Galaxy Note 5 احتمالا با نمایشگر UHD و چگالی 762 پیکسل بر اینچ عرضه شود

سامسونگ قبلا احتمال عرضه‌ی یک گوشی در سال 2015 با صفحه نمایش سوپر AMOLED و رزولوشن باورنکردنی UHD 2160×3840 را داده بود. آن‌ها حتی در سال گذشته نیز برنامه‌ای را برای صفحه نمایشی با چنین رزولوشنی چیده بودند و عبارت پیسکل الماسی را برای آن انتخاب کرده‌ بودند. این نوع پیسکل‌ها شباهت بسیار زیادی به پیسکل‌های ماتریسی دارد که با پیسکل‌های RGB خطی فرق زیادی را دارند اگر چه چشم انسان قادر به تشخیص آن نیست.

سامسونگ قبلا احتمال عرضه‌ی یک گوشی در سال 2015 با صفحه نمایش سوپر AMOLED و رزولوشن باورنکردنی UHD 2160×3840 را داده بود. آن‌ها حتی در سال گذشته نیز برنامه‌ای را برای صفحه نمایشی با چنین رزولوشنی چیده بودند و عبارت پیسکل الماسی را برای آن انتخاب کرده‌ بودند. این نوع پیسکل‌ها شباهت بسیار زیادی به پیسکل‌های ماتریسی دارد که اگر چه چشم انسان قادر به تشخیص آن نیست، اما با پیسکل‌های RGB خطی فرق زیادی دارند.

حال، شایعاتی به گوش می‌رسد که سامسونگ برای گلکسی نوت 5 از این نوع صفحه نمایش استفاده خواهد کرد. شنیده‌ها حاکی از این است که سامسونگ در ماه اکتبر این صفحه نمایش را به مرحله‌ی تولید انبوه می‌رساند. سامسونگ قرار است در رویداد IFA در ماه سپتامبر از گلکسی نوت 5 رونمایی کند. اندازه‌ی دقیق صفحه نمایش این گوشی در نسخه‌ی اج دو لبه‌ای  5.78 اینچ و در نسخه‌ی ساده 5.89 اینچ خواهد بود.

حال اگر تراکم پیسکلی 762 و 748 به ترتیب برای نوت اج و نوت ساده در نظر گرفته شود، این دو گوشی اولین گوشی‌هایی خواهند بود که از چنین تراکمی در صفحه نمایش خود استفاده خواهند کرد. به هر حال باید منتظر شایعات دیگر از این گوشی، مخصوصا در مورد صفحه نمایش آن باشیم تا ببینیم این شایعات به حقیقت می‌پیوندند یا خیر.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال