اطلاعاتی جدید در مورد نسل بعدی کارت‌های گرافیک انویدیا با معماری Pascal منتشر شد

روز گذشته شرکت انویدیا به صورت رسمی در کنفرانس تکنولوژی گرافیک (GTC) اطلاعاتی جدید از نسل بعدی کارت‌های گرافیک خود با معماری Pascal را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. اینطور که مهندسین انویدیا عنوان کرده‌اند، معماری Pascal می‌تواند در موضوع عملکرد به ازای هر وات، تا دو برابر بهتر از معماری Maxwell عمل کند و […]

روز گذشته شرکت انویدیا به صورت رسمی در کنفرانس تکنولوژی گرافیک (GTC) اطلاعاتی جدید از نسل بعدی کارت‌های گرافیک خود با معماری Pascal را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. اینطور که مهندسین انویدیا عنوان کرده‌اند، معماری Pascal می‌تواند در موضوع عملکرد به ازای هر وات، تا دو برابر بهتر از معماری Maxwell عمل کند و این موضوع نیز به کمک نسل دوم از حافظه‌های High Bandwidth Memory یا HBM2 امکان‌پذیر شده است.

پرچم‌دار بعدی انویدیا با معماری پاسکال، از چهار لایه‌ی 4 گیگابایتی از حافظه‌ی HBM2 استفاده خواهد کرد و در مجموع، 16 گیگابایت حافظه خواهد داشت. این میزان حافظه‌ و استفاده از نسل دوم HBM، سبب خواهد شد تا پهنای باند این کارت 1TB/s باشد! رقمی خیره‌کننده که حتی می‌تواند در مدل‌های Quadro و Tesla، با داشت حافظه‌ی 32 گیگابایتی، به رقم خیره‌کننده 2TB/s نیز برسد. البته مدل 32 گیگابایتی برای ابرکامپیوترها تولید خواهد شد و کاربران سری محصولات GeForce، می‌توانند نسخه‌ی 16 گیگابایتی را خریداری نمایند.

همچنین حالا مشخص شده که چیپ‌های بعدی شرکت انویدیا با مهندسی ساخت 16nm FinFET ساخته خواهند شد، و البته باید اشاره کنیم که AMD کارت‌های گرافیک بعدی خود را با مهندسی ساخت 14 نانومتری تولید خواهد کرد.

در نمایشگاه GTC ژاپن، انویدیا از روشی جدید برای ساخت کارت‌های گرافیک دو‌-هسته‌ای با نام NVLink خبر داد. در حال حاضر، کارت‌های گرافیکی که به صورت دو-هسته‌ای تولید می‌شوند، دو اسلات را پُر کرده و به کمک پل‌های SLI، اطلاعات را میان یکدیگر رد و بدل می‌کنند. اما در روش جدیدی که انویدیا موفق به توسعه آن شده، پلی با پهنای باند 80Gb/s میان PCB های کارت‌های گرافیک قرار گرفته و اجازه می‌دهد تا بوردهای دو بخش، به صورت مستقیم با یکدیگر در ارتباط باشند. این موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی در عملکرد بهتر کارت گرافیک هنگام اجرای بازی‌ها، مدیریت بهتر حافظه و همچنین عملکرد بهتر در رابط‌های برنامه‌نویسی DirectX 12 و Vulkan داشته باشد و به کاربران اجازه دهد تا عناوین مختلف را در رزولوشن‌ها بالاتر، با شرایط بهتری اجرا نمایند.

انویدیا امیدوار است بتواند کارت‌های گرافیک سری Pascal را در سال 2016 روانه‌ی بازار کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال