انویدیا نسخه‌ی 3 گیگابایتی از کارت گرافیک GTX 1060 را معرفی کرد

چندی پیش بود که شرکت انویدیا به صورت رسمی کارت گرافیک قدرتمند و جدید GTX 1060 را با توانایی بسیار بالایی معرفی نمود. اینطور که انویدیا اعلام کرده بود، این کارت می‌تواند در حد و اندازه‌ی پرچم‌داران نسل بعدی عمل کند حال آنکه خود یک کارت گرافیک میان‌رده در میان محصولات خانواده پاسکال به حساب […]

چندی پیش بود که شرکت انویدیا به صورت رسمی کارت گرافیک قدرتمند و جدید GTX 1060 را با توانایی بسیار بالایی معرفی نمود. اینطور که انویدیا اعلام کرده بود، این کارت می‌تواند در حد و اندازه‌ی پرچم‌داران نسل بعدی عمل کند حال آنکه خود یک کارت گرافیک میان‌رده در میان محصولات خانواده پاسکال به حساب آمده و کارت‌های GTX 1070 و GTX 1080 نیز بالاتر از آن قرار می‌گیرند.

نسخه‌ی اصلی از این کارت گرافیک به همراه 6 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 معرفی شده بود اما چند روز پیش اطلاعاتی در مورد احتمال عرضه شدن نسخه‌ی 3 گیگابایتی این کارت گرافیک با قیمتی پایین‌تر نیز منتشر شد که توجه ما را به خود جلب نمود. علاوه بر این، 4 مدل از کارت‌های گرافیک شرکت Gainward با حجم حافظه‌ی 3 گیگابایت به همراه جزئیات کامل، لو رفته بود که می‌توانست به این موضوع حقیقت بخشد.

اما حالا انویدیا بر تمامی این شایعه‌ها و اخبار پایان داده و نسخه‌ی 3 گیگابایتی از کارت گرافیک GTX 1060 را معرفی کرده است. این کارت گرافیک 199 دلاری که می‌تواند رقیب بسیار سختی برای کارت گرافیک RX 480 شرکت AMD باشد، بر پایه سیلیکون GP106 و معماری پاسکال طراحی و تولید شده و تفاوت چندان زیادی با نسخه‌ی اصلی ندارد. اینطور که انویدیا اعلام کرده، در این کارت جدید، تعداد واحدهای پردازشگر CUDA از 1280 به 1152 واحد کاهش پیدا کرده و تعداد واحدهای پردازشگر TMU و ROP نیز به ترتیب 72 و 48 می‌باشد. همچنین کلاک هسته این کارت به صورت پیش‌فرض بر روی 1506 مگاهرتز قرار دارد که این میزان در حالت بوست به 1708 مگاهرتز افزایش پیدا می‌کند.

در نهایت باید اشاره داشته باشیم که GTX 1060 3GB برای اجرای بازی‌ها با رزولوشن 1080p تولید شده و شاید نتوان برای اجرای بازی‌ها با رزولوشن 2K، همانند نسخه‌ی 6 گیگابایتی آن، تجربه‌ی روان اجرا شدن را داشت. انویدیا اشاره داشته که نسخه‌های اختصاصی دیگر شرکت‌ها می‌تواند تا 225 دلار نیز قیمت داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال