DRIVE PX، سیستم جدید شرکت انویدیا برای خودروهای بدون سر‌نشین

این هفته و در نمایشگاه GTC 2015، غول دنیای گرافیک، انویدیا، از سیستم جدید خود با نام DRIVE PX برای خودروهای بدون سرنشین رونمایی کرد، سیستمی که پیشتر در خودروی کنترلی کوچک Project Dave قرار گرفته بود. حالا انویدیا سیستم جدید خود را در خودروی جدید DARPA به کار گرفته، سیستمی که به این خودرو اجازه می‌دهد تا به صورت […]

این هفته و در نمایشگاه GTC 2015، غول دنیای گرافیک، انویدیا، از سیستم جدید خود با نام DRIVE PX برای خودروهای بدون سرنشین رونمایی کرد، سیستمی که پیشتر در خودروی کنترلی کوچک Project Dave قرار گرفته بود.

حالا انویدیا سیستم جدید خود را در خودروی جدید DARPA به کار گرفته، سیستمی که به این خودرو اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار و بدون هیچ راننده‌ای حرکت کند. اولین اطلاعاتی که از سیستم DRIVE PX در اختیارمان قرار گرفت، نمایشگاه CES 2015 بود، جایی که انویدیا تنها از سوپرکامپیوتر کوچک خود رونمایی کرد. در خودروی Dave، حدود 3.1 میلیون کانکشن به وجود می‌آمد که سبب میشد ویدئوهای قرار گرفته، با نرخ 12 فریم در ثانیه در اختیارمان قرار بگیرند و در مجموع نیز 38 میلیون کانکشن در ثانیه به وجود می‌آمد.

اما حالا وقتش است که سوپرکامپیوتر جدید انویدیا آشنا شوید! چیزی که در موتور AlexNet دیده می‌شود، خبر از قدرت بسیار بالای خودروی Dave می‌دهد. این سیستم جدید 630 میلیون کانکشن داشته که می‌تواند به نرخ 184 فریم در ثانیه دست پیدا کرده و در مجموع، 116 میلیارد کانکشن در یک ثانیه را به وجود آورد!

این سیستمی است که می‌تواند بیاموزد، سیستمی که می‌تواند با FPGA CV ASIC و از داخل DNN ارتباط برقرار کند، پردازش‌های مختلفی را در کنار CPU انجام دهد و در نهایت، عمل کند! زمانی که این سیستم با مانعی روبه‌رو شود، از حرکت اشتباه راننده جلوگیری کرده و بهترین مسیر و حرکت را به جهت کمتر شدن مشکلات پیش‌آمده، انتخاب می‌نماید.

سیستم بدون راننده‌ی DRIVE PX شرکت nVidia، ماه May سال جاری و با قیمت 10000 دلار عرضه خواهد شد اما به نظر شما این سیستم، تا چه اندازه می‌تواند موفق ظاهر شود؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال