قابلیت Notification Dots به اندروید O می‎آید

یکی از تفاوت‎های اصلی بین اندروید و iOS شیوه‎ی مدیریت نوتیفیکیشن‎ها توسط این دو پلت‎‎فرم است. در iOS، نوتیفیکیشن‎ها در دو شکل ظاهر می‎شوند از طریق نشان‎های اپلیکیشن که در این فرمت بر روی اپلیکیشن عددی قرار می‎گیرد تا تعداد نوتیفیکیشن‎ها/پیام‎ها/ایمیل‎ها را مشخص کند و هم‎چنین مرکز نوتیفیکیشن. در اندروید، نوتیفیکیشن‎ها در قسمت بالایی گوشی […]

یکی از تفاوت‎های اصلی بین اندروید و iOS شیوه‎ی مدیریت نوتیفیکیشن‎ها توسط این دو پلت‎‎فرم است. در iOS، نوتیفیکیشن‎ها در دو شکل ظاهر می‎شوند از طریق نشان‎های اپلیکیشن که در این فرمت بر روی اپلیکیشن عددی قرار می‎گیرد تا تعداد نوتیفیکیشن‎ها/پیام‎ها/ایمیل‎ها را مشخص کند و هم‎چنین مرکز نوتیفیکیشن.

در اندروید، نوتیفیکیشن‎ها در قسمت بالایی گوشی در کنار تاریخ، زمان و عدد مربوط به شارژ باتری و هم‎چنین در بخش سایه‎بان نوتیفیکیشن قرار می‎گیرند. خبری از یک شیوه‎ی صحیح دریافت نوتیفیکیشن یا اشتباه نیست و همه‎چیز بستگی به سلایق شخصی کاربر دارد اما ظاهرا اندروید قابلیت مشابهی با iOS به اسم Notification Dots دریافت خواهد کرد.

گوگل در معرفی این قابلیت به عنوان یکی از امکانات نسخه‎ی بعدی اندروید یعنی Android O می‎نویسد: Notification Dots شیوه‎ی جدیدی دسترسی به نوتیفیکیشن‎ها برای توسعه‎دهندگان به منظور به نمایش گذاشتن فعالیت داخل اپلیکیشن‎های آن‎ها محسوب شده تا باعث ایجاد تعامل بیشتر کاربر شود. این قابلیت براساس سیستم نوتیفکیشن بی‎نظیر و کاملا مورد احترام ما ساخته شده است و با اکثر اپلیکیشن‎ها به راحتی کار خواهد کرد، ما حتی رنگ آیکون اپلیکیشن را با رنگ نقطه‎ها مطابقت می‎دهیم.”

به طور کلی حال آیکون اپلیکیشن‎ها زمانی که نوتیفیکیشنی وجود داشته باشد یک نقطه را نشان می‎دهد. کاربران حتی می‎توانند روی یک آیکون اپلیکیشن فشار طولانی اعمال کرده تا پیش‎نمایشی از آن را مشاهده کنند و مرخص کردن آن از سایبان نوتیفیکیشن هم‎چنین باعث پاک شدن این نقطه می‎شود. مشخص نیست که آیا این قابلیت انتخابی است یا خیر چون ما مطمئنیم برخی از کاربران موافق آن بوده و سایرین نیستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال