انویدیا بر روی نسل بعدی سیستم واقعیت مجازی کار می‌کند

انویدیا از جمله شرکت‌هاییست که بخشی از نیروی خود را بر روی سیستم واقعیت مجازی قرار داده و شاید پیشتر، راه را برای Oculus Rift نیز باز کرده باشد. البته هنوز اتفاق خاصی در این صنعت نیفتاده و شاید انویدیا نیز به اندازه‌ی خود، تلاش داشته است. اما حالا اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد […]

انویدیا از جمله شرکت‌هاییست که بخشی از نیروی خود را بر روی سیستم واقعیت مجازی قرار داده و شاید پیشتر، راه را برای Oculus Rift نیز باز کرده باشد. البته هنوز اتفاق خاصی در این صنعت نیفتاده و شاید انویدیا نیز به اندازه‌ی خود، تلاش داشته است. اما حالا اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد سکوت اخیر انویدیا در این صنعت و حضور کم‌رنگش، دلیل بسیار خوبی داشته؛ انویدیا هم‌اکنون بر روی نسل بعدی از سیستم واقعیت مجازی کار می‌کند.

مهندسین توانمند شرکت انویدیا هم‌اکنون در همکاری با دانشگاه استانفورد، تکنولوژی جدیدی را با نام NE-LF (کوتاه شده‌ی عبارت Near Eye, Light Field) توسعه داده‌اند و تمام تلاش خود را داشته‌اند تا همه‌ی بخش‌های ضخیم که در هدست‌های واقعیت مجازی فعلی و سنتی وجود دارد را حذف نمایند. این مورد می‌تواند امکان به کارگیری تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های فوق‌العاده‌ای را به همراه داشته باشد که از جمله‌ی آنها، می‌توان به استفاده از تصاویر چهار-بعدی (2d+2d) اشاره کرد که در نتیجه استفاده از این تکنیک، عکس‌ها همانند یک تصویر سه‌بعدی پیش روی کاربران قرار بگیرد. وب‌سایت Fudzilla نیز اعلام کرده این تکنولوژی را می‌توانیم تا سال 2018 در هدست‌های واقعیت مجازی مشاهده نماییم.

یکی از مشکلات اصلی و اساسی که هدست‌های واقعیت مجازی فعلی دارند، این است که کاربران در هنگام استفاده از آنها، با مشکلات مختلفی در مورد مشاهده‌ی تصاویر و ضخیم‌تر نشان داده شدن آن، روبه‌رو هستند. این موضوع می‌تواند در استفاده‌های طولانی‌مدت، تاثیرات بدی را بر روی کاربران داشته باشد و زودتر آنها را خسته نماید. این موضوع محدودیت‌های بسیاری دیگری را نیز دارد و شاید همین محدودیت‌ها باعث شده باشد که تا کنون بسیاری از ویژگی‌ها و مواردی که کاربران از سیستم واقعیت مجازی انتظار داشتند را نتوانیم مشاهده نماییم.

اما ویژگی جدید و دیگری به سیستم واقعیت مجازی انویدیا اضافه شده که می‌تواند فوق‌العاده جذاب باشد. سازندگان در هدست جدید خود، از دو صفحه‌نمایش مختلف با فاصله‌ی تقریبی 5 میلی‌متر میان پنل‌های آن استفاده کرده‌اند که می‌تواند هنگام مشاهده‌ی تصاویر چهاربعدی، حس واقعی بودن را به کاربران منتقل نماید و آنها را قادر سازد تا بتوانند فاصله‌ای را میان دو جسمی که مشاهده می‌کنند، در نظر بگیرند. در مورد رزولوشن و کیفیت تصاویر نیز باید بگوییم به دلیل نو بودن این تکنولوژی و تطابق ابتدایی آن، رزولوشن 640×800 برای هر چشم در نظر گرفته شده و این یعنی هنوز نمی‌توان از این سیستم برای بازی‌های کامپیوتری و فعالیت‌های مدرن، استفاده نمود.

به هر حال هنوز هم هدست‌های موجود در بازار، عملکردی بسیار خوب دارند اما تلاش انویدیا برای حل مشکلات این هدست‌ها، ستودنیست و شکی نیست که با ورود تکنولوژی NE-LF به بازار، می‌توانیم شاهد پیشرفتی بزرگ در این صنعت باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال