NVIDIA کارت گرافیک Titan Black را عرضه کرد

جی فورس تایتان بلک، جدیدترین و قدرتمندترین کارت گرافیک شرکت انویدیا برای برای پردازشهای گرافیکی حرفه ای امروز رسما معرفی شد. این گرافیک که بر پایه چیپ قدرتمند کپلر (GK110) ساخته شده است، با 2880 هسته ی کودا توانایی پردازش 5.1 ترافلاپ اطلاعات در حالت 32-بیت و 1.3 ترافلاپ در حالت 64-بیت را دارا میباشد. هسته […]

جی فورس تایتان بلک، جدیدترین و قدرتمندترین کارت گرافیک شرکت انویدیا برای برای پردازشهای گرافیکی حرفه ای امروز رسما معرفی شد. این گرافیک که بر پایه چیپ قدرتمند کپلر (GK110) ساخته شده است، با 2880 هسته ی کودا توانایی پردازش 5.1 ترافلاپ اطلاعات در حالت 32-بیت و 1.3 ترافلاپ در حالت 64-بیت را دارا میباشد. هسته های پردازنده گرافیکی روی کلاک 889 مگاهرتز درحالت عادی و 980 مگاهرتز درحالت Boost کار میکنند و مصرف این کارت گرافیک در حالت لود کامل، حدود 250 وات خواهد بود.

همچنین این چیپ دارای 1.5 مگابایت کش L2 بوده و در کنار آن از 6 گیگابایت حافظه گرافیکی پرسرعت GDDR5 بهره می برد.

nvidia-titan-black-2

البته گفتنی است، این گرافیک شاید برای انجام بازی های معمول، توانایی ای بیش از GTX 780 Ti نشان ندهد (مگر اینکه شما به 3 گیگابایت حافظه بیشتر نیاز داشته باشید). چرا که درواقع بهینه سازی آن در زمینه پردازش 64 بیتی انجام شده و بازی های کامپیوتری درحال حاضر بصورت 32 بیت تولید میشوند.

همانطور که در جدول زیر مشاهده میشود، کلاک این پردازنده گرافیکی در حالت عادی 1.6 درصد و در حالت بوست 5.6 درصد از GTX 780 Ti بالاتر بوده و سایر مشخصات مشابه میباشند.

geforce-titan-vs-gtx-780(جدول از Anandtech)

این کارت گرافیک از امروز با قیمت 999 دلار وارد بازار شده است.

لینک کوتاه | منبع : pcper

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال