انویدیا فروش کارت گرافیک GTX 1070 را آغاز کرد

پس از معرفی شدن کارت‌های گرافیک قدرتمند GTX 1070 و GTX 1080 توسط انویدیا، مشخصات فنی کارت گرافیک GTX 1070 به صورت کامل توسط انویدیا تشریح نشده بود و کاربران تنها اطلاعاتی جزئی را در مورد این کارت قدرتمند و مورد انتظار می‌دانستند؛ اما حالا که انویدیا خبر از آغاز فروش این محصول داده، مشخصات […]

پس از معرفی شدن کارت‌های گرافیک قدرتمند GTX 1070 و GTX 1080 توسط انویدیا، مشخصات فنی کارت گرافیک GTX 1070 به صورت کامل توسط انویدیا تشریح نشده بود و کاربران تنها اطلاعاتی جزئی را در مورد این کارت قدرتمند و مورد انتظار می‌دانستند؛ اما حالا که انویدیا خبر از آغاز فروش این محصول داده، مشخصات فنی آن نیز به صورت کامل مشخص شده است.

کارت گرافیک قدرتمند GTX 1070 که با معماری پاسکال و فناوری ساخت 16 نانومتری تولید شده، قرار است با قیمت 379 دلار در اختیار کاربران قرار بگیرد. همچنین نسخه‌ی ویژه‌تر از این محصول که با نام Founder’s Edition شناخته می‌شود، 70 دلار گران‌تر بوده و 449 دلار قیمت دارد. البته نباید تصور کنید که محصولی با چنین قیمت بالایی، قدرت مورد انتظار شما را تأمین نخواهد کرد بلکه باید اشاره کنیم که این محصول از کارت گرافیک 999 دلاری TITAN-X نیز قدرتمندتر بوده و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های کاربران برای اجرای بازی‌ها در رزولوشن‌های بالای 4K و یا هدست‌های واقعیت مجازی باشد.

اگر بخواهیم در مشخصات فنی این محصول ریز شویم، می‌توانیم به وجود 1920 واحد پردازشگر کودا، 120 واحد پردازشگر TMU و 64 واحد پردازشگر ROP اشاره داشته باشیم که در نهایت قدرتی بسیار بالا، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین مموری کنترلر 256 بیتی و GDDR5 این محصول با داشتن حجم حافظه‌ی 8 گیگابایت، می‌تواند یکی زمینه‌ی اجرای بازی‌ها در رزولوشن‌های بالا را فراهم کند. مهندسین انویدیا سعی کرده‌اند تا با بالا بردن کلاک هسته در این کارت و برادر بزرگ‌تر آن یعنی GTX 1080، قدرتی قابل توجه را برای این محصول به ارمغان آورند. به دنبال همین موضوع کلاک هسته این کارت در حالت پیش‌فرض بر روی 1506 مگاهرتز قرار دارد که این میزان در حالت بوست، 1683 مگاهرتز افزایش پیدا می‌کند که میزانی قابل توجه است. سرعت حافظه‌ی این کارت نیز بر روی 2000 مگاهرتز در حالت واقعی و 8 گیگاهرتز به صورت مؤثر قرار گرفته که پهنای باند بسیار بالای 256 گیگابایت بر ثانیه را برای این محصول به همراه دارد.

تصور می‌کنید که این کارت گرافیک و دیگر محصولات انویدیا تا چه اندازه می‌توانند در برابر محصولات جدید و 14 نانومتری شرکت AMD با معماری پولاریس موفق‌تر عمل کنند؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال