انویدیا به صورت رسمی وجود کارت گرافیک GTX 1060 را تایید کرد

پس از معرفی شدن کارت‌های گرافیک GTX 1070 و GTX 1080 با معماری پاسکال، بسیاری از کاربران برای معرفی شدن نسخه‌ای ارزان‌تر از این کارت گرافیک با قدرتی بسیار بالا یعنی GTX 1060 بودند تا اینکه پس از انتشار اطلاعات و شایعات فراوان، بالاخره انویدیا به صورت رسمی وجود این کارت گرافیک را تایید کرد. […]

پس از معرفی شدن کارت‌های گرافیک GTX 1070 و GTX 1080 با معماری پاسکال، بسیاری از کاربران برای معرفی شدن نسخه‌ای ارزان‌تر از این کارت گرافیک با قدرتی بسیار بالا یعنی GTX 1060 بودند تا اینکه پس از انتشار اطلاعات و شایعات فراوان، بالاخره انویدیا به صورت رسمی وجود این کارت گرافیک را تایید کرد.

با اینکه هنوز انویدیا رسما این کارت گرافیک را معرفی نکرده، اما انتظار می‌رود تا کلاک هسته‌ی این کارت گرافیک چیزی در حدود 1.7 گیگاهرتز باشد. همچنین پهنای باند موثر حافظه این محصول نیز 8Gbps اعلام شده و این یعنی با وجود مموری کنترلر 192 بیتی، پهنای باند این کارت چیزی فراتر از همین میزان یعنی 192GB/s خواهد بود.

NVIDIA GeForce GTX 1060 Reference Board Design and Clocks Confirmed2

طبق اسلایدهای لو رفته از این کارت گرافیک توسط وب‌سایت معتبر VideoCardz، کارت گرافیک جدید GTX 1060 به 1280 واحد پردازشگر CUDA مجهز خواهد شد که نشان از قدرت بالای این کارت دارد. برق مورد نیاز GTX 1060 توسط یک کانکتور 6 پین PCI-e تامین خواهد شد و مصرف برق آن تنها 120 وات خواهد بود. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد می‌توان گفت که مصرف برق این محصول از کارت گرافیک AMD R9 480 با مصرف 150 وات نیز کمتر خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که این کارت خوش‌ساخت و خوش‌قیمت از کارت‌های گرافیک GTX 980 و R9 480 نیز قدرتی بالاتر داشته باشند.

شاید با خود بگویید که شاید کمی این موضوع و قدرت بالای این کارت، “اغراق” باشد اما واقعا اینطور نبوده و پیشتر انویدیا با عرضه کردن دیگر محصولات خود، توانسته قدرت بالای معماری پاسکال را به رخ رقبای خود بکشاند. در این مورد نیز می‌توانیم همین انتظار را داشته باشیم. هر چند بنچمارکی از این کارت گرافیک نیز منتشر شده که البته هنوز به صورت رسمی تایید نشده اما اگر حقیقت داشته باشد، می‌توانیم شاهد محصولی متفاوت و بسیار ارزشمند از سوی انویدیا باشیم. مورد دیگر قیمت GTX 1060 است که در این شرایط رقابتی و با در نظر گرفتن قدرت بالاتر آن نسبت به R9 480، می‌تواند در سرنوشت این کارت بسیار تاثیرگذار باشد.

NVIDIA GeForce GTX 1060 Reference Board Design and Clocks Confirmed3

به هر شکل احتمال زیادی به معرفی این کارت در ماه جاری میلادی وجود دارد، پس انتظار تنها کاریست که در حال حاضر می‌توان انجام داد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال