکه های اجتماعی در کشور نروژ در صورت استفاده از عکس های روتوش شده برچسب دریافت می کنند. همچنین پادشاه نروژ نیز این قانون را تایید کرده و زمان اجرایی شدن آن را نیز مشخص کرد.

 طبق این قانون در هر تبلیغ و یا عکسی که در آن شکل، نوع یا پوست کسی از لحاظ ظاهری تغییر کرده باشد باید برچسب را دریافت کند که توسط وزارت امور کودکان و خانواده در نروژ طراحی شده است. از دیگر تغییرات اعمال شده روی عکس ها میتوان به باریک شدن کمر، حجیم شدن لب ها و عضلات به صورت اغراق آمیز در تصاویری که مربوط به افراد مشهور یا تصاویری که با هدف دریافت پول یا سود منتشر می‌شود نام برد.

از اکنون کلیه کاربران شبکه‌های اجتماعی در نروژ مجبور هستند تا از این قانون پیروی کنند. در غیر این صورت شامل جریمه نقدی و یا حتی حبس خواهند شد. هدف از این اقدام نیز نگرانی ها در مورد تاثیر سلامت روانی توسط این رسانه ها بوده است. زیرا امکان تشخیص عکس های واقعی از تصاویر تغییر یافته در این برنامه ها بسیار دشوار است. گروههای قانونگذار نیز تلاش کردند تا با استفاده از این قانون محتواهای مضر و اضطراب آور را در بین مخاطبان جوان کاهش دهند. طی گزارشی که انجمن سلطنتی بهداشت عمومی انگلستان در سال ۲۰۱۷ منتشر گردید اینستاگرام بیشترین تأثیر منفی را بر سلامت روان جوانان دارد. پس از تصمیم این شبکه اجتماعی برای برنامه ریزی برای کودکان زیر ۱۳ سال انتقادات فراوانی صورت گرفت که طرفداران بهداشت کودک و نگران تهدید حریم خصوصی آنلاین کودکان بودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال