اکنون بحرانی ترین زمان ممکن برای زمین است

یکی از دانشمندان سرشناس آمریکایی در مورد شرایط بحرانی زمین هشدار داده و اعلام کرد این سیاره در حال ورود به مرز آب و هوایی جدید است و در این وضعیت دمای زمین به بالاترین میزان خود خواهد رسید. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جیمز هنسن، دانشمند علوم آب و هوایی ناسا […]

یکی از دانشمندان سرشناس آمریکایی در مورد شرایط بحرانی زمین هشدار داده و اعلام کرد این سیاره در حال ورود به مرز آب و هوایی جدید است و در این وضعیت دمای زمین به بالاترین میزان خود خواهد رسید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جیمز هنسن، دانشمند علوم آب و هوایی ناسا که پیش از این موفق به پیش بینی گرمایش جهانی شده بود، اکنون اعلام کرد زمین به یک مرز آب و هوایی جدید رسیده است.

هنسن در سال ۱۹۸۸ در مجلس سنای آمریکا گرمایش جهانی را به صورت یک افشاگری جنجالی اعلام کرده بود. وی اکنون در بیانیه خود طی همکاری با دو دانشمند دیگر یک وضعیت آب و هوایی جدید را پیش بینی کرده اند. به گفته آنان دمای زمین به بالاترین حد نسبت به دماهای گذشته خواهد رسید و در اثر آن پدیده هایی مانند طوفان های شدید، موج گرما و خشکسالی رخ می دهد.

به گفته وی این هشدار از زمان صنعتی شدن داده شده بود. در آن زمان اعلام شدن صنعتی شدن باعث افزایش دمای زمین تا ۱.۲ درجه سانتیگراد میشود. در اثر این افزایش دمای هوا در تابستان ۲۰ درصد گرمتر میشود. در حال حاضر این افزایش دما در نیمکره شمالی و مناطق اطراف آن دیده میشود. هنسن به عنوان دانشمند پیشین آب و هوای ناسا در مورد افزایش گرمایش جهانی به قانون گذاران هشدار داده بود.

وی در مورد عکس‌العمل مردم نسبت به این بحران گفت: تا طعم این پدیده های محیط زیستی چشیده نشود واقعیت درک نخواهد شد. اکنون در گرمترین سالی قرار داریم که تاکنون ثبت شده است. موج گرمای بی سابقه ایجاد شده در جهان حس ناامیدی را افزایش داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال