NVIDIA پردازنده جدید خود برای موبایل را با نام Tegra X1 معرفی کرد

NVIDIA پردازنده جدید خود را برای موبایل در سال 2015 با نام  Tegra X1 معرفی کرد.این پردازنده به عنوان اولین سوپرچیپست موبایل معرفی شده که دارای 256 هسته پردازش گرافیکی و 8 هسته پردازشی CPU می باشد. این پردازنده  به نوعی نسل جدید پردازنده k1 می باشد و معماری آن بر مبنای maxwell ساخته شده است. از […]

NVIDIA پردازنده جدید خود را برای موبایل در سال 2015 با نام  Tegra X1 معرفی کرد.این پردازنده به عنوان اولین سوپرچیپست موبایل معرفی شده که دارای 256 هسته پردازش گرافیکی و 8 هسته پردازشی CPU می باشد.

این پردازنده  به نوعی نسل جدید پردازنده k1 می باشد و معماری آن بر مبنای maxwell ساخته شده است. از ویژگی های Maxwell می توان به بسیار سریع و کم مصرف بودن اشاره کرد، به طوری که بنابر گفته مدیرعامل این شرکت، معماری Maxwell قدرت پردازشی 2 برابر بیشتر از معماری Kepler در هسته های گرافیکی ایجاد میکند.

Tegra X1

مدیرعامل NVIDIA که پس از معرفی این پردازنده با تشویق معمولی مردم رویرو شد گفت که او در مقابل کارهایی که این پردازنده می تواند انجام دهد بسیار هیجان زده شده و این پردازنده هیچ مشابهی در دنیا ندارد؛ Tegra X1 قادر به پخش فیلم 4k با سرعت 60 فریم بر ثانیه می باشد و تنها پردازنده موبایلی است که بالغ بر 1.3 ترافلاپ توان عملیاتی ایجاد می کند.

Tegra X1 بسیار قدرتمند است و مدیر عامل NVIDIA برای به اثبات رساندن قدرت بالای آن دموی real-time از Unreal Tournament را به نمایش گذاشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال